Dazen vangen iemand ervaring ??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Perrokai

Re: Dazen vangen iemand ervaring ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 11:36

Effe zoeken op horzel want ik raak de draad kwijt... gevonden...

Nee eerlijk gezegd hebben wij daar vorig jaar niet zo'n last van gehad maar ik hou nog even een slag om de arm. Mijne hebben nog niet onder de gele eitjes gezeten. Ik heb ze wel tegen horzels ontwormd vorig jaar zoals ik dat nu ook doe. Maar horzels steken niet die leggen eitjes dus ik verwacht niet dat mijn paarden daar dan voor op de loop gaan. Die gaan pas lopen als ze gestoken worden en al zitten ze helemaal onder de gewone vliegen, lekker is het niet maar daar doen ze niets aan. Mijn irriteren zich alleen aan de dazen en de runderdazen. Ik denk dat er tegen een horzel wel iets te spuiten moet zijn........

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 19:11

De mijne wordt ook helemaal dol van horzels. Volgens mij heeft dat met dat geluid te maken. Bij horzel alarm moet je dus aan de kant springen want dan komt er een wild paard aan dat niets ontziend alles omver rent om in de stal te komen. Koe

Branki ben blij dat de dazen het roer om gooien en naar nederland verhuizen.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:56

Oh, ik lees "horzel" en denk: Verward ! Maar dankszij Perrokai weet ik het Knipoog ! Bij ons spreken ze van:
Kromkonten *LOL* !!!!!!!!!
Ik wist niet dat die nu nog kwamen ... weer wat geleerd, mesjes in de aanslag!

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 00:48

Kromkonten ? echt waar ? Hebben ze een kromme kont dan ? Wat een jaar is dit, ik kom er straks helemaal door de wol geverfd uit !
Ik wist ook niet dat die nu nog kwamen maar vorig jaar stonden de paarden niet bij mij maar ik heb ze niet raar zien doen. Mesjes in de aanslag ?
Wat ga je daar mee doen dan ? Die eieren er af scheren ? Ik heb goed in en op de sokken van de belg gekeken en ik zie er nog niets aan.

Yep, de dazen hebben het roer om gegooid en zijn op een enkele stugge duitser na vertrokken. Heb vanavond mn zwarte tshirt aangehouden en ok ik heb in totaal vijf dazen gezien. 1 op mn auto, 1 achter me aan en drie op de belg. Die vinden ze het lekkerst. Dus die drie sloeg ik dood en er kwam geen daas op hun begrafenis af....
Vanavond heben we hier nog een wolkbreuk gehad dus misschien is het nu echt over.....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 09:34

Dus ik ben echt een val voor volgend jaar aan het maken Verdrietig
Nou ja kunnn de paarden er vast aan wennen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 10:04

hier zaten er gister anders nog genoeg
Dacht dat het wel mee zou vallen met het bewolkte weer... niet dus...

En heeft het bij jullie ook zo gehoosd vannacht...jee niet normaal meer...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 10:27

Het heeft hier ook flink geregend, maar ik heb er niets van gemerkt Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 10:28

Ik ben zo'n enorme doos...lag de hele tijd wakker en te denken, arme paardjes...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 10:29

Die van mij staan dan lekker binnen Haha! De ouwe zelfs nog mét en regendeken om Haha!

branki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 11:12

Dinopino schreef:
Branki ben blij dat de dazen het roer om gooien en naar nederland verhuizen.

grrrrrrrr.... Boos!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 12:47

En dank je dat er in dit dorp nog ergens een grote doorzichtige plastik slakom te vinden is... niet dus Boos!

Het enige wat in de buurt kwam is niet zo groot als ik hem hebben wil en glasmat doorzichtig met een gifgroen randje Clown
Zouden dazen dat doorhebben Cool

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 16:44

Ja ook hier complete overstromingen, over de weg dan. Ik heb niet gedacht arme paarden want ze vinden het heerlijk en het is niet koud en als het ze niet aanstaat kunnen ze binnen staan wat ze ook doen dus nu maak ik me daar geen zorgen over. Vorig jaar wel toen leek het alsof ze niet binnen wilden staan maar dat bleek onzin gelukkig.
Een gifgroen randje staat toch juist leuk ! Geeft het licht in het donker ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:45

regen vinden die van mij ook niet direct erg...wel als het stort regent of als het uren lang regent. En gister was het een combi van beide....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:59

Na een middagje gezellig knutselen zit de Loer in elkaar en staat op zijn plek. Of het de juiste plek is zal de vangst moeten vertellen Haha!

Ik heb alles van 'liggende materialen' kunnen maken, behalve de slakom, die is gekocht.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Alle info waar ik iets niet goed gedaan heb of wat beter kan om hem beter werkzaam te maken zijn welkom.
Persoonlijk zou de emmer nog iets hoger mogen hangen voor mijn gevoel.

Materialen:
Oude parasolvoet
IJzeren buis
Een haak aan een gebogen stuk schroefdraad (geen idee waar die van is)
Oud stuk gordijn
Stuk buigbare koperen buis/waterleiding
IJzerdraad
Slakom
In een ring gezaagd stuk triplex
8 schroefoogjes
4 schroefjes
8 stukjes touw
Petfles
Stuk dik plastic*1
En natuurlijk DUCTAPE Clown

*1 dit stuk plastik is in een kokertje aan de voet van de slakom vastgemaakt en heeft voldoende hoogte om de petfles stevig vast te houden, zodat deze dus niet meer met iets vastgezet hoeft te worden.

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:29

DD: OK dan! en nu maar afwachten wat de vangst zal zijn Haha!

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 22:27

Ziet er goed uit Dubbeldun *LOL* . Ik ben benieuwd of deze "bal" ook werkt.
Maar die slabak is toch perfect? Hihi het gif groene randje, misschien geeft het licht in het donker, weten de dazen snachts ook de dazenval te vinden Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 22:36

Nou voorlopig zaten er alleen nog maar vliegen in, maar het waaide ook wel hard vandaag. Dus misschien geen dazenweer vandaag Haha!

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 00:25

DubbelDun schreef:
Nou voorlopig zaten er alleen nog maar vliegen in, maar het waaide ook wel hard vandaag. Dus misschien geen dazenweer vandaag Haha!

Met de dazen viel het bij ons vandaag ook heel erg mee. Waarschijnlijk door de harde wind. Ze konden bij ons ook lekker naar buiten overdag. Af en toe zag je er wel wat vliegen rond de paarden in de wei maar door de wind zijn ze een beetje de weg kwijt denk ik Haha! . Gisteren hebben we ook weer gewoon kunnen rijden Pling

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:49

Maar niemand die vind dat de emmer hoger moet ??

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:57

Vanochtend zat de eerste daas in de val. Heb ik hem iig niet voor niets gemaakt Haha!

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 18:32

Perrokai: yep, het uiteinde schijnt "rond / krom" te zijn van die beesten. Je hebt er speciale "ronde Haha! " mesjes voor, zodat je je paard niet snijdt. Maar dat is geldklopperij *LOL* want een gebruikt oud plastic scheermesje werkt zekers zo goed. Je schaaft dan de eitjes weg. Als je mes te scherp is, heb je alleen maar kans dat er iets niet goed gaat Knipoog .
Maar ik heb ze gelukkig nog niet gezien

Jippie, de eerste daas voor DD Go jij! Go jij! Wat wil je nog meer? Het zou mooi zijn als hij echt blijkt te werken want een zwarte emmer is heel wat gemakkelijker aan te komen als een zwarte bal! Mijn bal hangt wel iets hoger maar als de jouwes werkt, lekker laten hangen!

Zou het voor dit jaar dan toch al aan het afzwakken zijn met de dazen? Dan hebben misschien de vallen van vorig jaar toch al z'n werk gedaan Haha! Haha! Haha!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 18:34

Ik heb de H-trap vanmiddag opgezet, na een uurtje al 20 stuks erin Duivel terwijl het behoorlijk bewolkt is.. maar gaat de goede kant op zo Knipoog

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 18:46

Ik heb hem iets verplaatst, meer in de buurt van de paarden en nu zitten er al 5 in. Ik vrees alleen dat ie straks zijn regendoop gaat krijgen.

De emmer voelde vanmiddag in het zonnetje lekker warm aan en ook op de platte bovenkant (emmer heeft wel een deksel natuurlijk) voelde je de warmte.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 21:41

Mazzelmeid, heb je die zelf gemaakt ? Kun je geen foto plaatsen ervan ? Ben wel heel erg benieuwd, helemaal als hij zo goed vangt.

Dubbeldun, dus eigenlijk kun je wel zeggen dat hij werkt hoor vind ik. Zoveel waren er niet vandaag, tenminste hier ook niet. Vanavond wel weer wat meer toen de wind ging liggen. en als je er dan toch al vangt met een emmer dan is het eigenlijk alleen maar een kwestie van finetuning. Ik zou hem iets hoger van de grond hangen in zn geheel maar als je blijft vangen dan lekker laten hangen. Ik met bal, vang er nu ook niet heel veel meer.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 21:44

Evelienepien schreef:
Perrokai: yep, het uiteinde schijnt "rond / krom" te zijn van die beesten. Je hebt er speciale "ronde Haha! " mesjes voor, zodat je je paard niet snijdt. Maar dat is geldklopperij *LOL* want een gebruikt oud plastic scheermesje werkt zekers zo goed. Je schaaft dan de eitjes weg. Als je mes te scherp is, heb je alleen maar kans dat er iets niet goed gaat Knipoog .
Maar ik heb ze gelukkig nog niet gezien

Zo weer wat geleerd. Ik zie nog geen horzels hier en ook geen eitjes op ze. Dus ik moet daar een oud bot scheermesje voor gebruiken als ik ze ontdek.....mooi, die heb ik wel. Thanx !