Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Jits schreef:Ik heb vandaag mijn paard voor de eerste keer geschoren. Ik schrok even toen ik zag welke kleur hij werd, een beetje grijzig (terwijl hij bruin is), maar toen hij helemaal 'af' was viel het resultaat wel mee. Ik zal kijken of ik morgen een foto kan plaatsen.
.
.
) conditie gewoonweg slecht is. En ik moet in de wei rijden ivm geen andere mogelijkheid (of die is er wel, maar dan omheind met prikkeldraad, dus met veulen geen mogelijkheid
) en die gaat nu dus helemaal kapot als ik daar teveel rijd. Dus dat doen we niet.
. Maar in principe wel te doen, want ik heb het gewoon zelf gedaan en ze stond vast. 
loutjuh schreef:hoeveel grams deken hebben jullie paarden nu op die helemaal geschoren staan en overdag buiten staan. Die van mij heeft nog steeds een waterdichte 300 grams deken op, maar zit er aan te denken nu het zoveel kouder wordt er een lichte onderdeken onder te doen...
vinci schreef:mijn paard komt langzaam met dikke haren... maar ik wil in principe zo lang mogelijk uitstellen om te scheren...
wat is de mooiste tijd om je paard te scheren????
Suzy schreef:ngo een vraagje: wanneer gaan de mensen die al vrij vroeg hun paard hebben geschoren voor de tweede keer scheren?
Mijn haf zit nl. weer onwijs dik in z'n vacht en heb hem begin oktober geschoren....
. De haren worden even kort geschoren, of het nu vroeg of laat is. 
JessieVD schreef:Heyhey,
ik zou mn paardje ook willen scheren deze winter,
maar ik zou het ook het liefst nog een tijdje uitstellen.
Is eind december begin januari te laat voor een eerste scheerbeurt??
Alvast bedankt!!
xxxxx Jessie