Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nies_ schreef:Ik ga dat inderdaad wel doen. 's nachts de bucas smartex rain en overdag de sunshower. Gaat je paard naar buiten? Onder een regendeken met 18 graden smelt die van mij nog weg, misschien dat ik de sunshower niet eens op doe. Ik bekijk het meestal van dag tot dag, controleer bij twijfel (dat is meestal maar tot oktober, als er veel verschil tussen dag en nacht zit) zelf 2x per dag en kan altijd vragen of iemand tussendoor even wil kijken.
horsii schreef:Nu een 200grams is wel warm hoor. Mijn geschoren haflingers staan overdag bloot op de weide en in de nacht met zomerdeken op stal en die hebben het heerlijk warm. Nou zijn het ook geen kou kleumen dat schilt
Dyonne schreef:Ze zitten nu in groeiperiode wintervacht, op basis van daglicht maken ze vacht aan.
Per paard verschillend hoe lang doorgroeit.
Maar voor mij een reden nog niet te scheren.
Nies_ schreef:kaatje77 schreef:Die heb ik nooit
Jij scheert toch ook niet met hele groffe messen
kaatje77 schreef:Ik scheer met Hauptner bovenmes 22 tands en ondermes 28 tands.
Ik heb ook nooit geen strepen,maar dit ligt niet aan het aantal tanden.
Strepen krijg je doorgaans door te warme messen. Huid zwelt iets op en de tweede baan die je er overheen scheert komt niet zo diep zoals de eerste baan waardoor je strepen ziet.
galopje2000 schreef:Oke, ik heb hem vandaag wel alvast de scheermachine laten zien () Morgen gaan we eens kijken met het geluid aan. Ook heeft hij vandaag een deken opgekregen, en over 3 weken word hij geschoren