[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 23:09

Feline2016 schreef:
Lot genoten gezocht. Mijn rambo duo deken is na 1x correct wassen door wasserette niet meer waterdicht. Wie herkend dit probleem?

Ik stuur je even een pb, onlangs ook gehad met mijn Rambo en nog steeds bezig met de afwikkeling daar van.

mcjv

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 00:05

Hier nog op 300 gelaten. Ze voelde niet super warm dus dan zal ze er morgen wel genoeg aan hebben, zo niet kan ik altijd even wisselen gelukkig.

Overigens ontdekte ik een scheur in m'n onderdeken. :( Gelukkig zit zover ik kan zien alle vulling er nog in en kan ik hem wel even met de hand dicht maken.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 02:23

Hier heb ik mijn merrie onder 100 grams laten staan, dat voelde nog prettig aan. Ruin had het wel wat koud (36,9), wel boven nul hier maar nare wind.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 07:25

Nog steeds 300gr ga vanmiddag kijken en misschien wisselen naar de irish light

Horses15899

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 08:59

Hoi Bokkers ik ken een pony van 23 jaar JONG (hij lijkt wel 5) maar hij staat 24/7 buiten ook in de winter maar dan staat hij in de nacht op stal. Het is een lekkere mollige pony (precies goed) maar hij heeft van zijn hele leven nog nooit met een deken gestaan, ik dacht ik doe hem als het regent een 0 grams tegendelen om. Is dat goed want hij heeft er nooit een probleem mee gehad zonder deken te staan maar zeiknat is ook niet het fijnst. <3 <3 *D :P <3 <3 <3 :j :j /3 /3 *\o/* *\o/*

Horses15899

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 09:00

WoW autocorrectie regendeken *\o/*

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 09:36

Niet doen *\o/* *\o/* *\o/*

Een paard /3 /3 zet de haren van zijn vacht overeind, zo maakt hij een warm luchtlaagje om zich heen :j *\o/* Als je daar een regendeken op legt druk je de haren plat en heeft hij het alleen maar koud -O- :(:)
Een gezond paard /3 /3 /3 wat genoeg hooi krijgt kan zichzelf heel goed warm houden en heeft helemaal geen deken nodig *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* De regen komt niet op zijn vel. De regen druipt van zijn vacht en de haren van de vacht maken dan een soort dakpannetjes zodat het vel van het paard droog blijft :) :) :) /3
Als het paard 's nachts op stal gaat kan hij dan ook opdrogen /3 /3 /3

Wanneer een paard het écht koud heeft kun je dat zien doordat hij rilt of doordat hij zich anders gedraagt. Ook kun je voelen achter de voorbenen of tussen de achterbenen, als het paard daar kouder dan anders aanvoelt is het tijd voor een deken. Je moet dan natuurlijk wel eerst weten hoe warm hij daar normaal gesproken is /3 /3 /3 /3 /3

Als hij het écht koud heeft, door de kou zelf of door de regen, zorg je eerst dat hij veel hooi heeft. Een paard houdt zichzelf warm van binnenuit met hooi. En als dat niet helpt ga je naar de EIGENAAR van dat paard toe, die kan dan beslissen of er een deken op moet, en welke :) :) :j /3 /3

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 10:35

:') koper
Maar inderdaad Horses15899, een gezond paard met een goede wintervacht heeft helemaal geen (regen)deken nodig.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 10:36

:+

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 11:18

Hahaha Koper. :')

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 11:43

Koper schreef:
Niet doen *\o/* *\o/* *\o/*

Een paard /3 /3 zet de haren van zijn vacht overeind, zo maakt hij een warm luchtlaagje om zich heen :j *\o/* Als je daar een regendeken op legt druk je de haren plat en heeft hij het alleen maar koud -O- :(:)
Een gezond paard /3 /3 /3 wat genoeg hooi krijgt kan zichzelf heel goed warm houden en heeft helemaal geen deken nodig *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* De regen komt niet op zijn vel. De regen druipt van zijn vacht en de haren van de vacht maken dan een soort dakpannetjes zodat het vel van het paard droog blijft :) :) :) /3

Wanneer een paard het écht koud heeft kun je dat zien doordat hij rilt of doordat hij zich anders gedraagt. Ook kun je voelen achter de voorbenen of tussen de achterbenen, als het paard daar kouder dan anders aanvoelt is het tijd voor een deken. Je moet dan natuurlijk wel eerst weten hoe warm hij daar normaal gesproken is /3 /3 /3 /3 /3

Als hij het écht koud heeft, door de kou zelf of door de regen, zorg je eerst dat hij veel hooi heeft. Een paard houdt zichzelf warm van binnenuit met hooi. En als dat niet helpt ga je naar de EIGENAAR van dat paard toe, die kan dan beslissen of er een deken op moet, en welke :) :) :j /3 /3

_/-\o_

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 12:30

Hahahahaha Koper

Gisteravond heb ik een 150grs. op een ongeschoren paard gedaan. Ze begon alweer wat warm te worden onder de 300grs. Komende dagen blijft het relatief warm, erg fijn *\o/*

Horses15899

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 13:51

Super bedankt hahah ik ben straks de eigenaar <3 <3 is nu mijn lease pony := :j :j :j als hij het dus te koud heeft wel een 0 grams regendeken

Horses15899

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 13:53

Het is een gezonde pony met een lekkere dikke vacht, gaat helemaal goed komen :+

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 13:56

Nee, juist niet. Als hij het al koud heeft maak je het alleen maar nog kouder voor hem met een ongevulde regendeken. Doordat je dan zijn vacht plet. Die kan hij met zo´n deken niet meer opzetten tegen de kou.

Als hij het echt koud heeft leg er dan een gevulde deken op. Bij voorbeeld een 100 grams deken.

Ongevulde regendekens gebruik ik alleen wanneer het regent en/of hard waait en het boven de 10 graden is.

marengolike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 14:36

Ik ben het eens met koper. Als hij het al koud heeft dan voer je niet genoeg ruwvoer.
En een ongevoerde regendeken werk niet. Dat werkt juist tegenovergesteld.

Inderdaad wat koper zeg, doe dan een 100 gr op regendeken.
Bij mij krijgen ze alleen een ongevoerde regendeken als het boven de 10 graden is voor de regen, of boven een staldeken.

marengolike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 14:39

Citaat:
De regen komt niet op zijn vel. De regen druipt van zijn vacht en de haren van de vacht maken dan een soort dakpannetjes zodat het vel van het paard droog blijft :) :) :) /3

Behalve als hij te vaak te goed word geborsteld in de winter.

Dus geef hem onbeperkt hooi en kijk dat eerst aan

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 14:52

Dat is waar. Buitenpaard niet te veel borstelen.

Gelukkig hebben die van mij zo'n lange vacht dat ik echt mijn best zou moeten doen om daar onder te borstelen :') Tijdje geleden kreeg ik zo'n Magic Brush bij een bestelling bij Agradi, wat een topding is dat zeg. Echt een fijne wel-vacht-niet-huid-borstel.

Horses15899

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 17:09

Koper schreef:

Gelukkig hebben die van mij zo'n lange vacht dat ik echt mijn best zou moeten doen om daar onder te borstelen :') Tijdje geleden kreeg ik zo'n Magic Brush bij een bestelling bij Agradi, wat een topding is dat zeg. Echt een fijne wel-vacht-niet-huid-borstel.

Okee super bedankt, jullie hebben me weer verder op weg geholpen, maar nog een vraagje welke dekens moet je altijd in huis hebben voor die pony denk jij? alleen 100 grams deken of.....,...... :j :j :D

Horses15899

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 17:10

marengolike schreef:
Citaat:
De regen komt niet op zijn vel. De regen druipt van zijn vacht en de haren van de vacht maken dan een soort dakpannetjes zodat het vel van het paard droog blijft :) :) :) /3

Behalve als hij te vaak te goed word geborsteld in de winter.

Dus geef hem onbeperkt hooi en kijk dat eerst aan

Jij ook bedankt hij krijgt nu ook al onbeperkt hooi samen met 4 andere paarden :D

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 17:11

Meestal kom je een heel eind met een 100grams deken en een 0 grams regendeken. Wat zijn je plannen als die eenmaal van jou is? Wil je dat hij met een kortere vacht komt te staan of wil je gaan scheren (volgend jaar)? Dan zijn zwaardere dekens wel nodig.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 17:23

Horses15899 schreef:
Koper schreef:

Okee super bedankt, jullie hebben me weer verder op weg geholpen, maar nog een vraagje welke dekens moet je altijd in huis hebben voor die pony denk jij? alleen 100 grams deken of.....,...... :j :j :D

Geen deken, tenzij hij af valt oid omdat hij zichzelf niet warm kan houden maar kijk eerst eens of het nodig is. Eenmaal een deken is het veel geklungel want dan moet er ook een dikkere op als hij het koud krijgt en moet hij goed passen anders krijgen ze wondjes en wat allemaal niet meer. Zonder is zoveel handiger ;)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 17:28

Eens, maar het is wel praktisch om een deken in geval van nood op voorraad te hebben. Paarden hebben altijd de neiging iets nodig te hebben wanneer de winkels gesloten zijn.. :=

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 17:29

RianneH schreef:
Eens, maar het is wel praktisch om een deken in geval van nood op voorraad te hebben. Paarden hebben altijd de neiging iets nodig te hebben wanneer de winkels gesloten zijn.. :=

Maar dan hebben ze ook meteen hetgene nodig wat je nog nèt niet hebt, dus ik koop liever op het moment dat het nodig lijkt te gaan zijn :+

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 17:31

Ik was in elk geval blij dat ik bij de koliek met ondertemperatuur niet ook nog hals over de kop naar de winkel moest vliegen maar mn betaalbare tweedehands dekens had liggen :)