[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

darkadia

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 10:23

Kreeg de mail inderdaad ook. Vond het al gek. En zij vonden het ws raar dat er ineens zoveel bestellingen kwamen

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 10:27

darkadia schreef:
Kreeg de mail inderdaad ook. Vond het al gek. En zij vonden het ws raar dat er ineens zoveel bestellingen kwamen
:D

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 10:31

yvonnepuntnl schreef:
darkadia schreef:
:D

:= Wel jammer zeg. Dacht eigenlijk dat het wel echt was, nav onderstaande. Dacht dat ze de actie beaamde vanuit een mail van macrovet.

yvonnepuntnl schreef:
Lizz schreef:
Volgens mij krijg je nu ook een tweede set gratis bij macrovet, als je de 31/23 bestelt.

https://www.macrovet.nl/heiniger-stel-p ... tands.html

(Ik deed ze per ongeluk in mijn mandje en daar staat bij een gratis set)

Ja, ik kreeg een mailtje van Macrovet, en dat was voor mij reden om even verder op zoek te gaan.
Ik heb ze ook besteld!

Maar te mooi om waar te zijn dus.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 11:03

Was schijnbaar alleen bij de aankoop van een machine -O-

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 14:15

just_kiki schreef:
Werd net gemaild dat dat een fout was. En ik maar 1 paar krijg. Heb dus alles geannuleerd

Hahah ik ook helaas..

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 12:35

Ik ben even radeloos. Iemand tips…

Pony wordt al zeker 6 jaar, 3x per winter geschoren.
Nooit problemen. Meestal laten we een zadeldekje zitten.
Maar de vacht was nu zo enorm dik. Dat we besloten hebben die er ook gewoon af te halen.

Gisteren is ze geschoren.
Vandaag wilde ik rijden. Dat was al staatsgevaarlijk.
Aan de longeerlijn komt ze alleen maar omhoog. Voor een paard met een kapot SI is dat niet tof om te doen..

Zonder zadel loopt ze wel, beetje hoofdschuddend maar stap, draf en galop probleemloos.

Ik heb een bontje onder t zadel gelegd en aangesingeld met een bontje om de singel. Dat gaf geen verbetering.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 12:42

Hm dat is vreemd! Ik scheer dat altijd weg bij de paarden op het werk en heb er nog nooit vreemde reacties op gehad.

Schuurt er iets? Wellicht beweegt het dekje toch iets en reageert ze daar zo heftig op?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 12:47

prugelpiet schreef:
Hm dat is vreemd! Ik scheer dat altijd weg bij de paarden op het werk en heb er nog nooit vreemde reacties op gehad.

Schuurt er iets? Wellicht beweegt het dekje toch iets en reageert ze daar zo heftig op?

Ze reageert zelfs op haar halster touw.

Dit paard is bomproof en reageert nooit vervelend. Type paard wat nooit protest heeft. Loopt zichzelf stuk als t moet.

En nu zoo gevoelig.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 12:50

Kan het haar niet zijn gaan irriteren onder een deken. Dat het is gaan schuren en haar huid nu geïrriteerd is?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 12:52

Lizz schreef:
Kan het haar niet zijn gaan irriteren onder een deken. Dat het is gaan schuren en haar huid nu geïrriteerd is?

Ze heeft na gisteren nog geen deken op gehad. Ze is bloot gebleven.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 13:01

Nee dan is dat niet mogelijk idd. Neem aan dat ze met poetsen ook boos/nukkig is?

Denk dat er met scheren toch iets geïrriteerd is geraakt. Weet niet of je wat aan haar huid ziet? Of een allergische reactie door scheren, al zou ze dan overal gevoelig moeten zijn.

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 13:38

Wellicht is de huid geïrriteerd en/droog? Zou denken even wassen ( alle mini haartjes weg) en wellicht daarna met water en baby olie nasponzen? Als een soort bodylotion?
Super sneu voor haar

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 13:43

Ach wat sneu zeg. Die heeft echt last. Het is haar hele lijf en niet alleen onder de deken?

Andere invalshoek, kan ze zo reageren omdat ze het koud heeft? Het is niet koud, maar wellicht heeft ze er toch een zere rug van gekregen?

Ik zou wellicht ook wassen met iets van een derma shampoo en inderdaad iets “zachts” erop willen doen, maar of dat helpt is natuurlijk ook alleen maar gissen. Maar wel een baat het niet dan schaadt het niet oplossing.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 17:12

Twijfelen jullie nu ook zo erg over dekens bij jullie geschoren paarden?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 17:17

Ik heb dat ook nog nooit zo heftig gezien. Wel eens wat gevoelig door schuur plekken maar niet zo snel ook al. Heeft ie inderdaad geen kou gevat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 17:23

xxxmh schreef:
Twijfelen jullie nu ook zo erg over dekens bij jullie geschoren paarden?

Mwah niet perse, ik vind het gewoon veel te warm voor dekens nu :)

Mijne staat onder een rambo sweet itch eczeemdeken alleen tegen de vliegen verder niet.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 17:31

Okee. Mijn paard nu ook zonder. Klinkt gewoon zo gek tussen mijn oren geschoren en dan geen deken. Zijn diverse paarden op stal geschoren en ik ben nu de enige geschoren paard zonder deken. Staan nu op stal waar het 19 graden is en gaat om 9uur naar buiten dus merk het wel hoe ze voelt als ik er ben morgenochtend. Is wel een haflinger die het snel warm heeft. Met rijden was zelfs haar hals nat terwijl ze vorige week geschoren is haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 17:32

Tja mijn paard was helemaal kletsnat na het rijden vanmiddag het is 20 graden.. Normaal in zijn zomervacht zou die dan ook heel erg zweten.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 19:18

Ongeschoren zou ik wellicht overdag in de zon zonder deken zetten, maar ‘s nachts zou ik er een dun dekentje op gooien. Dat kan voor de nacht inderdaad een RSIH zijn, maar anders een katoenen dekentje o.i.d.

Maar ik ben echt van mening dat veel mensen hun geschoren paarden onder veels te weinig dekens zetten. En dan maar verbaast zijn dat ze vaak moeten scheren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 19:22

Goh ik zie het juist andersom dat paarden véél te dik ingepakt worden. De vacht groeit op licht niet op kou...

De lampen de hele avond aanlaten in de stallen helpt enorm tegen aanmaken van de vacht. Ik ben ook opgehouden met zo dik inpakken. Paard voelt zich daar een heel stuk beter bij. En hoef niet vaker te scheren dan wel heel dik ingepakt. Lampen aanlaten helpt goed.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 19:33

Lampen aanlaten werkt inderdaad heel goed. En werkt misschien nog wel beter op vacht aanmaken of niet. Sinds die van mij particulier aan huis staat, krijgt ze een veel dikkere vacht dan toen ze op een manege stond waar het licht aan was tot 22:30 ‘s avonds. Maar die scheer ik niet, want ik kan niet genoeg wisselen en dekens in de gaten houden.

Maar een paard dat het koud heeft of slecht in z’n vel zit, krijgt veel sneller (en veel lelijker) weer vacht, licht aan of licht uit.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 19:33

Precies, de meeste paarden staan veel te warm ingepakt

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 19:52

prugelpiet schreef:
Ongeschoren zou ik wellicht overdag in de zon zonder deken zetten, maar ‘s nachts zou ik er een dun dekentje op gooien. Dat kan voor de nacht inderdaad een RSIH zijn, maar anders een katoenen dekentje o.i.d.

Maar ik ben echt van mening dat veel mensen hun geschoren paarden onder veels te weinig dekens zetten. En dan maar verbaast zijn dat ze vaak moeten scheren.

Dunste deken die wij hebben is een regendeken.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 20:29

De mijne vandaag voor de 2e keer in een maand geschoren maar heb hem nu wel onder regendeken staan ook omdat er momenteel zoveel vliegen op stal zijn
Vliegendeken lag thuis.
Na morgen gaat de temperatuur weer dalen dus ik vind het goed zo.

Afbeelding

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 22:51

Geweldig creatieve foto :')

Hier beide oudjes onder de rambo sweet itch hoody.

Het is er raar weer mbt deken en wel of niet geschoren.....lastig hoor. Ik ga altijd bij mezelf te rade wat ikzelf aan heb :o