Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Stroller schreef:Vraagje , mn geschoren merrie staat sinds het weekend onder een Nika deken van 400 gram. Nu zweet ze niet maar ik vind het wel echt warm aanvoelen er onder. Zou ik hem gewoon oplaten ? Of zeggen jullie van gooi er een dunnere op (dit is de eerste keer dat ik mn paard geschoren heb dus weet even niet zo goed hoe en wat )
LiannePuthzy schreef:en hoeveel dekens kan je in totaal op elkaar leggen?
Damelza schreef:even een vraagje tussendoor. Is het normaal om te zien waar de deken eindigt/begint? Mijn pony heeft nu een 200 grams rambo op. Deken gaat gewoon mooi over de schoft heen. Maar je kunt aan de manen wel zien waar de deken eindigt op de hals, gisteren stond dat plukje ook helemaal overeind. Op het oog ligt de deken gewoon goed
PenP2014 schreef:Hoi goeiemorgen ik kom even binnenvallen met een vraagje. Ik heb er sinds gister een kwpnertje bij staan. Hij komt vanaf een stal waar hij onder een deken heeft gestaan en sowieso de nacht op stal. Hij heeft bijna geen vacht.
ik heb ze op een weiland staan met een schuilstal maar in principe staan ze dus 24/7 buiten.
mijn andere staat gewoon heel dik in zn vacht en die staat ook met blote billen. Dat is echt een teddybeer al.
Ik heb vannacht de kwpner een 0 grams regendeken opgehad en hij stond vanmorgen toch wel te snotteren. Het was geen groen snot ofzo maar hij heeft het best wel koud.
Is het haalbaar om hem nu dmv snachts een deken en overdag bloot nog een wintervacht aan te laten maken of moet hij nu gewoon een dikkere deken op? Ik wil hem het liefst bloot maar onnodig kou lijden vind ik ook weer zoiets.
Veulen84 schreef:Het is nu echt te laat om een wintervacht aan te maken. Vachten worden aangemaakt onder het korter worden van de dagen... En dat is voor het merendeel al geweest.
Ik zou even vragen onder welke dikte die bij z'n vorige eigenaar stond en dat matchen.
Damelza schreef:Iemand toevallig nog interesse in een 200 grams rambo original? zo goed als nieuw, buitenkant wel wat vies. maat 190.
hoeft niet weg maar heb een ander op het oog die ik wil
heb ook nog 3 dekens maat 183 liggen van amigo en weatherbeeta
die van mij staat nu ongeschoren onder een 200 grams. Weinig vacht maar wel vrij warm eronder
MoniekV schreef:Damelza schreef:Iemand toevallig nog interesse in een 200 grams rambo original? zo goed als nieuw, buitenkant wel wat vies. maat 190.
hoeft niet weg maar heb een ander op het oog die ik wil
heb ook nog 3 dekens maat 183 liggen van amigo en weatherbeeta
die van mij staat nu ongeschoren onder een 200 grams. Weinig vacht maar wel vrij warm eronder
Ik heb gister een fb pagina aangemaakt: Bucas and Horseware for sale or buy. Speciaal voor de verkoop van Bucas en Horseware dekens.
Stagediver schreef:Och, Hoe doen jullie dat eigenlijk??
Want ik vind het altijd zo sneu als ik zn warme dekentje moet afdoen voor het poetsen enzo..maar dan ben ik altijd bang dat hij het gelijk koud heeft.