[INFO] Alle vragen over dekens? #02

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 19:45

Mijn paard heeft ook 2 over elkaar, 200 en een gevoerde regendeken. houd idd veel warmte vast.
Voor mij juist een voordeel, onder een gewone 300 grams zou hij het hoogstwaarscheinlijk niet warm genoeg hebben. overgang van deze 2 naar de 450 is daarom ook niet erg groot.

LiannePuthzy

Re: [Centraal]Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 19:47

heb de mijne nu onder 200 gr staldeken en daarover 0 gr regendeken

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 20:27

Stroller schreef:
Vraagje , mn geschoren merrie staat sinds het weekend onder een Nika deken van 400 gram. Nu zweet ze niet maar ik vind het wel echt warm aanvoelen er onder. Zou ik hem gewoon oplaten ? Of zeggen jullie van gooi er een dunnere op (dit is de eerste keer dat ik mn paard geschoren heb dus weet even niet zo goed hoe en wat )

Ff vraagje over je deken haha, zou die met hoge schoft kunnen? Regent die in? En hoe valt die qua maat?

don110

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:32

200 gram, geschoren en overdag buiten. Heeft al wel weer wat haar. Als het overdag onder de 7 graden komt dan doe ik er een 100 grams onderdeken onder.

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:54

LiannePuthzy schreef:
en hoeveel dekens kan je in totaal op elkaar leggen?

Het liefst dus niet te veel waterdichte dekens over elkaar, dit ademt voor geen meter!!
staldekens en onderdekens kun je prima een paar van over elkaar op leggen.. laagjes is warmer dan een hele dikke deken. :)
Al zou ik niet 4 dekens gaan opleggen.. dit gaat schuren.
Ik zou niet hoger gaan dan 2 hooguit 3 dekens op elkaar.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 22:11

Damelza schreef:
even een vraagje tussendoor. Is het normaal om te zien waar de deken eindigt/begint? Mijn pony heeft nu een 200 grams rambo op. Deken gaat gewoon mooi over de schoft heen. Maar je kunt aan de manen wel zien waar de deken eindigt op de hals, gisteren stond dat plukje ook helemaal overeind. Op het oog ligt de deken gewoon goed

even een foto erbij, kan ze enkel in het donker maken dus lastig om een duidelijk beeld te krijgen als het paard zwarte manen heeft en een redelijk donkere vacht nu :+ Het is een paard met een vrij hoge schoft :)

Afbeelding Afbeelding

en zo ligt de deken:
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... e=54E21DB4
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... e=551C5406
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... e=5519865D

don110

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 22:16

Ja dat heeft mijn pony ook bij zijn dekens!

Stroller

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 22:42

@ francieen ,
Hoge schoft denk ik wel , hij valt bij haar ze is 164 en vrij tenger , een beetje ruim ( maat 195 ) maar je kan hem goed vertellen dus hij blijft netjes liggen en schuurt ( ik heb hem pas een paar dagen ) niet
Ik ben wel tevreden

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 10:14

Hoi goeiemorgen ik kom even binnenvallen met een vraagje. Ik heb er sinds gister een kwpnertje bij staan. Hij komt vanaf een stal waar hij onder een deken heeft gestaan en sowieso de nacht op stal. Hij heeft bijna geen vacht.
ik heb ze op een weiland staan met een schuilstal maar in principe staan ze dus 24/7 buiten.
mijn andere staat gewoon heel dik in zn vacht en die staat ook met blote billen. Dat is echt een teddybeer al.
Ik heb vannacht de kwpner een 0 grams regendeken opgehad en hij stond vanmorgen toch wel te snotteren. Het was geen groen snot ofzo maar hij heeft het best wel koud.

Is het haalbaar om hem nu dmv snachts een deken en overdag bloot nog een wintervacht aan te laten maken of moet hij nu gewoon een dikkere deken op? Ik wil hem het liefst bloot maar onnodig kou lijden vind ik ook weer zoiets.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 10:27

ik zou dat dit jaar neit meer doen, volgend jaar opbouwen, nu een lekkere dikke deken op doen

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 10:48

Ja toch wel... Het is zeker te laat he nu. Vooral snachts is het echt koud.
dankje voor je reactie!

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 10:51

PenP2014 schreef:
Hoi goeiemorgen ik kom even binnenvallen met een vraagje. Ik heb er sinds gister een kwpnertje bij staan. Hij komt vanaf een stal waar hij onder een deken heeft gestaan en sowieso de nacht op stal. Hij heeft bijna geen vacht.
ik heb ze op een weiland staan met een schuilstal maar in principe staan ze dus 24/7 buiten.
mijn andere staat gewoon heel dik in zn vacht en die staat ook met blote billen. Dat is echt een teddybeer al.
Ik heb vannacht de kwpner een 0 grams regendeken opgehad en hij stond vanmorgen toch wel te snotteren. Het was geen groen snot ofzo maar hij heeft het best wel koud.

Is het haalbaar om hem nu dmv snachts een deken en overdag bloot nog een wintervacht aan te laten maken of moet hij nu gewoon een dikkere deken op? Ik wil hem het liefst bloot maar onnodig kou lijden vind ik ook weer zoiets.

Ik zou hem dan als je niet te dik wilt gaan, een fleece gevoerde regendeken op doen ipv een 0 gram regendeken, hier worden ze sneller koud onder. Met fleece is toch net wat warmer!
En anders een 50 grams kan ook nog prima, staat denk ik gelijk aan een fleece regendeken.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 12:23

Het is nu echt te laat om een wintervacht aan te maken. Vachten worden aangemaakt onder het korter worden van de dagen... En dat is voor het merendeel al geweest.

Ik zou even vragen onder welke dikte die bij z'n vorige eigenaar stond en dat matchen.

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 12:27

Veulen84 schreef:
Het is nu echt te laat om een wintervacht aan te maken. Vachten worden aangemaakt onder het korter worden van de dagen... En dat is voor het merendeel al geweest.

Ik zou even vragen onder welke dikte die bij z'n vorige eigenaar stond en dat matchen.

Ja , dat is inderdaad wel zo handig om te weten waar hij daar onder stond, misschien had hij/zij daar wel veel meer op, en dus weinig vacht aangemaakt, en dat hij/zij het daarom nu koud heeft.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 13:07

Bedankt voor jullie feedback! Ik denk eerlijk gezegd ook dat het te laat in het jaar is nu. Mijn andere paard kwam in december vorig jaar en die had ook weinig vacht. Maar die ging zo gek veel haar aanmaken dat we hem geschoren hebben en een deken op. Die stond gewoon te zweten. Maar vorig jaar was ook wel een hele rare winter natuurlijk. Nu gaat het heel goed bloot. Wat een gedoe hè :')

Ik ga het even navragen en hem wat dikkers op doen! Thanks! :)

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 15:16

Iemand toevallig nog interesse in een 200 grams rambo original? zo goed als nieuw, buitenkant wel wat vies. maat 190.

hoeft niet weg maar heb een ander op het oog die ik wil :P
heb ook nog 3 dekens maat 183 liggen van amigo en weatherbeeta

die van mij staat nu ongeschoren onder een 200 grams. Weinig vacht maar wel vrij warm eronder

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 16:05

Damelza schreef:
Iemand toevallig nog interesse in een 200 grams rambo original? zo goed als nieuw, buitenkant wel wat vies. maat 190.

die van mij staat nu ongeschoren onder een 200 grams. Weinig vacht maar wel vrij warm eronder

Ik heb gister een fb pagina aangemaakt: Bucas and Horseware for sale or buy. Speciaal voor de verkoop van Bucas en Horseware dekens.

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 16:12

Mijn Rambo 183 ligt volgens mij goed, mijn 183 Amigo 200 grams is te klein. Zal vanavond weer eens passen! Misschien heb ik wel interesse, wat is je VP? Mag ook via pb :).

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 17:54

MoniekV schreef:
Damelza schreef:

Ik heb gister een fb pagina aangemaakt: Bucas and Horseware for sale or buy. Speciaal voor de verkoop van Bucas en Horseware dekens.

oh helemaal top! daar zat ik al een tijdje op te wachten :D

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:18

Damelza schreef:
MoniekV schreef:

oh helemaal top! daar zat ik al een tijdje op te wachten :D

Nice! Aangemeld ;)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:20

ook aangemeld, handig! +:)+

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:57

Och, Hoe doen jullie dat eigenlijk??
Want ik vind het altijd zo sneu als ik zn warme dekentje moet afdoen voor het poetsen enzo..maar dan ben ik altijd bang dat hij het gelijk koud heeft.

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:58

Stagediver schreef:
Och, Hoe doen jullie dat eigenlijk??
Want ik vind het altijd zo sneu als ik zn warme dekentje moet afdoen voor het poetsen enzo..maar dan ben ik altijd bang dat hij het gelijk koud heeft.

Ze krijgen het heus niet snel koud, Als jij gaat poetsen, als je voor aan begint , laat je de deken over de kont liggen, ga je achter aan poetsen, leg je de deken naar voor over hals/rug :j

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 21:01

Haha nee het is ook meer mijn eigen gevoel hoor :p

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 21:01

Ik laat de deken eerst nog op, zet alles klaar, krab hoeven en doe beenbeschermers om. Dan deken af, even snel poetsen en dan opzadelen met uitrijdeken.