Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wendyke

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 20:02

pff rot weer zeg wordt je toch nie goed van. nog steeds 0 grams

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 20:05

hier de hele dag zon (met af en toe een wolkje), harde wind, maar 18 graden...
dus lekker bloot!

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 20:10

heb hier nog steeds een regendekentje op liggen.. paardje hoest een beetje, en voelde niet te warm aan

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 01:05

mijn arme paard is spierbevangen en hoefbevangen.
die heeft een regendeken om. ook met deze warme dag.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 19:32

mijne nu een vliegendeken we hebben erg veel dazen lijkt wel erger dan andere jaren :( twijfel nog een beetje of ik er voor morgen een 0 grams regendeken op zou leggen :o

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 19:35

wendyke schreef:
mijne nu een vliegendeken we hebben erg veel dazen lijkt wel erger dan andere jaren :( twijfel nog een beetje of ik er voor morgen een 0 grams regendeken op zou leggen :o

Echt he, die van mij staan ook onder vliegen deken.. Maar als ze afgaan voor het rijden zijn ze al lek voor je om hebt opgehangen of weggelegd

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 22:08

Hier staan ze bloot. het is hier de gehele dag over de 20 graden geweest met nagenoeg geen wind weliswwaar wel met bewolking maar met deze temperaturen gaat er geen deken op. Dazen hier ook nagenoeg geen last van (even afkloppen)

geert100

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 22:09

Vandaag gelukkig geen vliegen, afgelopen dagen wel, dus masker op. Ze had 1 oogje een beetje dik en rood. Gelukkig nu al weer afgezakt.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 23:19

Hihi met die wind kan het ook niet anders.....
Hier in Den Haag totaal geen last van dazen. Maar in Delft waar paardlief staat, heeft hij er op de wei toch last van. Nou staat hij al met exceemdeken om. Wordt zijn hoofd lek geprikt en zijn benen. Maarja, kan hem niet helemaal in gaan pakken. Heb wel een masker, maar hij wordt voor me op de wei gezet en ervan afgehaald en die doen al die zooi niet om. Tenzij het een medische reden heeft. Dus om hem nou 24/7 met masker te zetten is ook zo zielig.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 23:22

wij hebben hier absoluut geen last van vliegen, en wonen vrij (paarden aan huis) in het weiland staan zelfs bomen en heb dit outdoor seizoen slechts 1 daaz bij de paarden gezien meer niet.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 08:53

heb net mijn oude pony uit de paddock gehaald en in stal gezet met een flinke berg eten.

arme beest liep rondjes te rennen en trilde als een rietje ondanks de regendeken. werd wakker
van haar gegil :(:)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 09:20

Simongek arme pony is ook raar weer nu, dunne vacht maar herfst temperaturen.

Hier nagenoeg geen regen, minibeetje maar wel 13 graden maar. Had hem vanmorgen binnengezet voor de komende uren maar weer naar buiten gegooit, eigenlijk mag hij nog niet natregenen na de laatste keer kou en nattigheid. Hij is toen echt goed ziek geworden dankzij mijn twijfel van deken is niet nodig. 10 dagen antibiotica en andere medicijnen, longen en luchtpijp vol met slijm en flinke koorts. is vrijdag pas weer zo n beetje ok verklaard door de dierenarts.

Maar de wind staat nu gunstig van de loods af dus ze kunnen droog en windvrij staan. Maar de grasjes zijn lekkerder. En vanmiddag wordt het al beter weer. Maar het blijft twijfel weer.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 09:49

wederom ligt de gevoerde regendeken weer op!!

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 10:09

heb ze nu weer buiten gezet. Ze staat lekker in het gras te eten en was droog. wordt ze nu wel weer nat
maar heeft deken op.

mijn paard ook even in de paddock gezet. was het er niet mee eens en moest hem naar buiten duwen. :))

Haal ik ze tussen de middag binnen en dan kijk ik wel wat het weer doet. als het droog is mag
mijn oudje buiten blijven en anders gaat ze lekker op stal met wat te eten.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 10:34

Ik heb vanochtend ook maar weer de regendeken er op gegooid. Straks ff voelen of hij niet te koud is.

Jarmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 10:35

Die van mij heeft een eczeem:P

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 10:40

simongek schreef:
heb net mijn oude pony uit de paddock gehaald en in stal gezet met een flinke berg eten.

arme beest liep rondjes te rennen en trilde als een rietje ondanks de regendeken. werd wakker

Grappig hoe gewenning werkt :p mijn paard was ook zo, met regen wilde ze niet naar buiten.
Nu moet ik haar naar binnen duwen en als ze binnen in stal (pony van 1.50 in een stal van 4x4 ) staat rent ze rondjes in stal en trillen/gillen net zolang ze weer naar buiten mag _O-
Denk je der een plezier te doen ... :+

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 11:41

Sommige paarden houden gewoon echt niet van regen. Senna staat het hele jaar door buiten, in de winter dan wel 's nachts op stal. Ze is qua weer dus wel het één en ander gewend, maar aan regen heeft ze echt een onwijze hekel.
Gister bij de paardjes de regendeken maar weer opgedaan. Toen ik vanmorgen wakker werd was ik daar erg blij mee. Wat een vies weer zeg!

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 12:06

Focussed schreef:
simongek schreef:

Grappig hoe gewenning werkt :p mijn paard was ook zo, met regen wilde ze niet naar buiten.
Nu moet ik haar naar binnen duwen en als ze binnen in stal (pony van 1.50 in een stal van 4x4 ) staat rent ze rondjes in stal en trillen/gillen net zolang ze weer naar buiten mag _O-
Denk je der een plezier te doen ... :+

Is geen gewenning want ze staat normaal gesproken de hele zomer 24 uur per dag buiten. staat alleen 2 x per dag op stal om haar hooi op te eten.

ze was gewoon flink koud. Ze heeft nog een tijd in de stromende regen in het land gestaan en toen
had ze het niet koud. lopen en eten hield haar wel warm.

ze staan nu op stal want het hoost nog steeds. flinke berg hooi en dan kom ik einde van de middag
wel weer terug om te kijken hoe het ervoor staat. :j

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 13:42

Ik zeg niet dat het bij jou paard gewenning is... Dan lees je verkeerd... Er staat hoe gewenning bij mijn paard werkt ;)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 13:46

De mijne hebben lekker hun ongevoerde regendeken op en stonden vanmorgen heerlijk buiten in de stromende regen, niks aan de hand en ook geen koude spiertjes als ze weer op stal staan. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 16:15

Mijn rijpaard heeft vannacht en vandaag overdag met een heerlijke, gevoerde halve hals opgestaan. Het heeft ook vanaf een uur of 4 vannacht bij ons onophoudelijk geregend. Heb vanmiddag zelfs mijn "grasmaaier" naar binnen gehaald om lekker even op te drogen en ook een dikke plak hooi te eten. Stond te shaken als een malle in zijn blote kont. Hij heeft van de winter met -18 in zijn blootje gestaan, maar zoveel regen en wind (windkracht 7), zonder beschutting is gewoon niet fijn :n .

Hij gaat nu weer naar buiten. Zonnetje komt er af en toe doorheen en het lijkt nu droog te blijven.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 16:19

Hier heel de ochtend stromende regen gehad. Paard staat binnen vandaag. Hij is even met regendek in de paddock geweest toen ik stal aan het mesten was en bezig met voer. Anders gaat ie door het dolle heen als ik een nieuwe zak voer openmaak en in zijn voerton giet en hij krijgt niks. Nou, meneer was blij dat hij weer naar binnen mocht. Straks nog even terug en dan even grazen met hem.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 18:52

Eerst in de ochtend wedstrijd gehad, toen de gehele dag in de blijvende stromende regen gestaan zonder dekentje. Toen ik der net op stal zag was ze net zo vrolijk als altijd :D

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 18:55

mijn paar heeft ook maar een halve dag buiten gestaan ze had wel een 0 grams regen deken op maar had het wel koud , heb er nu een zomerdekentje met de 0 grams regendeken op liggen en daar voelde ze goed onder .