[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 15:36

Dat past wel qua ringen hoor.

Maar ik weet alleen niet of het ook echt mooi gaat liggen.

De XL liner heeft bij de schoft een soort uitsparing, begint verder naar achter dan de gewone liner (zelfde maat)
Ik heb ze op elkaar gelegd, had ff n foto moeten maken

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 21:33

Ik heb deze regendeken nu opliggen met een liner eronder

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Als het goed is komt van de week de PE binnen. Dit lijkt verder wel oké te liggen, die raffels in het midden alleen?

Damelza

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 23:15

Niemand? Ik twijfel toch om die Rambo nu eens in een maat 175 te passen, wellicht is ze wat afgevallen

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 23:22

Ik denk dat die gekke raffels bij de singel komen omdat dit zo’n lange deken is, maar wel 3 singels heeft. Dan zit het wel vaker gek, maar ik denk niet dat dat het paard zo stoort.

Verder lijkt die best redelijk te liggen. Enige wat ik kan zien is dat die misschien wat hoog sluit op de borst?

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 11:16

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 11:31

Ik vind hem vooral heel groot en ruim ogen op jouw paardje.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 11:51

De PE is nog onderweg, aan het begin van de winter zag die amigo xl in 175 wel echt te krap, maar wellicht dat ze zoiets nu wel zou passen

We hebben hier alleen EJ in de buurt maar die heeft altijd zo weinig op voorraad om even te passen

Maar als ik de foto’s zo zie zijn de PE’s ook best hobbezakken, ze is ook maar 1.57

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 11:59

Ik denk dat veel dekens op jouw paard misschien wel groot lijken inderdaad.
Want ik heb de Rambo ook op mijn paard gehad en die lag vergelijkbaar qua lengte (onder naar boven) met de PE.
Misschien toch een vrij lange rug in verhouding met de hoogte van de benen?
Maar dan is het gewoon echt kijken of het netjes blijft liggen en geen schuurplekjes veroorzaakt.
Ik zou de Rambo niet geheel afschrijven, alleen lijkt hij zo vanaf de foto's veel ruimte te hebben overal, waardoor ik persoonlijk bang zou zijn dat het zou gaan wrijven.
Maar mijn paard is de jouwe niet en die van mij heeft echt een extreem gevoelige huid.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 12:28

Ja ze is eigenlijk vrij kort, maar wel met veel front. Dus van het najaar kwam ik heel erg in de knoop met dekens die misschien qua lengte dan wel prima waren maar op de borst echt weer veels te strak

Ze had nu plotseling een klein kaal plekje op haar schoft net onder een stukje manen, en niet van een randje. Dus nu ben ik alles weer af aan het gaan en toch weer passen en kijken.

Ze heeft altijd een wug gedragen voorheen, maar daar kon ze amper in bewegen. Maar wellicht als ik hem nu opgooi dat het weer wat beter zit. Enige is dat daar natuurlijk geen bevestiging aan zit voor liners

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 12:30

Terwijl de Wug hier juist volledig naar achteren trok, heel apart.
Ik hoop voor je dat je snel iets passends vindt dat goed blijft zitten.
Wanneer verwacht je de PE?

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 12:35

Eigenlijk deze week, maar hij staat nog steeds op bezorgtijd onbekend. En nu een kleine twijfel of ik niet nog een maatje kleiner had moeten bestellen, maar we gaan het zien

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 14:28

Heb nog wel bij agenda de Rambo in een maatje kleiner besteld, +de lemieux kudos en amigo met v sluiting

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 14:38

Die Rambo Optimo staat toch ook nog wel op mijn verlanglijstje. Heb nu fijne dekens Van Horseware en Dominick, maar uiteindelijk schuren ze allemaal wel een beetje de manen.
Met hals, zonder hals, halve hals alles richt na een seizoen schade aan aan de manen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 23:40

Iemand ervaring met de Waldhausen Outdoordeken Scandic?

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 18:29

Heb sinds deze week een 300grams Kavalkade Alaska IV. Wat een fijne deken! Heb alleen als het rond het vriespunt is zo'n dikke deken op. Had eerst een Bucas, maar die ging altijd scheef en dan kreeg hij kale plekken omdat die zo zwaar zijn. Deze voelt veel lichter, wel heerlijk zacht van binnen, net als een dekbed. Mooie sluitingen, zo'n loopplooi bij de schouders. Toen het van de week regende bleven de druppels er op liggen. Helemaal blij mee.
Had eigenlijk nog nooit van het merk gehoord, maar er voor gekozen door wat er hier in dit topic over gereviewd stond.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 19:42

Heb je foto van de deken op jouw paard?
Ik zag die ook,ben wel benieuwd hoe die zit.

Fransje, ik zie dat ze overal in de aanbieding zijn nu. Ik heb vroeger een gewone waldhausen deken gehad, heel fijn,maar die viel wel wat groot :j

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 20:41

Bloodymary schreef:
Heb sinds deze week een 300grams Kavalkade Alaska IV. Wat een fijne deken! Heb alleen als het rond het vriespunt is zo'n dikke deken op. Had eerst een Bucas, maar die ging altijd scheef en dan kreeg hij kale plekken omdat die zo zwaar zijn. Deze voelt veel lichter, wel heerlijk zacht van binnen, net als een dekbed. Mooie sluitingen, zo'n loopplooi bij de schouders. Toen het van de week regende bleven de druppels er op liggen. Helemaal blij mee.
Had eigenlijk nog nooit van het merk gehoord, maar er voor gekozen door wat er hier in dit topic over gereviewd stond.

Fijn is ie he?
Voor mijn huidige zou hij te breed zijn maar voor mijn vorige was ik er blij mee

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 21:21

ellepel schreef:
Heb je foto van de deken op jouw paard?
Ik zag die ook,ben wel benieuwd hoe die zit.

Fransje, ik zie dat ze overal in de aanbieding zijn nu. Ik heb vroeger een gewone waldhausen deken gehad, heel fijn,maar die viel wel wat groot :j

Die aanbieding is de reden dat ik het vraag :D
Ben op zoek naar een 50 grams deken maar qua maat ik mijn paard lastig. Ze is nogal veel paard , breed.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 16:16

Iemand tips voor fijne longeer/stapmolen deken voor tijdens het wandelen met de pony?

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 16:21

Horseware heeft fijne. Elke stapmolen deken trekt wel eens wat scheef, maar met die van horseware kon ik altijd prima logeren / wandelen.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 20:17

De passessie

De wug die ik bij haar heb gekregen
Afbeelding

De PÉ
Afbeelding

Rambo maat kleiner ging niet dicht
Afbeelding

De kudo’s
Afbeelding

Amigo
Afbeelding

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 20:36

Ik vind tot nu toe je Rambo nog het beste liggen.
Heb je een foto van de voorkant van de Wug en de Kudos?

Het is apart om te zien hoe sommige dekens zo heel hoog op de hals sluiten bij jouw paard...
De lijn van borst naar schoft lijkt ontzettend stijl te zijn?
Ik heb niet het idee dat de hals van jouw paard zoveel breder is dan bij mijn paard.

Dit is de Kudos bij mijn paard.
Afbeelding

En de PE.
Afbeelding

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 09:48

Josien_ schreef:
Iemand tips voor fijne longeer/stapmolen deken voor tijdens het wandelen met de pony?

Ik heb er eentje van QHP. Meer voor de regen/wind want het is een 0 gram, maar ik vind het een fijne deken. Schuift niet, kan je met buik en bilkoorden vast maken en pony beweegt er fijn onder.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 10:00

De Amigo vond ik ook nog wel redelijk, de voorsluiting was ook redelijk vergelijkbaar met de Rambo. Best een mooie deken!

Dit is de Kudo's aan de voorkant:

Afbeelding

Overigens wel een ander soort split als die ik bij jou op de foto zie? Van de Wug heb ik geen foto zo van de voorkant, maar vind hem aardig strakkig.

Het zit allemaal altijd vrij snel strak op die borst, terwijl ze niet mega breed daar is. Maar ze heeft wel veel front en is ook nog vrij kort/proppig

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 10:16

Ja, jij hebt het oude model geloof ik nog.
Jouw paard lijkt echt een extreem stijle schouder te hebben, waardoor je eigenlijk een deken nodig hebt met meer stof aan de voorkant dan standaard.
Daardoor lijkt het net alsof een deel van de dekens een half halsje hebben, terwijl dit niet zo is.
Sommige van de dekens, zoals de Kudos, liggen niet eens zo heel verkeerd, maar ik zou zelf bang zijn dat ze uiteindelijk problemen krijgt bij haar schoft.
Zelfde bij de Amigo, die ligt dan nog net iets netter, maar ook weer dat plekje bij de schoft/nek overgang.
Het valt er niet helemaal vloeiend overheen, zoals je zou willen.

Ik denk dat je uiteindelijk moet kiezen of je dat voor lief moet nemen en kijken of het echt een probleem gaat worden, of door zoeken.
Mocht jouw paardje van mij zijn, zou ik denk ik de Optimo nog willen proberen, wel een maat kleiner dan normaal nemen.
Die trok bij mijn paard enorm naar achteren, waardoor ik denk dat die misschien genoeg stof kan hebben om bij jouw paard goed te liggen.
En eventueel de Alaska IV, die viel aan de voorkant enorm ruim.

Rambo:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Polar op 17-02-25 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt