Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xHaithi schreef:@ MoniekV: Hmmm, die wil ik net niet. Mijn merrie heeft haar been daar eens in weten te hangen met verrokken ligamenten en peesongein tot gevolg en uiteraard een compleet aan gort getrokken deken (toen nog een Harry's Horse outdoor deken). Ik ben dus niet happig op gewone bilkoorden. Ik heb liever de koord achterlangs. Momenteel gebruik ik de HH highliners dus nog wel mét bilkoorden, met de hoop dat ze het met minder rollen door de kou gewoon niet zo snel doet maar eigenlijk zint me dat niet. Voor mij een bijkomende reden trouwens om verder te kijken naar merken waarbij die bilkoorden niet noodzakelijk zijn (zoals Horseware).
@ smurffie: Bedankt! Goed om weten dat die duurdere serie ze wel hebben. Alleen niet diegene die ik zoek waarschijnlijk?
xHaithi schreef:Bedankt voor de gegeven informatie of tips tot nu toe
Ook nog mensen met ervaring met de liners en onderdekens van Bucas (en eventueel Horseware)? Behouden deze hun warmte een beetje of moet je na een paar jaar toch nieuwe kopen?
Azmay schreef:Zijn er hier mensen die de bilkoorden van de dekens af halen?
Mijn merrie plast die van de Nika helemaal onder en haar benen zijn smerig en plakkerig, dus ik heb ze er net maar af gehaald in de hoop dat hij toch blijft liggen.
Koper schreef:IkkeuhhIk vind die riemen zo vertieftes onhandig (pardon my French
), aan een deken wil ik gewoon iets wat hóp op het paard kan en ook hóp weer er af. Ik moet al steeds voorsluitingen en singels los en vast maken, dan ga ik echt ook nog niet met 2 extra dingen zitten rommelen. Gewoon bij het op doen staart er door en bij het afhalen de deken naar achteren er af trekken. Makkelijk en snel en ik denk ook comfortabeler voor je paard dan die jarretels.
Ik heb van die geplastificeerde dingen van Horseware, die zijn ideaal. Worden wel vies maar zijn ook zo weer schoon. En het blijft liggen. Ja, de dekens zakken wel eens een paar centimeter scheef maar diverse merken deken liggen hier prima met die riemen.
Area51 schreef:xHaithi schreef:Bedankt voor de gegeven informatie of tips tot nu toe
Ook nog mensen met ervaring met de liners en onderdekens van Bucas (en eventueel Horseware)? Behouden deze hun warmte een beetje of moet je na een paar jaar toch nieuwe kopen?
Ik heb m'n bucas select vorig jaar in september gekocht, incl bilkoorden (was combinatie regendeken + 150 gr liner). Liner nu 2 keer gewassen en is nog precies hetzelfde!
Dit jaar een 300 gr bucas select liner erbij gekocht, dus een losse, daar zaten géén bilkoorden bij. Stond overigens ook duidelijk vermeld op de site.
Nu alleen nog een hals erbij in regendeken en liner variant en ik ben voor zo'n 400€ compleet