[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 20:01

Damelza schreef:
gr_roos schreef:

Ben ik het niet mee eens. Heb nu ruim 30 jaar paarden en nog nooit gehad. De enige deken die bij mij kale schouders geeft is Horseware.

Damelza het is jammer dat de WB Ultra Comfitec slecht verkrijgbaar is. Die is voor paarden met iets meer body en de halsopening is ook anders dan de Dynamic.

Als je die van mij een keer wilt passen is dat geen probleem. Wij wonen redelijk bij elkaar in de buurt en nu die van mij enorm is afgevallen is hij te ruim.

Oeh als dat zou kunnen graag! Welke maat is dat?

6.0, ik heb nu een 5.9.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 20:05

lies schreef:
Maar het gaat hier om een plek op de schoft toch? Daar komt de hals niet.
Ik zou een schoftbeschermer gaan gebruiken.
Wil je toch een andere deken, dan idd een PE.

Je had eerst een Rambo Supreme toch? Die had mijn paard ook, paste goed, op de laatste 3 a 4 cm na.. Een maat groter was weer te groot. Toen een PE Buster geprobeerd, zit perfect op alle fronten. Ik heb een maat kleiner gekocht dan de maat die ze normaal heeft.

Rambo Original! In mijn berichten is er nog wel een foto terug te vinden hoe die valt.

Maar het is niet van het randje van de deken, maar echt een stuk meer naar achteren. Zal een schoftbeschermer dan helpen? Ik ben bang dat ik de ruimte dan alleen maar kleiner maak.
Over paardenbh’s lees ik dan ook weer heel wisselende verhalen

Hij leek verder ook gewoon wel goed te liggen, zoals die bucas lag echt strak op de schoft maar bij deze kreeg je nog wel prima je hand eronder

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 22:29

Ik heb nog wel ergens een hele dunne schoftbeschermer liggen.
Is gewoon een glad dun stofje.
Zou je kunnen proberen.

De WB van Joya is zeker te groot anders had je die kunnen passen.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 22:40

Damelza schreef:
lies schreef:
Maar het gaat hier om een plek op de schoft toch? Daar komt de hals niet.
Ik zou een schoftbeschermer gaan gebruiken.
Wil je toch een andere deken, dan idd een PE.

Je had eerst een Rambo Supreme toch? Die had mijn paard ook, paste goed, op de laatste 3 a 4 cm na.. Een maat groter was weer te groot. Toen een PE Buster geprobeerd, zit perfect op alle fronten. Ik heb een maat kleiner gekocht dan de maat die ze normaal heeft.

Rambo Original! In mijn berichten is er nog wel een foto terug te vinden hoe die valt.

Maar het is niet van het randje van de deken, maar echt een stuk meer naar achteren. Zal een schoftbeschermer dan helpen? Ik ben bang dat ik de ruimte dan alleen maar kleiner maak.
Over paardenbh’s lees ik dan ook weer heel wisselende verhalen

Hij leek verder ook gewoon wel goed te liggen, zoals die bucas lag echt strak op de schoft maar bij deze kreeg je nog wel prima je hand eronder

Ahja, de original was het!
Ik weet niet of het lukt met een schoftbeschermer. Het is wel de goedkoopste oplossing.
Als de Rambo verder goed ligt, zou ik het proberen. Maar ik heb verder geen ervaring met zo'n ding, dus durf niet te zeggen of het werkt.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 07:49

Ik gebruik de Bucas schoftbeschermer aan de Rambo en de Bucas en dat bevalt super.
Aan de dekens zonder lange klittenbanden voor de hals passen ze helaas niet.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 08:29

De Kentucky Liners kan je ook vastmaken aan de Horseware dekens ben ik sinds gisteren achter.

Ik heb de Kentucky comfort liner pro in maat 205 nu op mijn paard liggen icm de Horseware Rhino Hexstop plus in maat 206.

De Kentucky comfort liner heeft een groot stuk nepbont bij de schoft. De Pro heeft een kleiner schoft bontje en die zachte voering.

De liner zit hier al onder. Alleen aan de achterkant vastgemaakt, maar aan de voorkant past ook. De Rhino is ook nieuw en ben heel blij met de pasvorm. Met hoofd naar beneden geen druk op de schoft *\o/*
Afbeelding

Afbeelding

Polar

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 09:09

Dat ziet er netjes uit!

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 09:42

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 10:30

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 10:31

Hier ook een sloper. Maarja, je moet iets haha.
Heb er nu een steenoude Rambo op, een hele dikke. Gekregen van een vriendin. Maar een nieuwe rambo is wel enorm prijzig..

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 14:10

Er zit enorm verschil in de WB dekens qua kwaliteit, stoffen en stevigheid. Vind daarom altijd lastig te vergelijken. Voordeel is dat ze daardoor ook wel weer een grote prijs range kunnen aanbieden.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 19:56

Maar die van de link is niet perse heel goedkoop?
Heb ook een tweedehands amigo wug gekocht.
Misschien gewoon nu ff t hierbij laten want kan maarzo dat de pup nog verder uitzwaart

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 20:38

Ik heb een nieuwe Rambo optimo gekocht. De oude beviel erg goed maar was al tweedehands en de voor sluiting werd wel heel slecht. Blij mee <3 Paard loopt veel buiten en speelt/rent idioot veel en hiermee heeft hij alle ruimte om dat te doen. Heb de 0 gram hals erbij maar de gevoerde heeft hij nu op van z’n oude deken, geen gezicht maar het werkt.

Oud
Afbeelding

Nieuw

Afbeelding

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 20:42

Chique!

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 20:50

Heerlijke dekens hè <3 ik heb alleen het probleem dat bij mijn nieuwe optimo de boel schuift als ik er een liner onder doe, zonder ligt ie perfect, zodra ik de liner eronder doe is het schuiven…. Heb horseware gemaild misschien dat die een oplossing hebben

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 20:56

SharonIndezz schreef:
Heerlijke dekens hè <3 ik heb alleen het probleem dat bij mijn nieuwe optimo de boel schuift als ik er een liner onder doe, zonder ligt ie perfect, zodra ik de liner eronder doe is het schuiven…. Heb horseware gemaild misschien dat die een oplossing hebben

Oh jeetje dat is niet fijn! Ik hoop dat het bij mij niet zo is maar zo wel zal ik Horseware ook wel even een berichtje sturen want dat is wel gek.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 18:26

Weet iemand hoe de Bucas Atlantic valt qua pasvorm?

De Sunshower en Bucas Buzz Off X passen mijn merrie goed, maar de gewone buzz off en irish en shamrock niet, die lijken andere verhouding hals/lengte te hebben.

Ik zoek dus eigenlijk het winter-equivalent van de sunshower, aangezien de dame aangeeft niet geheel content meer te zijn met haar nauwelijks gebruikte set Amigos. Je bent Diva of je bent het niet, natuurlijk :roll:

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 19:01

Capriootje schreef:
SharonIndezz schreef:

Oh jeetje dat is niet fijn! Ik hoop dat het bij mij niet zo is maar zo wel zal ik Horseware ook wel even een berichtje sturen want dat is wel gek.

Nou idd snap er niks van… hopelijk weten ze een oplossing, of heb ik gewoon een deken met een foutje := bij mijn oude nooit meegemaakt, zelfde maat en zelfde paard

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 23:26

Zou een XL horseware liner goed moeten vallen onder een ‘gewone’ Rambo?

Ik heb nu een gewone in maat 6.0 en 6.3, maar vind de 6.3 toch wat mooier vallen. Met de 6.0 ook wel wat kalere billen. Dus twijfel om een XL te bestellen, misschien dat dat wat mooier valt bij de halsaanzet

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 09:01

Damelza schreef:
Zou een XL horseware liner goed moeten vallen onder een ‘gewone’ Rambo?

Ik heb nu een gewone in maat 6.0 en 6.3, maar vind de 6.3 toch wat mooier vallen. Met de 6.0 ook wel wat kalere billen. Dus twijfel om een XL te bestellen, misschien dat dat wat mooier valt bij de halsaanzet

Ik heb de XL liners gebruikt onder een Rambo rupreme en dat ging perfect. Vooral ruimer aan de voorkant inderdaad.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 09:51

Online las ik namelijk dat ze alleen zouden kunnen onder de rambo's met klitteband, maar dus niet met de bevestigingsringen aan de binnenzijde

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 14:05

De supreme heeft inderdaad wel de klittenband halsaansluiting maar ik zou niet weten waarom de hals aansluiting uitmaakt of de liner eronder past ja of nee. De ''gewone'' liners passen ook onder alle type en modellen.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 15:10

Dat dacht ik inderdaad ook, maar omdat het bij hypo er zo specifiek bijstond begon ik te twijfelen: 'De liner is te bevestigen aan Amigo Bravo XL of Rambo dekens met klittenband lussen aan de nek van de buitenste deken.'

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 15:15

Ja gek want alle rambo's hebben liner aansluitingen, misschien dat ze dat bedoelen en het beetje krom verwoord staat ofzo?

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 15:19

Ja en volgens mij de meeste Horseware dekens, enige wat ik me kon bedenken is dat de bevestiging bij een XL ook op een iets anders plaats zat en dat dat met het klittenband van de Rambo's op die manier ook op te lossen is.

Als het goed is komt hij morgen binnen, kan ik even passen en vergelijken.