Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Azmay schreef:Zijn er hier mensen die de bilkoorden van de dekens af halen?
Mijn merrie plast die van de Nika helemaal onder en haar benen zijn smerig en plakkerig, dus ik heb ze er net maar af gehaald in de hoop dat hij toch blijft liggen.
liekec schreef:Azmay schreef:Zijn er hier mensen die de bilkoorden van de dekens af halen?
Mijn merrie plast die van de Nika helemaal onder en haar benen zijn smerig en plakkerig, dus ik heb ze er net maar af gehaald in de hoop dat hij toch blijft liggen.
Ik zou dit echt niet aanraden! Heb hem 1 dag zonder bilkoorden gehad bij gebrek aan en die hele deken hing half van hem af.
Fabster schreef:Staartriem werkt prima en daar heb je plasticen van. Dus wordt niet zo goor. Kun je gewoon afnemen met een doelje of even onder de kraan houden. Ideaal.
Veulen84 schreef:Zit het probleem dan niet meer in het feit dat ze d'r staart niet goed optilt bv?
Azmay schreef:Veulen84 schreef:Zit het probleem dan niet meer in het feit dat ze d'r staart niet goed optilt bv?
Dat zou kunnen, de deken is net wat lang en ze is er niet aan gewend natuurlijk.
Een nieuwe deken kopen is alleen ook zowat, deze past verder wel prima lijkt het toch.
Ik zal kijken of ik ze korter kan maken zonder dat het tussen de benen gaat schuren.
xHaithi schreef:Bij mijn merrie is die koord ook altijd echt smerig en de benen daardoor soms ook. En de dekens zijn in mijn geval niet te groot, eerder net ietsje te klein. Ze heeft het voor zover ik me kan herinneren ook altijd, het hele jaar, dus ook bij bv vliegendekens. Erg vies inderdaad :S Ik maak de sluitingen dan ook regelmatig apart schoon.
Zelf had ik ook even een vraag over Bucas. Heeft iemand ervaring met de Bucas onderdekens/liners? Hoe lang houden deze onderdekens hun vulling? Momenteel werken we met Harry's Horse highliners waar een Amigo Wug overheen gaat maar de 200 grams is na 2 winters nu al echt superdun geworden. (Dit is de derde winter dat we hem gebruiken.) De 300 en 500 gram moet ik nog eens bekijken. Als het zo snel gaat kan ik evengoed met een duurder merk beginnen dat wel een viertal jaar meegaat in plaats van elke 2 jaar nieuwe 'onderdekens' te moeten aanschaffen van Harry's Horse.
Daarnaast vroeg ik me ook af welke bilkoorden er bij een Bucas Select of Bucas Irish Turnout zitten.
Bij de Bucas Freedom onlangs kreeg ik enkel een touwtje om het deken achteraan bij elkaar te houden. Ik vroeg me af of dat bij de wat duurdere dekens een iets solidere oplossing was.