Nou hij zit bij de borst eigenlijk echt super goed en bij der kont vindt ik hem ruim maar durf eigenlijk niet kleiner te gaan want ze heeft een hele hoge schoft waar ze door de vorige deken ook al een wond kreeg!
Juist de borst zit echt super en voor mijn gevoel sloot die heel goed aan...
Ik heb het zelfde met de Amigo dekens. Maat kan echt niet kleiner (dan is hij achter te klein) maar hij regent ook wel tot ongeveer bij de singel in. Vrees dat dit door het model komt dat er dus geen hals aan zit oid. Al zit deze deken verder op de hals dan een gemiddelde deken is mijn ervaring. Maar je kan er dus weinig aan doen behalve een hals aan zetten..
doemaar
Geplaatst: 16-11-14 18:46
Kyrseltje schreef:
Maar dan heb je wel een deken op denk ik?
Als je alleen de borst er uit scheer hoef je echt geen deken op te gooien. Mijn fjors stond zo vorig jaar 24 uur buiten.. wel met schuilstal maar stond ze niet in
Ik heb anm horseware de amigo ik dacht bravo dat eronder de liners kunnen. Nooit last gehad van in regenen.
Nouvel
Geplaatst: 16-11-14 19:15
Het ligt heel erg aan het model van het paard, en ook wel van de deken, of het inregent of niet.
Mijn paard is heel breed voor en bijna alle dekens sluiten zo mooi aan dat hij nauwelijks in regent. Onze pony heeft hele smalle schouders en die regent bij praktische alle dekens in aan de voorkant...
denk dat ik die van mij maar even een dagje zonder regendeken maar met staldeken buitengooi. Regendekens waren van gisteren behoorlijk nat dus die hangen te drogen
Vraagje , mn geschoren merrie staat sinds het weekend onder een Nika deken van 400 gram. Nu zweet ze niet maar ik vind het wel echt warm aanvoelen er onder. Zou ik hem gewoon oplaten ? Of zeggen jullie van gooi er een dunnere op (dit is de eerste keer dat ik mn paard geschoren heb dus weet even niet zo goed hoe en wat )
Es_ther
Geplaatst: 17-11-14 12:20
Als ze heel warm is en klam kan je beter een dunnere op doen.
mijne is geschoren en staat onder 300 met 200 hals nu.
Mijn pony is gister helemaal geschoren en staat nu onder een 200 grams deken met hals van amigo. De dekens van amigo liggen echt perfect bij mijn pony, heel blij mee!
Ik ga Jitze morgen scheren. Dan krijgt hij ook gelijk de bucas smartex extra om
Freeconnect
Geplaatst: 18-11-14 12:44
Mijn paard staat 24/7 buiten. Afgelopen weekend ruim 24 uur regen en..de Bucas Power Light was loodzwaar geworden, doorgelekt bij de hals en bij de staartflap en het paard voelde ook kil aan. Deken is bijna niet droog te krijgen. De deken heb ik tweedehands gekocht, is een ouder model maar niet gewassen. Iemand tips? Zou opnieuw impregneren zin hebben?
Bedankt Nies. Ik heb normaal altijd de Rambo dekens, hier nog nooit problemen mee gehad. De Bucas Power (heeft stay dry fleece voering, leek mij juist zo handig) had enorm water opgenomen. Ik ben vooral benieuwd of dit normaal is als hij wel goed waterdicht is. Herkennen Bucas stay dry fleece gebruikers dit?
Nies_
Geplaatst: 18-11-14 13:03
Nee, ik niet. Mijn paard staat ook dag en nacht buiten en ik heb ze nog nergens door zien lekken. Ik gooi ook gewoon een natte (buitenkant) deken terug op dus ze krijgen best wat water te voorduren.
Queelens
Geplaatst: 18-11-14 13:48
De mijne staat nu geschoren (maar al wel weer aardige vacht aangemaakt..) onder 300gr. Vind het eigenlijk wat veel want dat betekend dat als ik hem nlgmaals scheer die al 400 op zal moeten of 300 moet dan ook nog kunnen? Hij voelt er nu namelijk goed onder niks warm ofzo.. Dus durf er geen 200 van te maken.