Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Capriootje schreef:Ik heb de dekens die ik niet gebruik in IKEA tassen in de schuur staan. Werkt wel fijnEr zit tape op met erop geschreven welke deken erin zit dus hoef nooit echt te zoeken.
https://www.ikea.com/nl/nl/p/dimpa-opbe ... -10056770/
Piekosjj schreef:Ik bewaar gewoon de verpakking waar de deken in komt, weet je zeker dat de deken er in past en plaatje / merk aan de buitenkant zodat je direct weet welke deken het isEn dan vaak nog een losse verpakking die is overgebleven van een kapotte / verkochte deken voor dingen als vliegenmaskers of halsstukken. Allemaal in 1 kast, zomerspullen op 1 plank, regendekens op 1 plank en winterdekens op 1 plank. Ik schroef dan ook van die hangertjes aan de binnenkant voor dingen als bil/staartriemen en dat soort handige dingen
Damelza schreef:Hier kan de zoektocht helaas weer beginnen, de manen werden heel vettig onder de deken en schilferig. Toen ik het wilde wassen spotte ik ook een kaal plekje precies op het hoogste punt van haar schoft. Het randje van de deken komt hier overigens niet, maar wellicht toch nog iets te veel druk op de schoft?
Maar om haar nu zonder deken neer te zetten? Ik heb eventueel een foto per pb voor mensen die mee willen kijken, twijfel of het door de deken komt of dat het iets anders is.
Weet ook zo niet welke dekens ik op korte termijn nog kan proberen
SansaS schreef:Maar dat is ook wel iets wat een beetje gebeurd na heel seizoen dekens op...
SansaS schreef:Haar paardje is smaller gebouwd dan de mijne, vandaar mijn tip.Polar schreef:Ik zou 5'9 kiezen en voor de PE Buster kiezen, omdat die een hoge loopsplit heeft.
Die valt in mijn ogen juist echt smal.. volgensmij heeft damelza haar paard paard wat breeds nodig.
SansaS schreef:Ik doel op de manen die vettig en schilferig werden. Dat lijkt me wel normaal als je een deken het hele seizoen oplaat en de hals niet tussentijds wast of schoonmaakt van de deken. Daar kunnen de manen ook van afbreken en dan kun je je afvragen of het een schuurplekje is of verstikke uitgevallen manen en daarom kaal.
Eigenlijk moet je een halsstuk tussendoor wel wassen of anders zeker even afnemen. Manen produceren nu eenmaal vet en dat wordt dan steeds viezer en kleffee waardoor manen kunnen verstikken en uitvallen.
gr_roos schreef:SansaS schreef:Maar dat is ook wel iets wat een beetje gebeurd na heel seizoen dekens op...
Ben ik het niet mee eens. Heb nu ruim 30 jaar paarden en nog nooit gehad. De enige deken die bij mij kale schouders geeft is Horseware.
Damelza het is jammer dat de WB Ultra Comfitec slecht verkrijgbaar is. Die is voor paarden met iets meer body en de halsopening is ook anders dan de Dynamic.
Als je die van mij een keer wilt passen is dat geen probleem. Wij wonen redelijk bij elkaar in de buurt en nu die van mij enorm is afgevallen is hij te ruim.