Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
Dispar_Vulgo schreef:Ik kwam er onlangs achter dat mijn scheermessen van de winter best zijn gaan roesten. Op de buitenkant van de bladen zitten allemaal roest spikkels.
Zou ik die nog kunnen laten slijpen of moet ik toch nieuwe bladen kopen?
kaatje77 schreef:Dispar_Vulgo schreef:Ik kwam er onlangs achter dat mijn scheermessen van de winter best zijn gaan roesten. Op de buitenkant van de bladen zitten allemaal roest spikkels.
Zou ik die nog kunnen laten slijpen of moet ik toch nieuwe bladen kopen?
Met remmen reiniger schoonmaken en dan verdwijnt alle roest.
Mochten ze niet meer snijden, dan laten slijpen.
Hier ook wel hier en daar een roestpuntje, maar deze verdwijnen snel bij het scheren.
Goed oliën en coolingspray gebruiken en na het scheren ontsmetten, inolien en in bakpapier verpakken gaat roest tegen.
Siersma schreef:Jorex dit wil ik ook gaan doen bij mijn oudje. Heb je de hele buik ook gedaan?
Perryx schreef:Help me out!
Wat is nu echt een goede tondeuse die niet na 1x gebruiken al bot is ?
Jorex schreef:Je paard moet er wel tegen kunnen, maar ik zet op die ijsberen vachten van die van mij een bladblazer om het zand er tussen weg te blazen. Borstelen is niet afdoende en als het van het winter echt koud is, wil ik wassen niet, zelfs niet warm. Ze staan dan letterlijk te bibberen, bladblazer duurt hooguit een minuut als ze netjes blijven staan en ze zijn schoon.
Ik ga dit jaar eerst voorlopig nog niet scheren en afhankelijk van het weer, mijn operatie en of ze weer rain rot/luizen/etc krijgen, scheer ik ze dan in januari op zijn vroegst. En anders in maart/april.
JoycexEnya schreef:Ik heb even een vraagje.
Ik heb zojuist mijn tinker geschoren en ik twijfel vannacht wat voor deken ik om doe. Ze heeft nu een 0 grams regendeken op.
JoycexEnya schreef:Ik heb even een vraagje.
Ik heb zojuist mijn tinker geschoren en ik twijfel vannacht wat voor deken ik om doe. Ze heeft nu een 0 grams regendeken op.