Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nijnteee

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 10:03

Die van mij heeft lekker niets op.
Hopen dat de vliegen dit jaar lekker weg blijven!

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 10:21

Nouvel schreef:
hier ligt er nu vooral een dikke laag stof op... :+

:) Hier nu ook een deken van zand :j
Paardje is gereden en lekker gedouched na de tijd en dan natuurlijk rollen :+

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 10:27

wendyke schreef:
jeetje wat een gezeur weer ! wat doet een vliegdeken nou?? ik heb een vliegendeken uv werend omdat ik een donker paard is dat wel fijn voor het beest staat er niet onder te zweten en blijft mooi op kleur.

Goh wat zielig voor al die donkere paarden toen de mens nog niet had besloten dat een deken nodig was.. :') Ik ga nu gauw naar de winkel om er ook maar eentje te kopen, want ik doe ze duidelijk te kort! :evaw:

edit: Niet zo zeer persoonlijk bedoeld hoor.. Dit is meer een algemene kreet.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 10:36

Mijne draagt ook een uv werend vliegendek, maar hij is dan ook overgevoelig voor vliegen.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 15:50

Jessix schreef:
wendyke schreef:
jeetje wat een gezeur weer ! wat doet een vliegdeken nou?? ik heb een vliegendeken uv werend omdat ik een donker paard is dat wel fijn voor het beest staat er niet onder te zweten en blijft mooi op kleur.

Goh wat zielig voor al die donkere paarden toen de mens nog niet had besloten dat een deken nodig was.. :') Ik ga nu gauw naar de winkel om er ook maar eentje te kopen, want ik doe ze duidelijk te kort! :evaw:

edit: Niet zo zeer persoonlijk bedoeld hoor.. Dit is meer een algemene kreet.

amen _/-\o_

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 16:25

pearlie schreef:
Nouvel schreef:
hier ligt er nu vooral een dikke laag stof op... :+

:) Hier nu ook een deken van zand :j
Paardje is gereden en lekker gedouched na de tijd en dan natuurlijk rollen :+

hier vanmorgen ook, zweten voor de wagen, spuit erop en dan paneren in het zand... :D

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 19:09

Focussed schreef:
Als je paard zulke pijnlijke en stijve spieren heeft na een training is er iets niet goed met je training lijkt me.. (of met de afvoer van schadelijke stoffen uit de spieren, dan is er dus wat mis met je paard of moet je langer uitstappen of meer vrije beweging geven). Het tegen gaan van koude spieren door de wind is vooral een kwestie van goed uitstappen, zodra de huid droog is is het "gevaar" geweken, de staat van de vacht maakt daarin niet uit.

Goed in en uitstappen doe ik, maar wel met dekje op. zeker met flinke trainingen, dat ze dus een hoop moeilijke dingen moet doen, stap ik naast onder het zadel ook nog 15 minuten aan de hand langs de weg met haar. Dus dat zit wel goed :) Ze is flink scheef, en dat zijn we stapje voor stapje aan het verbeteren, evenals dat ze steeds meer dragend wordt ipv stuwend, wat wel een hoop vergt van de bilspieren. Ze veranderd steeds wat. Nu gaat het eigenlijk altijd wel goed met de spieren, maar ik heb er tijden terug wel problemen mee gehad, ze was veel en snel stijf, zeker met kou (regen), en op de bilpartij last van knopen. Gelukkig lijkt dat verleden tijd, en ze is soepeler dan ooit, maar ik wil het risico niet nemen en bescherm ik de boel toch wat extra bij wind. Ik spuit nu ook wel eens af, en als het dan savons met een windje is wil ik dat ze gewoon rustig opdroogd. Als ze enorm gaat zweten onder het dek doe ik wat fout, maar afgelopen maandag heeft ze na de les ook met dekje (vliegendeken ingelegd met fleece op de rug) opgelopen en werd ze er niets te warm onder.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 19:31

zo had m`n perdje onder een 0 grams gezet gisteravond en ga ik er vandaag heen en ze rilde over d`r hele lijf van de kou, nu onder een 200 grams echt triest in juni :(

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 19:32

Ik zat enorm te dubben, paard had wel wat last van de kou (opgetrokken en 'mager' aanziend) maar heb haar toch bloot gelaten :o Het zou niet meer regenen, snachts komen ze op stal, en volgende week ga ik op vakantie en moet ze ook zonder doen. Heb haar maar wel flink wat hooi bijgevoerd in het land.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 19:35

hier weer ff terug van bloot naar regendeken.. beestje had het koud :(

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 19:35

Die van mij stond ook flink te rillen vanochtend, ondanks dat ze kan schuilen tegen de regen. Maar het hooi was ook op vanochtend, dus blijkbaar toch te weinig gevoerd gisteravond. Daardoor heeft ze zich niet warm kunnen houden.
Twijfelde of ik geen deken op zou doen, maar voer gewoon extra bij zodat ze genoeg heeft. Woensdag wordt het hier weer 20 graden, en ben niet zo van op-af-op-af.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 19:42

Ik heb ook weer de zomerdeken met vliegendeken omgedaan..... Meneer had het toch frisjes en de laatste paar dagen last van stijve rugspiertjes....

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 19:48

Zomerdeken wordt toch zeik nat in dit weer? (Tenminste hier regent het flink en blijft dat het ook doen de komende week).

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 19:53

Paard staat op school, niet op de wei..... Hij gaat of komend weekend naar huis of over 3 weken..... Dan gaat hij de wei in en krijgt ie of geen deken of een regendeken erover

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 19:54

Fleecegevoerde regendeken en die was niks te warm ...

Emmy21_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 20:03

Ook ik heb er een regendeken met fleece opgegooid. Hij had het vanochtend echt koud. Ik heb nog getwijfeld aan de 150 gram, maar toch voor 0 gram gekozen

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 20:06

hier ook van de vliegendekens 1tje weer terug naar ze regen deken andere 3 gewoon bloot.
die met regendeken op word zo snel verkouden van een keertje regen op ze lijf, ben hem eindelijk weer een beetje aan het oppakken met rijden dus daar ga ik niet op wachten.
pony heeft overigens zo'n 10 jaar fulltime op stal buitren het rijden om, dus 0 weerstand, en denk ook niet dat ie dat op 16jarige nog heel hard gaat aanmaken dus lekker ze 0grams dekentje op.

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 20:14

Mijn merrie heeft d'r regendekentje ook weer op nu.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:10

ik heb beide van bloot nu ook weer de regendekens opgedaan een is een oudje en stond echt te rillen van de kou,de andere ook rillen en gevoelige rugspieren ze waren weer blij met de regendekens op...het is ook erg koud in een keer,wat een verschil..

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 22:33

Al een paar weken zonder deken, maar vandaag toch weer de 0-grams regendeken op. Shet heeft de eczeemdeken op en toen ik net voelde was ie mooi droog daaronder. 's Nachts staan ze op stal, maar dekentjes lekker om gehouden

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 22:52

Mijn oude fries van 20 heb ik de laatste nachten een fleecedekentje op in de stal. Overdag de exceem (+ regendeken als het regent) in het land op. Maar ze voelt echt koud aan en heeft al wat moeite om op gewicht te blijven dus dan maar een dekentje om. Het is wel koud voor de tijd van het jaar, de kachel brand hier ook alweer.

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 22:56

Ik heb net de sweetitch hoody van Rambo binnen voor als de vliegen weer extreem aan het paard pesten zijn (vorige week had ze overal bulten en werd ze knettergek van die beesten). Maar met dit weer is het niet echt nodig.. Ze staat nu wel 's nachts binnen.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 11:18

gister toch maar een regendekentje op gedaan....

lisantjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 13:31

gister ook weer de regendeken opgelegd na een tijdje dekenloos, we hadden net iets harder getraind en ik was bang voor stijve spieren.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 13:37

ik ben blij dat ik er de 200 grams op heb gelegd regent hier echt al heel de dag