Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

wendyke schreef:jeetje wat een gezeur weer ! wat doet een vliegdeken nou?? ik heb een vliegendeken uv werend omdat ik een donker paard is dat wel fijn voor het beest staat er niet onder te zweten en blijft mooi op kleur.
Ik ga nu gauw naar de winkel om er ook maar eentje te kopen, want ik doe ze duidelijk te kort! 
Jessix schreef:wendyke schreef:jeetje wat een gezeur weer ! wat doet een vliegdeken nou?? ik heb een vliegendeken uv werend omdat ik een donker paard is dat wel fijn voor het beest staat er niet onder te zweten en blijft mooi op kleur.
Goh wat zielig voor al die donkere paarden toen de mens nog niet had besloten dat een deken nodig was..Ik ga nu gauw naar de winkel om er ook maar eentje te kopen, want ik doe ze duidelijk te kort!
edit: Niet zo zeer persoonlijk bedoeld hoor.. Dit is meer een algemene kreet.
Focussed schreef:Als je paard zulke pijnlijke en stijve spieren heeft na een training is er iets niet goed met je training lijkt me.. (of met de afvoer van schadelijke stoffen uit de spieren, dan is er dus wat mis met je paard of moet je langer uitstappen of meer vrije beweging geven). Het tegen gaan van koude spieren door de wind is vooral een kwestie van goed uitstappen, zodra de huid droog is is het "gevaar" geweken, de staat van de vacht maakt daarin niet uit.
Ze is flink scheef, en dat zijn we stapje voor stapje aan het verbeteren, evenals dat ze steeds meer dragend wordt ipv stuwend, wat wel een hoop vergt van de bilspieren. Ze veranderd steeds wat. Nu gaat het eigenlijk altijd wel goed met de spieren, maar ik heb er tijden terug wel problemen mee gehad, ze was veel en snel stijf, zeker met kou (regen), en op de bilpartij last van knopen. Gelukkig lijkt dat verleden tijd, en ze is soepeler dan ooit, maar ik wil het risico niet nemen en bescherm ik de boel toch wat extra bij wind. Ik spuit nu ook wel eens af, en als het dan savons met een windje is wil ik dat ze gewoon rustig opdroogd. Als ze enorm gaat zweten onder het dek doe ik wat fout, maar afgelopen maandag heeft ze na de les ook met dekje (vliegendeken ingelegd met fleece op de rug) opgelopen en werd ze er niets te warm onder.
Het zou niet meer regenen, snachts komen ze op stal, en volgende week ga ik op vakantie en moet ze ook zonder doen. Heb haar maar wel flink wat hooi bijgevoerd in het land.