Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Robin_Rikkie schreef:Hmm, hij heeft het wel enorm snel warm in de zomer, nog geschoren afgelopen zomer omdat hij schuimend op de wei stondik ga eens bij decathlon kijken voor PE. Volgens mij hebben die alleen geen losse hals wat ik dus wel een groot nadeel vind..
lemieux zag ik ook langskomen inderdaad maar weet nog dat iemand die ik ken hem had en dat hij inderdaad heel zwaar was. Ik ga denk ik toch als eerste dan de protector proberen.
gr_roos, weet jij welke dat is van wheaterbeeta toevallig?
viphorse schreef:Ik breek hier ook in als dag mag .
Ik ben er tijdje uit geweest en heb sinds kort een erg stevige koudbloed kruising van 150 hoog. Wij zitten direct aan het bos en water dus ik verwacht een vliegendeken nodig te gaan hebben .
Iemand ervaring met een vliegendeken die wel dun is van stof niet te heet en geschikt is voor brede paarden ?
Qua deken nu heeft hij de Optimo op die zit goed maar verwacht eerlijk gezegd dat hij ook snel iets te klein zal zijn.
Onlylienn schreef:viphorse schreef:Ik breek hier ook in als dag mag .
Ik ben er tijdje uit geweest en heb sinds kort een erg stevige koudbloed kruising van 150 hoog. Wij zitten direct aan het bos en water dus ik verwacht een vliegendeken nodig te gaan hebben .
Iemand ervaring met een vliegendeken die wel dun is van stof niet te heet en geschikt is voor brede paarden ?
Qua deken nu heeft hij de Optimo op die zit goed maar verwacht eerlijk gezegd dat hij ook snel iets te klein zal zijn.
Ik heb eventueel een rambo UV werende deken, met hals, helaas een maat te groot gekocht..heeft mijn paard 24u omgehad en is daarna in de kast beland
Het gaat om deze:
https://www.ej.nl/vliegendeken-horsewar ... gI6KvD_BwE
Julia schreef:De mijne staat in een buitenstal, geschoren en nu 400 gram op zonder hals. Ik moet zeggen dat ik de liners van Horseware totaal niet warm of dik vind aanvoelen. Had er 300 grams liner onder, maar wat een dun dingetje, voelde ook niet aangenaam warm. De 100 grams liner er ook maar onder gefabriceerd voor iets meer warmte. Herkent iemand dit?
Maaik schreef:Julia schreef:De mijne staat in een buitenstal, geschoren en nu 400 gram op zonder hals. Ik moet zeggen dat ik de liners van Horseware totaal niet warm of dik vind aanvoelen. Had er 300 grams liner onder, maar wat een dun dingetje, voelde ook niet aangenaam warm. De 100 grams liner er ook maar onder gefabriceerd voor iets meer warmte. Herkent iemand dit?
Ik herken dit wel. Ik houd mijn pony maar moeilijk warm..Hij heeft op dit moment echt belachelijk veel dekens op, maar anders daalt zijn lichaamstemperatuur echt teveel.
Ik twijfel om nog een 400 liner aan te schaffen of toch de kiezen voor de HH Highliner 500 grams. Iemand toevallig ervaring met beide? Ik vind het liner systeem wel erg fijn werken, maar als dat ook weer zo weinig warmte geeft dan is misschien de HH een betere keuze als die wel goed warmte geeft.
Mariska_vD schreef:Het dekendrama gaat hier helaas verder... Bij mijn extreem brede Frederiksborger ligt tot nu de Amigo XL het beste maar nu met een 100gr onderdeken krijgt hij toch drukplekken boven op zijn hals met witte manen. Bucas ligt helemaal voor geen meter.
Amigo XL schuift niet, hals is breed genoeg en de deken ligt als een huis. Ben dus eigenlijk opzoek naar hetzelfde maar dan dat de deken past bij een hoge hals en net voorbij de schoft niet zorgt voor drukpunten.
Wat kan ik nog proberen
Muze schreef:Wilde een ej deken kopen, als extra.
Zie dat ze maar 2000 waterdichtheid hebben, tolga en rindal. Weet wel 90% zeker dat ze dat jaren terug 3000 hadden, ej zelf zegt van niet.
Alleen de sterren deken is 3.000, valt die wijd weet iemand dat? Zoek geen brede deken.,