[INFO] Alle vragen over dekens? #02

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Christadk

Re: [Centraal]Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:23

Ook mijn geschoren merries weer onder 200 grams ipv 300 gram. Overdag is het nog zo warm..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:46

hier ook nog 100, ongeschoren, omdat de temp toch net te hoog oploopt met het zonnetje erbij om ze warmer te zetten

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:51

mijn fjorden, geschoren staan met 200gr en regendeken
vond ze vanochtend niet heel warm maar ook niet echt koud. overweeg ze deze week nog een keer te scheren dan kan er nog 200gr bij op.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 15:06

Mijn pony voelde redelijk onder haar 200 grams het hals.
Zal vanavond nog wat extra hooi voeren en binnenkort een extra deken erbij kopen.

Zou ik een 300 met hals doen, of 400? Is de meerwaarde van 200 naar 300 te klein bij kou?
Is 400 dan misschien beter?

Mijn merrie loopt 24/7 buiten en staat alleen bij heel slecht weer op stal. En dan ook
alleen savonds/snachts.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 15:38

Ik zal dan voor een 400 gaan :j

SG1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:37

Vandaag vond ik het overdag best warm, maar toen ik merrie naar de weide bracht, stond er toch wel een windje.... dus de 250 blijft er nu op, en gaat er voorlopig niet meer af... zal alleen meer worden!

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:57

Ik ga hier ff mijn vraag stellen :) als dat mag natuurlijk. Mijn ponytje Awelsh staat de laatste weken met een 0 grams deken op. En soms met een fleece deken eronder. Tot vandaag zijn haren stonden overeind en hij stond te trillen. Voor de rest eet hij goed(soms krijg ie bijna niks van me nicht, maar dat heb ik al gezegd) hij is wel een beetje dunnetjes. Maar is druk zoals altijd en eet genoeg eet alles op. Nu heb ik toch zijn 300 grams deken opgedaan. Is dit heel erg? Hij staat van 's ochtends 9 uur tot meestal 9 uur
'S avonds. En wel een windje. Dus nu is
Mijn vraag 300 grams deken is nu niet erg toch? Hij heeft ook niet zo'n dikke wintervacht. Groetjes Annebel :)

Edit: hij heeft een Nika deken met hals. En voelde koud aan. Normaal is hij best wel
Redelijk warm.

tiennuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:18

Ook ik wil graag wat vragen. Ik heb mijn fries deels geschoren. Hij staat momenteel onder een bucas smartex extra maar die is te klein geworden. Nou bestelde ik de bucas Turnhout light. Vandaag kwam hij binnen maar hij lijkt me zo dun. Hebben jullie ervaring met de Turnout light op een deels geschoren paard gedurende de hele winter. En zal de overgang van de smartex extra naar de Turnout light niet te groot zijn? De deken voelt veel lichter aan namelijk.

Hij staat s winters s nachts op stal trouwens.

Bedankt.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:05

De light is 0 grams, de extra 400 gram.

Klein verschilletje misschien?

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:16

De light is 50 gram en het verschil is idd erg groot. Had dan voor de irish extra gegaan ....

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:17

Sylvia3 schreef:
Ik ga hier ff mijn vraag stellen :) als dat mag natuurlijk. Mijn ponytje Awelsh staat de laatste weken met een 0 grams deken op. En soms met een fleece deken eronder. Tot vandaag zijn haren stonden overeind en hij stond te trillen. Voor de rest eet hij goed(soms krijg ie bijna niks van me nicht, maar dat heb ik al gezegd) hij is wel een beetje dunnetjes. Maar is druk zoals altijd en eet genoeg eet alles op. Nu heb ik toch zijn 300 grams deken opgedaan. Is dit heel erg? Hij staat van 's ochtends 9 uur tot meestal 9 uur
Mijn vraag 300 grams deken is nu niet erg toch? Hij heeft ook niet zo'n dikke wintervacht. Groetjes Annebel :)

Edit: hij heeft een Nika deken met hals. En voelde koud aan. Normaal is hij best wel
Redelijk warm.

Ik vind het verschil tussen een 0 grams en een 300 grams deken nogal groot! :wow:
Als je pony niet dikker wordt zou ik een keertje bloed laten prikken ;)

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:18

Ligt er aan welke turnout light, die van de power, freedom of de irish.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:22

MoniekV schreef:
Sylvia3 schreef:

Redelijk warm.

Ik vind het verschil tussen een 0 grams en een 300 grams deken nogal groot! :wow:
Als je pony niet dikker wordt zou ik een keertje bloed laten prikken ;)

Ik ook, hoewel vergeet ik te zeggen, excuses ook nog wel eens een 100 gram met fleece. Maar zijn oren waren ook
Koud en zijn neusje. Maar bloedprikken zou ik doen ja. Maar in de zomer is ie dus wel dik. Vandaag half uurtje met hem gelopen. Dus ik denk dat het aan de kou ligt dat ie dunner word.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:25

Als de oren en neus koud zij wilt het niet zeggen dat de pony het ook koud heeft ;)
Als hij dunner wordt als het kouder wordt moet je hem meer ruwvoer geven, waarschijnlijk komt dit ook doordat hij in de zomer op het gras staat en nu niet meer?

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:59

MoniekV schreef:
Als de oren en neus koud zij wilt het niet zeggen dat de pony het ook koud heeft ;)
Als hij dunner wordt als het kouder wordt moet je hem meer ruwvoer geven, waarschijnlijk komt dit ook doordat hij in de zomer op het gras staat en nu niet meer?

Okeej, mijn fout werd ooit x verteld dat t zo is. Van mij krijgt hij genoeg kuil, 's ochtends krijgen alle paarden 4 scheppen bietenpulp. Maar hij 2. In de middag 1 uur krijgen ze kuil. Alleen kan ik jammer genoeg het hem niet geven omdat ik opschool zit, me nicht doet dat dan maar slaat de pony's over. Omdat er anders niet genoeg voor de paarden is. Daarom heb ik net ook haar vader gezegd of hij dat met haar wilt bespreken. Omdat ze niet naar mij luistert als het over het eten gaat van de paarden. 'S middags krijgen ze witte haver, hij een handje of een half schepje. En 's avonds 9 uur krijgen ze bietenpulp, en soms kuil. :)

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:14

Blon_D schreef:
mijn fjorden, geschoren staan met 200gr en regendeken
vond ze vanochtend niet heel warm maar ook niet echt koud. overweeg ze deze week nog een keer te scheren dan kan er nog 200gr bij op.

kan er ook 100 bij of is dat te weinig. overweeg ook om deze maand nog keer te scheren

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:19

Sylvia3 schreef:
MoniekV schreef:

Okeej, mijn fout werd ooit x verteld dat t zo is. Van mij krijgt hij genoeg kuil, 's ochtends krijgen alle paarden 4 scheppen bietenpulp. Maar hij 2. In de middag 1 uur krijgen ze kuil. Alleen kan ik jammer genoeg het hem niet geven omdat ik opschool zit, me nicht doet dat dan maar slaat de pony's over. Omdat er anders niet genoeg voor de paarden is. Daarom heb ik net ook haar vader gezegd of hij dat met haar wilt bespreken. Omdat ze niet naar mij luistert als het over het eten gaat van de paarden. 'S middags krijgen ze witte haver, hij een handje of een half schepje. En 's avonds 9 uur krijgen ze bietenpulp, en soms kuil. :)

Ik zou eens normale brok gaan voeren ipv bietenpulp en haver. En ook genoeg hooi! Ruwvoer is het allerbelangrijkste!!

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:46

Mijn Pagony Tiger deken is binnen en hij past perfect *\o/* Hij staat nu onder een 100 grams deken.

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:14

Mooi!

Ze waren hier beide nog goed warm onder 100, dus als de temp zo blijft laat ik dat nog maar even zo.

tiennuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:16

Flowq schreef:
Ligt er aan welke turnout light, die van de power, freedom of de irish.

De power Turnout light. Volgens de website gelijk aan een 250grams deken.
Nu staat hij onder een smartex extra.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:20

de light is toch geen 250 gram?
die is volgens mij 0, 50 of 100?
200 of 250 is medium dacht ik

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:25

tiennuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:27

Nouvel schreef:
de light is toch geen 250 gram?
die is volgens mij 0, 50 of 100?
200 of 250 is medium dacht ik

Op internet vond ik dat de deken 150 grams is, maar dat door de aluminium coating de deken de eigenschappen heeft van een 250 grams en dus geschikt is van -10 tot +16.

Maar de deken voelt dus qua gewicht als een 150 grams. Waardoor het me zo onwaarschijnlijk lijkt dat de coating 100 gram verschil maakt.

Edit: ik zag dat op deze site

http://www.bucasdeken.nl/index.php?item ... 06&lang=NL
Laatst bijgewerkt door tiennuh op 11-11-14 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:28

die deken is nog geen 100 grams.... niet genoeg dus voor een geschoren paard de hele winter.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:29

Ben benieuwd welke site dat is tiennuh