Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
liedjuh2 schreef:Hier ook een lekkere schuurder. Dacht eerst, stel het iets uit kijken hoe lang ik zonder kan. Toch echt in April de deken opgelegd. Nu denk ik echt, waarom zou je dat beest pesten door de deken af te halen en dat hij er last van krijgt. Kan je beter gewoon direct de deken opleggen. Is misschien ook vervelend om 24/7 onder een exceemdeken te staan. Maar beter dan vergaan van de jeuk en alleen maar schuren.
Quellian schreef:Mijn paard doet niet alleen de haren omhoog, maar gaat ook staan rillen en krijgt neusuitvloeiing. In het verleden heeft ze luchtweginfectie en longontsteking gehad, dus ben uitermate voorzichtig met haar. Overigens stond ze alleen de nachten nog met dek. Mijn pony staat al een maand of anderhalf bloot.
Janine001 schreef:liedjuh2 schreef:Hier ook een lekkere schuurder. Dacht eerst, stel het iets uit kijken hoe lang ik zonder kan. Toch echt in April de deken opgelegd. Nu denk ik echt, waarom zou je dat beest pesten door de deken af te halen en dat hij er last van krijgt. Kan je beter gewoon direct de deken opleggen. Is misschien ook vervelend om 24/7 onder een exceemdeken te staan. Maar beter dan vergaan van de jeuk en alleen maar schuren.
Helemaal mee eens!
Ik heb liever dat ze dan een vliegendekentje op hebben, en geen jeuk. Dan zonder dek, en heel veel schuren...
Focussed schreef:25 graden overdag pas zonder?
De optimale temperatuur voor een paard ligt tussen de 10 en 18 graden, daarboven wordt het al snel te warm.
Ben je bang dat je paard het koud krijgt dan als je hem zonder deken zet onder de 25 graden? (Gewoon benieuwd, of hou je hem onder de deken om hem schoon te houden?)