[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 18:19

Wiwabalia schreef:
Met de buien in combi met het weer waar ik hem destijds voor wilde gebruiken, was die voor mijn merrie toch te warm, en ging ze vreselijk zweten.

Werd het slechter en wat koeler, deed ze het beter met gewoon een regendekentje.

Nee ik heb hem destijds op MP gezet. Wel fijn dat het voor die van jullie wel werkt natuurlijk. :j

Kan ik wel in komen ja. Hij is vrij warm/zwaar. Mijn merrie is een enorme koukleum dus als het net te warm is voor een regendeken knal ik deze op. :P

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 19:50

Voor iedereen die heeft meegedacht over een deken voor mijn fjord; nog bedankt voor jullie reacties! Ik heb alle voorgestelde dekens opgezocht.
Sommigen vind ik wel flink aan de prijs, aan de andere kant ben ik ook wel bereid om wat duurder te gaan als het dan een keer echt goed is.

Viavia weet ik een fjord met een bucas big neck die goed zit. Maar in dit topic lees ik dat ie toch meestal te hoog zit bij de borst.
Wordt weer een aantal dekens passen!

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 19:52

Temeraire schreef:
Voor iedereen die heeft meegedacht over een deken voor mijn fjord; nog bedankt voor jullie reacties! Ik heb alle voorgestelde dekens opgezocht.
Sommigen vind ik wel flink aan de prijs, aan de andere kant ben ik ook wel bereid om wat duurder te gaan als het dan een keer echt goed is.

Viavia weet ik een fjord met een bucas big neck die goed zit. Maar in dit topic lees ik dat ie toch meestal te hoog zit bij de borst.

Ik heb een haflinger. Bij mijn paard zit de weatherbeeta goed. Bucas trekt scheef.

Maartje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 00:07

Temeraire schreef:

Voor Udsie had ik bij Lemieux UK een ‘past season model’ gekocht. Hiermee was ik met verzendkosten goedkoper uit dan in NL.
https://www.lemieux.com/lemieux-outlet/ ... leg-straps

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 10:27

Muze schreef:
Weet iemand of de smartex en Irish modellen van bucas hetzelfde vallen?
Ik zoek nog een extra deken voor mijn paard, niet heel breed op de borst, maar een smartex 6.0 was op t randje.. bij de schouders… qua lengte ging t net.
Misschien past een 6.3 wel, of een ander bucas model?
Heb een cheapy pagony tiger 185 die ligt oke, maar is wel maar 600denier en ik wil er een sterkere deken bij.

Voor mijn paard vallen ze het zelfde zowel pasvorm als maat.
Hebben beide ook schouderplooien.

Muze

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 11:01

Ja daar was ik al “ bang” voor.
Misschien eens een 6.3 passen en anders maar n ander merk.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 15:36

Ik vind ze net een tikje anders vallen. Wel vrij vergelijkbaar, maar toch niet hetzelfde. Ik heb ze beide voor dezelfde merrie en hiervoor voor ruinen. Maar nu is de ene ook de 50 gram en de ander de 150? Geloof ik. De medium iig.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 19:05

Ik vind ze ook anders vallen. De irish is net ietsje hoger van voren en valt ook een fractie smaller.
Niet passend voor mijn paard, nu al een paar maanden een gelukkige PE gebruiker. Topdeken!

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 19:07

Ik kom even binnen vallen :+
Ondanks dat het buiten nog koud en grijs is, ben ik alvast aan het oriënteren op een vliegendeken voor komend seizoen. Helaas te maken met een ruin die samen met zijn weidegenoot graag speelt en elkaar bijt. Gevolg, amigo vliegendeken afgelopen seizoen bovenop de schoft/rug kapot. Dat is de plek waar hij het meeste ‘gepakt’ wordt.
Nu dus op zoek naar een sterke vliegendeken. De amigo bravo heeft hij als regendeken incl de liners en die liggen goed op hem. Het is een haflinger maar niet extreem breed, beetje ‘normaal’? Wel een lagere halsaanzet.

Ik kom dan toch snel uit op de Rambo protector maar ik lees overal dat die groot uitvalt. Is dat met de nieuwere versies ook zo? Anders is het interessant om hem tweedehands te zoeken.

Anders is wellicht een deken van PE ook nog een optie maar dat is qua passen/maatvoering ook weer een gok uit Engeland :')

Hebben jullie nog andere tips qua sterke vliegendeken? Het liefste heb ik een losse hals erbij omdat hij een dikke bos manen heeft en ik het liefste geen hals op heb, alleen op echt de piekmomenten qua dazen..

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 19:12

Ik heb een oude versie van de Rambo protector met de bruine singels, die valt veel ruimer dan die met de blauwe singels. Alsnog ben ik niet helemaal tevreden, ik vind hem erg warm, dus ga komend seizoen ook een PE proberen, aangezien de outdoor deken zo fijn zit.

PE kun je bestellen bij Decathlon en gewoon ruilen als het niets is. Duurt allemaal even, want ze komen uit Frankrijk, maar het werkt allemaal prima. Heb er ook 1tje teruggestuurd.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 19:18

De lemieux kudos :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 19:24

Idd Lemieux heeft een vliegendeken met vergelijkbaar materiaal als de Rambo.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 19:38

Weatherbeet heeft een vliegendeken speciaal voor slopers. Die van mij hebben even bij een sloper gestaan en die deken heeft het gewoon overleefd.

Kincses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 20:07

De rambo protector is écht onverwoestbaar, aanrader. Die van mij had eigenlijk afgelopen jaar geen last van warmte door de deken, maar zal aan je paard liggen denk ik. :) Heb nu de disc versie ingeslagen *\o/*

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 20:14

Die disc protector valt wel heel veel smaller dan de v sluiting. Hier paste die niet dicht en de v sluiting wel :=

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 20:43

manzano schreef:
Idd Lemieux heeft een vliegendeken met vergelijkbaar materiaal als de Rambo.

Ik heb dit deken voor een van mijn ruinen, fijne pasvorm. Maar wel zwaar om te doen en niet heel luchtig. Hij is wel een stuk soepeler dan de protector qua stof, wel erg sterk.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 22:29

Smartex
Afbeelding
Irish
Afbeelding

Hier dus veel verschil in hoe de pasvorm viel..

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 23:19

Hmm, hij heeft het wel enorm snel warm in de zomer, nog geschoren afgelopen zomer omdat hij schuimend op de wei stond := ik ga eens bij decathlon kijken voor PE. Volgens mij hebben die alleen geen losse hals wat ik dus wel een groot nadeel vind..
lemieux zag ik ook langskomen inderdaad maar weet nog dat iemand die ik ken hem had en dat hij inderdaad heel zwaar was. Ik ga denk ik toch als eerste dan de protector proberen.
gr_roos, weet jij welke dat is van wheaterbeeta toevallig? :)

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 23:52

MarjanB schreef:
Smartex
[ Afbeelding ]
Irish
[ Afbeelding ]

Ohja!
De smartex zat bij mijn paard dus vooral op de schouders, aan de zijkant, wat strak.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 00:53

PE heeft wel losse halzen in het assortiment. :j

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 12:03

MarjanB schreef:
Smartex
[ Afbeelding ]
Irish
[ Afbeelding ]

Is die rode niet de atlantic?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 13:30

Ja dat is de Atlantic idd.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 19:32

Oh ja oliebol :+

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 19:44

Mocht iemand opzoek zijn naar een Bucas Irish Turnout light 50g met hals in 191/6.3… ik heb een gloednieuwe liggen maar was te laat met terugsturen. Bucas blijft niet passend helaas bij mijn paard. Deken is dus alleen gepast.

De Lemieux Arika lag hem ook mooi maar de liners eronder paste weer minder mooi. Dus ik hou het toch bij Rambo.. wie weet kijk ik wel voor de Lemieux vliegen deken nog.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 08:45

Ik breek hier ook in als dag mag .

Ik ben er tijdje uit geweest en heb sinds kort een erg stevige koudbloed kruising van 150 hoog. Wij zitten direct aan het bos en water dus ik verwacht een vliegendeken nodig te gaan hebben .
Iemand ervaring met een vliegendeken die wel dun is van stof niet te heet en geschikt is voor brede paarden ?

Qua deken nu heeft hij de Optimo op die zit goed maar verwacht eerlijk gezegd dat hij ook snel iets te klein zal zijn.