Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Fabster schreef:PanamaD schreef:Ze heeft onbeperkt ruwvoer en snachts gaan de stal deuren dicht. Dus voor nu zal ze goed staan!
Wat ik bedoel met echt koud? Als het overdag ook vriest met een gure wind. Dat is pas koud en die gaan we zeker nog krijgen
En ook die gaan we gewoon overleven...
Fabster schreef:PanamaD schreef:Ze heeft onbeperkt ruwvoer en snachts gaan de stal deuren dicht. Dus voor nu zal ze goed staan!
Wat ik bedoel met echt koud? Als het overdag ook vriest met een gure wind. Dat is pas koud en die gaan we zeker nog krijgen
En ook die gaan we gewoon overleven...
RianneH schreef:De oorzaak van rainrot is niet perse vocht of water, maar een bacterie op de bovenste huidlaag, die paarden hebben ook vaak een verminderde weerstand waardoor de bacterie toe kan slaan. Vochtig milieu kan wel een goede voedingsbodem voor de bacterie natuurlijk.
Hier was het dus door de da niet als rainrot gediagnosticeerd. Zolang je paard er niet onder zit of er geen last van heeft zou ikzelf niet zo snel de da erbij halen. Goed in de gaten houden natuurlijk wel.
Cerastes schreef:Veulen84 schreef:Toch maar wat dikkere dekens opgedaan. Beide dames voelde niet erg warm. Bovendien is het echt vriezend koud. Dus nu 550 en 700.
Is dat niet belachelijk veel?
Het vriest misschien max -5 , 300grams lijkt me toch wel genoeg...of zijn ze zo oud/ziek?