Ik ga deze deken straks bestellen: http://www.divoza.com/collectie/paard/d ... deken.html. Ik heb nu een deken van een ander merk maat 175, maar die valt wel klein. Ik probeer van dit merk toch maar een 185. Ben benieuwd hoe het valt. Hoor er in ieder geval wel goede verhalen over
Nog steeds in de blote kont, vind het zo fijn Als ze flink in het werk had gestaan had ze 50 of 100 om gehad. Maar dit bevalt mij eigenlijk ook wel (alleen niet praktisch als ik wel fanatiek bezig was wat betreft haren en snel stijve spieren na gedane arbeid en kou)
Beide merries staan onder een 300 grams deken. Zijn beide volledig geschoren.
mandje
Geplaatst: 09-11-14 21:19
Mijn haf nog even gecontroleerd. Heb haar maar laten staan onder een 300 grams deken vanmorgen helemaal geschoren. Maar twijfel wel. Wil nog een deken aanschaffen met losse hals. Als ik merk dat de hals haar manen afschuren gaat die er gewoon niet aan. Maar wil het toch proberen. Haren op de hals groeien altijd zo snel terug en vind haar ook niet lekker warm op de hals. Wat denken jullie zou een ongevoerde hals genoeg zijn of moet het een gevoerde zijn? Haf is 's winters vaak geschoren geweest maar nog nooit met hals gelopen.
Hier shet geschoren 200 gr. E pony oudje ongeschoren 200. E pony jonkie(3.5) 50 gr
Nouvel
Geplaatst: 09-11-14 22:09
ze waren hier vanavond op stal echt goed warm onder de 100 grams, dus ik laat het even zo, dikker zal echt te warm worden...
Fleurfloran
Geplaatst: 09-11-14 22:12
Paard eerst geschoren, behalve de benen en het hoofd. Voornamelijk doe ik een regendeken om. En soms als ik net heb gereden doe ik er ook nog een fleece- zweetdeken onder. En heb bij de regendeken ook maar een hals eraan vast gedaan. Hij staat is een buitenstal.
Nouvel
Geplaatst: 09-11-14 22:18
heb je een net geschoren paard nu alleen met een regendeken in een buitenstal staan of begrijp ik het nu verkeerd?
Ieder zijn ding! Ik heb meiden op stal en die hebben nu al maaaanden 350 - 750 op en sommige bouwen op tot 1500 hoorde ik.... geen idee hoe maar ach... iedereen bepakt zijn paard naar eer en geweten
Vrijdagavond een 100g liner onder de 100g Rambo gedaan. Dus nu 200 totaal, nog zonder hals. Niet geschoren maar ze zit nog heerlijk kort in het haar. Staat overdag buiten en 's nachts buitenbox.
Eva
Geplaatst: 10-11-14 00:19
net maar de 450 op gedaan voor de nacht, hoop dat hij het daar niet té warm onder krijgt.. hij was s'ochtens echt te koud onder 200+gevoerde regendeken. van de week maar even een 100 grams onderdeken halen
nog steeds ongeschoren.
KnoLLyBoLLy
Geplaatst: 10-11-14 02:24
Ik heb de mijne terug gezet naar fleece-gevoerde regendeken.
Oretha
Geplaatst: 10-11-14 06:17
KnoLLyBoLLy schreef:
Ik heb de mijne terug gezet naar fleece-gevoerde regendeken.
Ik ook, het is ineens weer warmer dat vorige week. Ook 's nachts.
Nog steeds 100 grams deken, inmiddels al een poosje. Ik vindt het een beetje onzinnig om té vaak te wisselen van dekens, vooral als de voorspelling zegt dat het weer warmer wordt en het paard gewoon warm is onder zijn deken. Ik bouw op tot 400 grams en zorg voor ademende dekens die toch warm zijn, op die manier wissel ik pas bij een grotere, blijvende verandering in temperatuur.
Eva
Geplaatst: 10-11-14 12:14
Vanmorgen was hij lekker warm onder de 450, nu weer 200+gev. regendeken op
Mijn paard is geschoren en staat onder 250 gram en een hals van 150 gram. Mijn pony is (nog) niet geschoren en staat onder 150 gram.
HorseChica
Geplaatst: 10-11-14 14:53
Hoi! Ik kom even binnen vallen, zit er aan te denken om mijn voor het eerst fries te scheren, is een deken met hals hierna noodzakelijk? Hij krijgt zodra het flink kouder word sowieso een dikke halsdeken op, maar zou het nu ook al nodig zijn?
Ik hoor van iedereen wat anders , vandaar dat ik dus een beetje twijfel. Alvast bedankt!
Linnie050
Geplaatst: 10-11-14 15:15
Hoe ga jij je paard scheren? Hoe dik is de vacht nu? Je trekt toch geen winterjasje uit dus dan kan je wel voorstellen dat het paard het kouder heeft. En dan zal je hem moeten helpen om warm te houden.
Hier 300 gram en 150 gram hals. Helemaal geschoren behalve hoofd en zadelstukje.
Fleurfloran
Geplaatst: 10-11-14 15:26
Nouvel schreef:
heb je een net geschoren paard nu alleen met een regendeken in een buitenstal staan of begrijp ik het nu verkeerd?
dat lijkt me wel een beetje frisjes...
Het is een gevoerde regendeken. Paard stond bij z'n vorige eigenaar altijd op een weide en nu eindelijk op een stal. Dus hij is wel ergens gewend aan . En hij is pas 3 dagen geleden geschoren, dus frisjes? Nee valt wel mee.