Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
miekedar schreef:_June schreef:Mijn Fries staat nog steeds zonder deken.
En zit nog steeds mooi in dr haren.
Nu twijfel ik om haar deze winter zonder deken te laten staan.
Ze staat op stal en komt 2 uurtjes per dag buiten en word ongeveer een uurtje gereden. Kan dit of zouden jullie toch een deken op doen?
Persoonlijk als ze niet na het werk te nat in het zweet staat zou ik ze zonder deken laten. Als je paardje gewoonlijk heel hard zweet na het werk zou ik wel met een deken beginnen om der haar kort te houden.
Natte paarden na het werk in de winter worden koud en zijn vatbaarder voor infecties. Je kan natuurlijk ook een zweetdeken met hals of een bucas met hals aanschaffen en die na het werk opleggen tot ze droog is maar dat kan wel effe duren in de winter
Obsessed schreef:Ik heb een nieuwe pony gekocht, en mijn vorige pony's kregen nooit een deken op, maar deze moet er eentje op. Nou heb ik een vraagje: moet ze een winterdeken met hals als ze de hele dag op de wei staat (en vaak ook 's nachts) en moet ze een borstbeschermer om?
gouda schreef:Obsessed schreef:
Ik heb een nieuwe pony gekocht, en mijn vorige pony's kregen nooit een deken op, maar deze moet er eentje op. Nou heb ik een vraagje: moet ze een winterdeken met hals als ze de hele dag op de wei staat (en vaak ook 's nachts) en moet ze een borstbeschermer om?
Zou ik alleen doen als ik een deken had waarbij het nodig is. Gewoon een deken kopen met eem goede pasvorm dan zal het vast niet gaan schuren. Met een hals is wel lekker opzich alleen soms gaan de manen er dan aan dus dat is ook even uitproberen. Ik geef zelf altijd de voorkeur aan halve halsjes, regend het ook niet in. Veel plezier met je nieuwe pony!
_Dorien_ schreef:kan idd een voedsel allergie zijn als hij jouw eten nog niet zo gewoon is. Mijn paard kreeg van een te warme deken wel bulten op zijn hele lijf... Kan dus van allebei zijn. Probeer er eens een lichter deken op te leggen of voel eerst eens of hij eronder zweet. Als hij er niet onder zweet kan het van het voedsel zijn.
Nou, ik herhaal mijn vraagje nog maar eens: Ik ga mijn paard vrijdag laten scheren en ik moet nog dekens kopen (aangezien de andere allemaal in stukken zijn). Ik zag een deken van Harrys horse graag en dat is een van 330 grams. Ik zou er nog en deken willen onderdoen maar weet niet welk: een wolle of een fleece of zo'n speciaal onderdeken mss (maar is zo''n onderdeken niet TE warm?)...
wat zou het beste zijn?
XlucienneX schreef:owkej ik zal het in de gaten houden,
er zitten nu alleen kleine bultjes onder de buik, wanneer moet ik mij meer zorgen gaan maken?
Nimmedor schreef:XlucienneX schreef:owkej ik zal het in de gaten houden,
er zitten nu alleen kleine bultjes onder de buik, wanneer moet ik mij meer zorgen gaan maken?
bij mij op stal hebben alle paarden (stuk of 10 springpaarden) dit als ik ze ze de 2e keer scheer. Het is meestal met een paar weken wel weer eg
Bonny4life schreef:krijgt jullie paard pony ook schuurplekken no matter watvoor deken? die van mij egt altijd.... ze is ook heel smal van voren dus er is geen helpen aan, ik ga geen schoftbeschermer omdoen dat vind ik zulke ondingen, ik smeer elke dag met wat babyolie, wat doen jullie?