[INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 17:51

Ayla schreef:
Hoe kun je ze het beste laten desincefteren? :) Laten slijpen is idd ook een optie. Word met opzetstuk gewoon de messen bedoeld?

Tussen paarden door haal ik er alcohol over heen en tussen bedrijven door doe ik ze in de blade wash van oster of andis :).

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 21:45

Ik zit er aan te denken om een eigen scheerapparaat aan te schaffen en zit nu te twijfelen tussen deze 2 apparaten. Heiniger Progress en de Liscop Lite. Het is om 3 a 4x per jaar mijn eigen paard mee te scheren.

Anoniem

Re: [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 21:57

Ik heb nu de progress en het is echt een fijn apparaat :j ook licht van gewicht en zacht in geluid.

bellizdej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 23:52

Ik heb nu de liscop lite gekocht, ook i.v.m. dat het een stuk goedkoper was omdat ik hem gekocht heb bij de EJ met 25% korting! Heb er veel goede verhalen over gehoord.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 12:42

ninne1 schreef:
Ik zit er aan te denken om een eigen scheerapparaat aan te schaffen en zit nu te twijfelen tussen deze 2 apparaten. Heiniger Progress en de Liscop Lite. Het is om 3 a 4x per jaar mijn eigen paard mee te scheren.

Zelf ben ik niet fan van liscop. Ik zou zelf altijd voor Aesculap of heiniger gaan :). Beide twee goede en bekende merken waar je nog jaren plezier van kan hebben en mocht je hem ooit weer kwijt willen dan kan je hem vaak voor een goede marktwaarde weer verkopen :).

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 15:50

ik heb ook een liscop light, scheer maar 1 of een paar paarden per winter, dus dat gaat prima, nog geen problemen mee gehad.

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 20:42

Wie kan mij helpen?

Ik heb een Heiniger Xperience gekocht en vandaag mijn paard geschoren. Nu is het zo dat hij in een baan vaak lange haren laat staan in het midden. Sommige stukken doet hij dat niet maar vaak wel. Ik ben zo wel erg lang bezig geweest om mijn paard te scheren. Sommige banen moest ik wel 3x overheen, dit kan denk ik niet de bedoeling zijn.
Ik heb de stelschroef aangedraaid maar dan wordt hij bij de messen snel warm.
Het is een nieuw apparaat met ik neem aan nieuwe messen. Het paar zit ook niet overdreven in zijn haar. Wat doe ik verkeerd?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 20:58

Volgens mij zijn de messen dan niet correct geslepen (ik heb pas ook met een half geschoren paard gestaan omdat mijn nieuwe reservemessen bot waren, het komt voor)

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 21:00

Dan zijn je messen verkloot, missen er geen tandjes

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 21:59

Nee er missen geen tandjes. Het is een heel nieuw apparaat.
Ik ga maandag maar bellen dan -O- Bedankt voor jullie reactie

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 22:43

Messen af-fabriek zijn niet altijd optimaal geslepen. Als je ze laat slijpen bij een goede slijper zoals bijvoorbeeld Jorna, dan zou t zo maar opgelost kunnen zijn.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 22:47

Pantykous schreef:
Messen af-fabriek zijn niet altijd optimaal geslepen. Als je ze laat slijpen bij een goede slijper zoals bijvoorbeeld Jorna, dan zou t zo maar opgelost kunnen zijn.

Klopt inderdaad, daarom haal ik nieuwe messen ook altijd bij een leverancier waarvan ik weet dat hij ze eerst zelf slijpt voor hij ze verkoopt. Verschil in prijs met andere (ruitersport) zaak die het niet doet is voor mijn type messen helemaal niets, goed opletten dus met nieuwe messen en ze voor gebruik laten slijpem

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 23:17

djoeka schreef:
Wie kan mij helpen?

Ik heb een Heiniger Xperience gekocht en vandaag mijn paard geschoren. Nu is het zo dat hij in een baan vaak lange haren laat staan in het midden. Sommige stukken doet hij dat niet maar vaak wel. Ik ben zo wel erg lang bezig geweest om mijn paard te scheren. Sommige banen moest ik wel 3x overheen, dit kan denk ik niet de bedoeling zijn.
Het is een nieuw apparaat met ik neem aan nieuwe messen. Het paar zit ook niet overdreven in zijn haar. Wat doe ik verkeerd?

Was je paard schoon? Gewassen ed?
Messen kun je het beste inderdaad vaak het beste laten slijpen en dan zien of het probleem is opgelost.
Jorna slijperij in Leeuwarden doet die van mij altijd. Nog nooit klachten over gehad en die krijgen ze van verre toegestuurd. :)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 23:23

Waar kun je je mensen het best laten slijpen in omgeving Westervoort/Arnhem/Duiven/Huissen/Zevenaar?

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 23:37

Maysie schreef:
djoeka schreef:
Wie kan mij helpen?

Was je paard schoon? Gewassen ed?
Messen kun je het beste inderdaad vaak het beste laten slijpen en dan zien of het probleem is opgelost.
Jorna slijperij in Leeuwarden doet die van mij altijd. Nog nooit klachten over gehad en die krijgen ze van verre toegestuurd. :)

Ja paard was schoon en de messen voelen vlijmscherp.

Jorna heb ik al meer over gelezen inderdaad maar ik twijfel nu of het de messen wel zijn

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 23:48

Denk dat ik voor de Heiniger. Lees daar erg goed dingen over!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 09:55

djoeka schreef:
Jorna heb ik al meer over gelezen inderdaad maar ik twijfel nu of het de messen wel zijn

Als er haren blijven staan in het midden van de baan klinkt het alsof de messen niet goed op elkaar afgesteld zijn.

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 12:35

Panykous..Kan ik daar zelf wat aan veranderen? Ik heb al in het boekje gekeken maar kan er niks over vinden. Ze kunnen er maar op 1 manier in. Wel zie ik bij het kleine mesje wat in de puntjes valt dat het ene rondje ovaal is en de andere rond.
Ik heb wel een foto maar krijg hem niet geplaatst.

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 12:48

Afbeelding

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 13:46

Nee, dat kun je zelf niet. Als ze niet goed afgesteld zijn op elkaar dan pakken ze geen of slecht haar. Daarom is een goede slijper zo belangrijk ;)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 21:25

djoeka schreef:
[ [url=m/RWVio5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb hierover gebeld. Blijkt dat ze dat gedaan hebben zodat de messen op de oude en nieuwe machines passen :j
Ik denk dat je messen niet goed geslepen zijn af fabriek :o

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 19:42

Ik hoop het maar...ik krijg nieuwe messen opgestuurd. Nog maar een keer proberen dan :+

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 03:18

Zijn er meer mensen die in de zomer prima uit de voeten konden met hun apparaat en nu niet meer?
Ik heb een professionele hondentondeuse die volgens de slijper het prima moet kunnen, maar na een paar strepen klaar en niets meer.
Terwijl ik er eerder deze winter die hele pony mee geschoren heb, heel maf.
Zelfde met benen, dat heb ik van de zomer 4x gedaan en sinds de winter is het kansloos.
Van een stalgenoot een sectolin SE200 gekocht voor oren en baard, maar ook deze komt niet door zijn benen heen.
Bij het paard van een vriendin lukt het nu dus ook niet meer, ondanks slijpen.
Ik dacht nog dat het aan mijn machine zou liggen, maar dat sluit ik nu wel uit.

Ik heb er mijn C pony volledig mee geschoren, ging perfect maar de keer erna ging het dus echt niet meer.
Apparaat was niet warm gelopen, en goed schoon en geolied.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 07:54

Ik denk verkeerd geslepen messen.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 18:10

moonfish13 schreef:
Zijn er meer mensen die in de zomer prima uit de voeten konden met hun apparaat en nu niet meer?
Ik heb een professionele hondentondeuse die volgens de slijper het prima moet kunnen, maar na een paar strepen klaar en niets meer.
Terwijl ik er eerder deze winter die hele pony mee geschoren heb, heel maf.
Zelfde met benen, dat heb ik van de zomer 4x gedaan en sinds de winter is het kansloos.
Van een stalgenoot een sectolin SE200 gekocht voor oren en baard, maar ook deze komt niet door zijn benen heen.
Bij het paard van een vriendin lukt het nu dus ook niet meer, ondanks slijpen.
Ik dacht nog dat het aan mijn machine zou liggen, maar dat sluit ik nu wel uit.

Ik heb er mijn C pony volledig mee geschoren, ging perfect maar de keer erna ging het dus echt niet meer.
Apparaat was niet warm gelopen, en goed schoon en geolied.

Dit klinkt als een messen probleem. Waar laat je ze slijpen als ik vragen mag en welke machine gaat het om?