Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Horseware schreef:Ik val hier even binnenIk heb net een tweedehands scheerapparaat gekocht en ik wil graag de messen goed ontsmetten voordat ik mijn paarden ermee ga scheren. Heeft iemand enig idee hoe ik dit het beste kan doen? Koken in water, is dat een optie?
Liselot schreef:Uit jouw post kan ik niet halen dat ie al geschoren iseen geschoren paard zou ik met deze temperaturen onder een 200 grams doen
Dyonne schreef:Hier bewust nog niet geschoren en dus nog even lekker dekenloos. Sardis, ik scheer bewust niet half, want nu een deken op maak ik mijn pony niet blij mee. Dus zodra het nodig is gaat hij geheel kaal, dan is een deken wel fijn. Maar bij half scheren staat hij denk nog te zweten onder een deken.
Marjo, eigenlijk kan ik er weinig van zeggen.
Mijn eerste Welsh Cob kon ik prima in november scheren en dan was het klaar. Deed ik hem pas in december kwam er echt geen vacht terug. Maar november was het beste.
Oktober scheren kwam het haar heel snel terug.
Maar momenteel heeft mijn pony al zoveel haar.. Hoop als het koeler wordt we nog even kunnen uitstellen met scheren. Maar mocht hij teveel last hebben dan toch maar scheren.