[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 19:57

lletam schreef:
lletam schreef:
Deken wasserij had ik helemaal niet aan gedacht, goeie! Ga 's informeren

Op korte termijn gaat dit niet lukken helaas. Iemand ervaring met het zelf maken van een sluiting (hals, Amigo)
Naaimachine heb ik niet..

Ja ik kan wel dekens repareren, dus kom maar langs, maar geen idee waar je woont. Ik woon in Zeeland.
Zadelmaker al geprobeerd? Schoenmaker lukt niet? Schoenen kopen en dan vragen?
Op Facebook vragen?

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 20:34

Op korte termijn gaat dit niet lukken helaas. Iemand ervaring met het zelf maken van een sluiting (hals, Amigo)
Naaimachine heb ik niet..[/quote]
Ja ik kan wel dekens repareren, dus kom maar langs, maar geen idee waar je woont. Ik woon in Zeeland.
Op Facebook vragen?[/quote]

Bedankt voor je aanbod, zit helaas in het midden van het land..
Zadelmaker ook niet in de buurt, schoenmaker en kledingreparatie beginnen er niet aan.
Dus al kan ik 't maar ter overbrugging fixen dan is dat meer als niks. Behalve nieuwe kopen uiteraard of tweedehands/marktplaats

assebassie

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 21:00

Met de hand maken kan ook. Met een dikke naald en stevig garen, is wel even werk maar kan wel.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 22:02

lletam schreef:
Naaimachine heb ik niet..

Op Facebook vragen?[/quote]

Bedankt voor je aanbod, zit helaas in het midden van het land..
Zadelmaker ook niet in de buurt, schoenmaker en kledingreparatie beginnen er niet aan.
Dus al kan ik 't maar ter overbrugging fixen dan is dat meer als niks. Behalve nieuwe kopen uiteraard of tweedehands/marktplaats[/quote] in Raalte zit een kleding maker waar mijn deken binnenkort heen gaat voor andere sluiting

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 13:20

assebassie schreef:
Met de hand maken kan ook. Met een dikke naald en stevig garen, is wel even werk maar kan wel.

Ik gebruik altijd flosdraad voor noodreparaties. Oral B heeft zelfs een wasachtig laage om de .... cm, dan krijg je hem makkelijk door de naald.

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 14:18

Flosdraad, die ken ik niet! Is dat sterk genoeg? Ik las juist pekdraad te nemen en dan met een leernaald of zo'n vlechtnaald en die heb ik liggen

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 14:40

lletam schreef:
Flosdraad, die ken ik niet! Is dat sterk genoeg? Ik las juist pekdraad te nemen en dan met een leernaald of zo'n vlechtnaald en die heb ik liggen

Bij mij is het altijd blijven zitten, maar ik had geen slopers en mijn huidige sloopt ook niet. Niemand trouwens in onze ruinen kudde.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 18:49

Klein vraagje die waarschijnlijk al eens gesteld is maar niet in de afgelopen 5 pagina's. Kan een bucas Smartex hals aan de Power turnout?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 18:50

Ja zeker dat past. Zelf ook gedaan want die hals is simpelweg goedkoper.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 18:53

Saaams schreef:
Ja zeker dat past. Zelf ook gedaan want die hals is simpelweg goedkoper.

Ah fijn! Ik heb er nu namelijk een smartex met hals op liggen maar heb een nieuwe power turnout maar vind een extra hals aanschaffen onnodig.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 21:37

Hier gaat de zoektocht naar een regendeken voor mijn fjord ook weer verder.
Ze heeft een lage halsaanzet, maar is verder niet per se breed, voor een fjord dan.

Al geprobeerd:
- Amigo bravo. Te hoog bij borst en trekt iets bij schouder
- Amigo bravo xl: nog steeds aan hoge kant bij borst maar zou kunnen. Is alleen veel te lang aan de zijkanten, komt tot de knieën en hakken. Waarschijnlijk omdat ze verder niet per se veel body heeft
- EJ: te strak bij schouder en buiksingels te ver naar voren
- felix buehler perfect fit: trekt bij schoft en schouder. Bij de borst niet per se te hoog. Misschien nog de beste tot nu toe.
- Waldhausen: trekt aan alle kanten
- Harry's horse: te hoog bij borst en trekt bij schouder
- Horse gear: zit nog verbazingwekkend goed. Wel wat te hoog bij borst maar is op zich acceptabel. Zakt alleen enorm scheef. Is niet te doen helaas.

Qua ruglengte moet ze 130 hebben. 125/175 zit vaak niet goed en net te kort. 130/175 wel, behalve borst en schouders dan. Bij amigo is 183 haar maat.

Iemand nog suggesties?

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 21:45

De Rhino of Rambo met v sluitingen zijn hier een hit met lage halsjes.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 21:46

Premier Equine zit erg fijn bij mijn paard met lage halsaanzet.
Vallen wel erg lang.

Fayyah19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 06:31

Heb je ook al de Amigo Bravo plus met V-sluiting geprobeerd? Deze zit bij mijn merrie heel fijn, de Amigo Bravo met rechte voorsluiting trekt iets bij de schouder.

larissa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 08:26

Saaams schreef:
Ik overweeg eventueel de nieuwe ionic liner te verkopen, ik heb een maat 6’0 maar hij trekt wat scheef voor en steekt achter iets uit.
Ik zou dus beter af zijn met een maat kleiner.

Paard heeft hem denk ik 2/3 dagen gedragen dus zgan.

Ik heb je een PB gestuurd!

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 19:31

Temeraire schreef:
Hier gaat de zoektocht naar een regendeken voor mijn fjord ook weer verder.
Ze heeft een lage halsaanzet, maar is verder niet per se breed, voor een fjord dan.

Al geprobeerd:
- Amigo bravo. Te hoog bij borst en trekt iets bij schouder
- Amigo bravo xl: nog steeds aan hoge kant bij borst maar zou kunnen. Is alleen veel te lang aan de zijkanten, komt tot de knieën en hakken. Waarschijnlijk omdat ze verder niet per se veel body heeft
- EJ: te strak bij schouder en buiksingels te ver naar voren
- felix buehler perfect fit: trekt bij schoft en schouder. Bij de borst niet per se te hoog. Misschien nog de beste tot nu toe.
- Waldhausen: trekt aan alle kanten
- Harry's horse: te hoog bij borst en trekt bij schouder
- Horse gear: zit nog verbazingwekkend goed. Wel wat te hoog bij borst maar is op zich acceptabel. Zakt alleen enorm scheef. Is niet te doen helaas.

Qua ruglengte moet ze 130 hebben. 125/175 zit vaak niet goed en net te kort. 130/175 wel, behalve borst en schouders dan. Bij amigo is 183 haar maat.

Iemand nog suggesties?

Heb je al door de berichten van MarjanB gebladerd? Ik geloof dat die er net zo'n zoektocht op heeft zitten met een fjord.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 17:38

Bah, kwam vanmiddag op stal en m’n hele deken compleet doorgelekt.
Paard was dus nat.
M’n andere deken maar opgelegd, hopelijk droogt de natte deken nog enigzins, was een enorm zware vieze natte lap. Hij mocht in de trailer drogen.
Is deze deken
https://www.ej.nl/deken-horsegear-hghyb ... 64860.html

Hij staat er wel 24/7 mee buiten maar toch…

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 18:47

Echt doorgelekt of alleen in die grijze stof getrokken? Ik heb juist deze dekens gekocht omdat het de hoogste waterkolom is die ik kon vinden en ik ook steeds met doorlekkende dekens zat :\ .

Deze nog niet doorgelekt maar wel paar keer ver in die grijze stof getrokken, ik heb de naden bij kont en schoft ingespoten met van die waterafstotende spray en nu trekt het er niet meer zo ver in, vandaag was het een randje van max 3cm, vorige week op de achterhand helemaal tot op de rug maar pony niet nat en ook de voering niet gelukkig, enkel die laag stof wat vochtig.
Maar ook dat hoort niet natuurlijk.

Ik zou ermee terug gaan naar EJ, wel de winkel, klantenservice online is een drama maar in de winkel ben ik iig altijd goed geholpen ik kreeg daar ook te horen dat je sowieso een jaar garantie op waterdichtheid op al hun regendekens hebt en als er iets is moest ik gewoon langskomen.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 19:10

Muze schreef:
Paard was dus nat.
M’n andere deken maar opgelegd, hopelijk droogt de natte deken nog enigzins, was een enorm zware vieze natte lap. Hij mocht in de trailer drogen.
Is deze deken

Doorgelekt, of terugslag?
Aangezien het om een 0grams deken gaat, is terugslag ook heel goed mogelijk. Ik zou even een lektest doen, dan weet je het zeker

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 20:20

Hij is nu zo doorweekt dat ik er toch niks mee kan.
Terugslag lijkt me niet, het was niet “ klammig” maar echt soepnat.
Er was nog een deel van de rug van mn paard wel droog, dus ik denk dat de deken daar niet helemaal “ aangesloten” zat op zn huid.
Deken hangt nu in de trailer, zal dinsdag nog eens kijken

Het was het grijze wat echt super nat was idd.
Mailtje al naar ej gestuurd..

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 22:00

Vandaag waren bij onze paarden de borst en schouders enorm nat (en ook de onderdekens op die plek). Nu zijn ze ook niet vies van de regen en gaan ze niet binnen in de ruime stal staan of met de kont tegen de regen in.
Daarom wil ik een hals die ook voor de borst wat meer afsluit voor de mega natte dagen.
Ik zag deze als foto op de site van horseware, alleen kan hem nergens te koop vinden.

Afbeelding

Iemand ervaring mee? Of iemand die weet waar je zulke kan halen?

Dekens sluiten trouwens netjes aan. Fries heeft een rhino turnout lite plus en de kwpn merrie een premiere equine deken.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 22:05

Die hals is onderdeel van een set met de deken.

Ik had vandaag een natte pony onder zn halsdeken. Ook ingeregend bij de borst. Niet echt handig.

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 22:13

manzano schreef:
Die hals is onderdeel van een set met de deken.

Ik had vandaag een natte pony onder zn halsdeken. Ook ingeregend bij de borst. Niet echt handig.

Dat is echt heel jammer.. dan ga ik de dekendokter even vragen of ze deze kan maken :D

Dit weer is zo jammer…..

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 22:14

Muze schreef:
Paard was dus nat.
Is deze deken

Ik heb jaren terug de eerste serie van deze dekens gekocht, had toen nog 3 paarden die na een dag doorweekt waren. Alledrie de dekens kwamen niet door de lektest. Sindsdien durf ik het niet meer aan.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 22:23

Hebben jullie van die overdekte voerhuisjes toevallig? De dekens van mijn paard regende altijd enorm in tot hij nu op een plek staat met een grote overkapping over de ruif. Die kleine voerhuisjes dropen gewoon precies bij de nek en hals de dekens in. Nu druipt het hooguit op zijn billen onder het afdak en als hij gewoon buiten in de stromende regen staat regent het dus blijkbaar niet in. Zal wel niet voor elk paard en dekencombinatie gelden maar vond het toch wel opvallend en eigenlijk heel logisch dat hij normaal altijd een natte borst en schouderpartij had en nu niet meer.