Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Homerun

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:54

ze staan bloot, en ik vind het koud, dus ben gaan voelen, maar de paarden voelden gewoon warm en haren lagen mooi plat, dus het zal wel goed zijn. Ze blijven dus gewoon bloot.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:07

Mijn moeder had vanmorgen Tor zijn zomerdekentje afgedaan. Toen ik net voor de zadelmaker op stal was heb ik die maar snel weer omgedaan. Hij voelde echt frisjes aan en is dan ook humeurig. Dus nu staat meneer weer tevreden en warm onder zijn dekentje.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:09

mijne staat met regen deken en heb hem net op stal gezet want het begont te onweren

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 19:28

Mijne heeft ook al heel mooi dun velletje (van t winter 2x geschoren)

Hij heeft 150 gram op, met mooie dagen als vandaag wordt ie in de loop van de ochtend afgehaald en 's avonds weer opgelegd :)

Homerun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 19:42

het was vandaag in de regenbui gewoon 16 graden, dus ze stonden lekker bloot en hebben lekker in het natte zand kunnen rollen.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 20:14

mijne heeft nu weer een 200 grams met een 0 grams regendeken op , morgen 16 graden maar of zo en regen

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 20:17

Hier was het de hele dag zo'n 12 graden met regen, dus ze heeft weer een regendekentje op.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 20:47

overdag na het rijden hele dag katoenen zomerdekentje opgehad, vanavond dunne dominick weer op gedaan...

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 20:56

was nog erg warm op stal dus nog onder eczeemdeken. mij paps gooit vanavond de tussendeken eroverheen.

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 20:57

hier de ongevoerde weer op , morgen de hele dag regen voorspeld en paard heeft al last van zn rug :(:)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 22:16

Vannacht onder een dunne wollen zweetdeken. Niet omdat het te koud is, ze had anders gewoon bloot gestaan. Maar mevrouw vond het nodig in de sloot te vallen vanavond, heb haar van top tot teen in het sop moeten zetten, en met haar snel stijf worden vond ik het niet fijn haar bloot te houden zo zeiknat tot op de huid.

steenbok1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 15:40

In de sloot.... hopelijk goed afgelopen?
Ik heb net de 0 grams regendeken opgelegd. Super bedrijf dat bestelling zo snel volgens afspraak levert. Typisch het brede haflinger probleem: eigenlijk een tussenmaat (190) nodig voor de billen, maar die kunnen wel iets hebben. Hij heeft er al mee gerold en bleef goed zitten.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 17:26

Hier niks meer en ga ook niks meer opdoen.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 19:30

toch maar weer de regendeken fleece gevoerd op gedaan kweet het ook niet altijd ze staan nu dag en nacht opt land

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 20:20

gistermiddag de regendeken weer opgedaan -- en vandaag en de rest van de week ook ... vind het te fris

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 20:34

Nog nooit zovaak verschillende dekens verwisseld als dit jaar zeg!!Nu maar weer een ongevoerde regendeken opgelegd!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 21:48

Paard voelt warm aan zonder deken. Gelukkig is het redelijk droog overdag, want dan weet ik zeker dat ze stomend in de regen staat en het gelijk doorsijpeld naar haar huid waarschijnlijk :=

Vannacht met de zweetdeken opgestaan, die is vanochtend afgehaald. Gelukkig weinig overgehouden aan haar sloot avontuur; wat oppervlakkige wondjes die bijna geen wondjes genoemd mogen worden, en een beetje een dik/warm voorbeen, maar ze loopt helemaal rad.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 21:51

Tancreda4 schreef:
Paard voelt warm aan zonder deken. Gelukkig is het redelijk droog overdag, want dan weet ik zeker dat ze stomend in de regen staat en het gelijk doorsijpeld naar haar huid waarschijnlijk :=

Vannacht met de zweetdeken opgestaan, die is vanochtend afgehaald. Gelukkig weinig overgehouden aan haar sloot avontuur; wat oppervlakkige wondjes die bijna geen wondjes genoemd mogen worden, en een beetje een dik/warm voorbeen, maar ze loopt helemaal rad.

gelukkig maar. :j

simon staat onder de eczeemdeken met 150 gram erover. overdag staat hij onder de eczeemdeken. gaat prima nu.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:05

Die van mij staat nu sinds 2 dagen 's nachts ook in dr blote kont en overdag al een tijdje.
Het was vandaag echt van dat zwoele warme weer... beest stond gewoon te slapen buiten! Ga ik echt geen deken op leggen, mensen het is mei! Weet wel dat dat niks over de temperatuur hoeft te zeggen, maar het is echt onzin om ze nu nog dekens op te leggen hoor! Hooguit een regendeken als het echt de hele dag plenst, maar verder.... je gaat nu toch geen gevoerde dekens meer opdoen....

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:10

ja echt de mijne heeft maar een heel dun zomer vachtje. ik vind het veel zieliger als hij het koud heeft. als het dalijk s'avond 2 graden word krijgt hij een 150 gram op. nu heeft hij een regen deken op

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:14

Ik heb gezegd dat de mijne zich maar goed moet inrollen in haar stro.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:15

Ja haha, mijn man zegt altijd: dan moet ie maar lekker gaan liggen en z'n pootjes onder zijn buik vouwen :')

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:17

pearlie schreef:
Die van mij staat nu sinds 2 dagen 's nachts ook in dr blote kont en overdag al een tijdje.
Het was vandaag echt van dat zwoele warme weer... beest stond gewoon te slapen buiten! Ga ik echt geen deken op leggen, mensen het is mei! Weet wel dat dat niks over de temperatuur hoeft te zeggen, maar het is echt onzin om ze nu nog dekens op te leggen hoor! Hooguit een regendeken als het echt de hele dag plenst, maar verder.... je gaat nu toch geen gevoerde dekens meer opdoen....

Zo denk ik er ook over, het zijn paarden geen suikerklontjes!

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:17

haha zou ik ook tegen de mijne zeggen, maar hij heeft echt een heel dun huidje, al ik met zweep rij en ik geef hem een tik ( niet aaien, maar ook niet afslaan, gewoon een normale tik) dan staat er al meteen een streep op zijn lijf. en buiten kan hij ook niet echt schuilen tegen de wind en regen

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:20

Het is ook wel per paard verschillend en als de mijne nu s'nachts buiten zou staan zou ik misschien ook nog wel een dekentje opdoen hoor.