[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 19:58

Af en toe aan ruiken zodat je weet wanneer je weer moet sprayen?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 19:58

Het blijft redelijk zitten in de regen, maar je moet het wel om de paar dagen opnieuw sprayen. Tenminste, als ze eenmaal beet hebben gepakt dan houden ze het voorlopig wel uit hun hoofd, want het is erg smerig. Opletten ook dat het niet op je handen komt of naar je toe waait, want het is vies!

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:00

Koper schreef:
liekec schreef:
Koper, hoezo een paar tegelijk? Ivm verzendkosten?
En volgens mij niet nee, maar vind het ook een beetje banketstaaf om dat op iemand anders te verhalen want ze bijten elkaar allemaal in de dekens en dus ook de mijne...

Onder andere voor de verzendkosten ja, maar dan heb je ook maar een stapeltje liggen voor wanneer er weer wat kapot gaat.

Dat van of iemand wat gezien had bedoelde ik ook eigenlijk zodat je weet wat de precieze oorzaak is. Paarden doen de gekste dingen. Die van mij heeft wel eens rondgelopen met een hooinet aan z'n borstsluiting bij voorbeeld. Gek dier.

En anders in elk geval op dagen dat het niet zo koud is zoals vandaag je paard zonder deken naar buiten en dan op stal de deken weer op? Of is dat geen optie?

Zoiets kan haast niet, ze staan in een paddock zonder hooinet of iets afgeschermd met fatsoenlijk houten hekken waar ook nog stroomdraadjes op lopen dus ik durf met 99% zekerheid te zeggen dat het door bijten e.d. komt.
Diego heeft amper vacht dus vind het toch echt te koud om hem dan in de natte koude regenachtige paddock te laten staan zonder enige deken. Daarbij willen mijn staleigenaren niks aan dekens wisselen of iets doen dus dan is het al vrij onmogelijk.

Rianne, pfoe om de paar dagen... Hoelang doe je dan met zo'n busje? Kan je uit 1 busje een deken 3 x sprayen ofzo?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:01

Lastig... dan hoop ik dat je het met zo'n spray kan oplossen.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:05

Ik heb het nooit intensief gebruikt op de deken, wij spoten het in de staart tegen het staartbijten. Dat hield heel snel op en hoefde toen alleen nog maar af en toe voor de zekerheid.

Als ze elkaar consequent op de staartflap of de schoft proberen te pakken kan je ook bijvoorbeeld alleen daar sprayen. Meestal nemen ze één hap en spugen ze dan heel snel weer uit en onthouden ze goed dat het de vorige keer erg vies was.
Volgens mij zit er hertshoornolie in, je zou ook kunnen kijken naar een andere spray met dat erin?

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:06

Liekec je zou eens een Renco New Zealand deken kunnen proberen.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:08

Wesco schreef:
Liekec je zou eens een Renco New Zealand deken kunnen proberen.

Been there, done that. Nouja niet ik maar een paard uit onze groep -O-

Rianne, denk dat ik dan maar zo'n busje meeneem en het maar een paar keer probeer. Volgens mij is de staartflap en het stukje bij de schoft populair.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:10

Dat zijn ook wel typische speelplekken. Als ik jou was zou ik ook even het stuk net achter de voorbenen en de schouders meenemen. Een beetje fatsoenlijk stel ruinen bijt elkaar in de voorbenen of schouders en ze zullen maar net die deken te pakken krijgen dan.
Laatst bijgewerkt door Koper op 21-11-16 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:12

Lastig probleem hoor! Inderdaad sprayen op de typische plekken waar ze de deken goed kunnen vast pakken.
Je zou ook nog een goede normale winterdeken op kunnen doen en daarover een oudere deken 0grams waarop ze zich mogen uitleven. Stel dat ie scheurt dan is doorlekken nog geen ramp..

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:34

Bij mijn pony maar weer de 0 grams regendeken opgedaan. Pff wat een gedoe zeg met die dekens. En die van mij heeft zomereczeem en begint met dit warmere weer gelijk wat de schuren... nee echt veel liever kou.

Azmay

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 21:03

Ik dacht dat Diva wel een goede vacht had maar net toch maar weer 200g op moeten leggen. Het was vandaag zo warm dat ik de 100g eronder had gedaan.
Op zich werkt het wel lekker met die liners zo.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 23:10

Hier dilemma. Ze heeft nu 200 gram op, wil wel minder op doen maar ik ga voor een aantal dagen voor mijn werk weg en heb niemand die ff kan wisselen.. aangezien het alleen morgen wat zachter is denk ik maar dat ze het er toch maar mee moet doen..

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 23:11

Nou we zijn erachter hoe het is gekomen, een stalgenootje heeft een stuk deken plus vulling aan het hoefijzer van dr paard gevonden. Nu toch maar samen kijken of de verzekering het wilt vergoeden.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 23:16

Koper schreef:
felicity schreef:
Als het nu gewoon s'nachts regent

Wat schiet je dáár nou mee op? Jij hebt zeker een stalpaard.

Lieke ik denk eigenlijk niet dat er garantie zit op speelschade. Wat een ravage zeg :=

Wat is er mis met een paard wat s'nachts op stal staat?
Ik vind 10 uur overdag naar buiten lang zat. Zeker als er ook geen schuilmogelijkheden zijn.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 23:18

Oei altijd vervelend zulke dingen, maar ze kunnen gebeuren als paarden bij elkaar staan...

Ik heb vanavond toch maar geschoren, en de 100 grams er weer op met een dunne verwassen 100 grams liner er onder.
Als het weer wat kouder wordt gaat de nieuwe 200 grams er weer op.

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 00:21

Hier ook gewoon de 200 grams (ongeschoren) erop hoor en paardje voelt prima eronder.
Ben niet van het continue wisselen ook.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 08:54

kan je die harry horse teddy ook gebruiken onder een deken overdag?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 09:34

liekec schreef:
Nou we zijn erachter hoe het is gekomen, een stalgenootje heeft een stuk deken plus vulling aan het hoefijzer van dr paard gevonden. Nu toch maar samen kijken of de verzekering het wilt vergoeden.

Jeutje.... nee dan gaat anti-bijtspray niet helpen. Hopelijk wordt 't wat met de verzekering...

Hier gaan ze vandaag bloot. Vanavond mijn merrie weer onder de ongevoerd met evt 100 grams liner.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 10:19

Ik twijfel welke ik op doe vandaag ... de 200 was gisteren echt te warm.. Misschien de 50 grams? Paard is niet geschoren.

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 10:52

Ik heb vandaag een fleecegevoerde regendeken opgedaan ipv de 200gr. Lijkt me met deze temperatuur meer dan genoeg.

Sylviavdhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 14:29

Ik vond het vandaag te warm voor een deken, dus ik heb er niets op gedaan.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 14:29

Ik had mijn nieuwe deken terug gestuurd. Was echt te lang. Dus wilde een maatje kleiner. Is er niet meer, maar ook echt nergens meer -O-

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 17:22

Wat voor deken had je nessa?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 17:34

Balen Linda!

Hier vandaag de deken ook afgedaan. Het is heerlijk weer, maar heel lastig inschatten hoe te kleden. Zelf ook flink warm met poepscheppen.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 21:37

Ik denk dat ik maar een gokje ga wagen met een nika deken... Tegen een hoefijzer wat vast zit in een deken is natuurlijk geen enkele deken bestand en verder hield ie het prima uit met 600 den. En de nika is nog goedkoper dus als ie dan weer stuk gaat kost het me nog minder dan bij de EJ dekens. Ik hoop dat die dekens mijn paard passen :O