Kan ook hotspot zijn. Heeft mijn paard ook weleens gehad. Korstjes eraf krabben en wassen met betadine.
ellepel
Geplaatst: 19-11-16 21:29
Die van mij heeft het ook wel, toch een bacterie door wat warm en vocht. Ik dep het even aan met hibiscrub,maar betadinescrub of iets dergelijks kan ook.
Zodra ik op stal kom gaat de deken er af, lekker poetsen en meneer moet zichzelf dan ook altijd overal even knabbelen. dan de bak in als het droog is en lekker rollen En daarna alles er weer uit poetsen en de deken er weer op!
Koper
Geplaatst: 19-11-16 22:19
Ja lekker rollen inderdaad
Wortelsussie ik zou 't ook even met betadine doen. Hopelijk wordt 't gauw weer beter.
Banyu
Geplaatst: 19-11-16 22:38
Hier staat mijn paard nog onder 200. Voel wel elke dag, vooral met koudere dat ik denk ze moet echt meer op. Maar voel wel elke dag en zolang ze er warm en goed bij staat.
cinniz123
Geplaatst: 20-11-16 12:29
Voor mn kruising welsh van 1.14m had ik een nika 147 besteld omdat hij met een maat 127(nika) zo'n 15cm miste tot staart aanzet. Deken binnen maar veel te groot (tunnel op zn rug en teveel over aan de achterkant)dus ik ga sws een maatje 137 proberen.nou zou het voor mij niet de eerste keer zijn dat de het labeltje niet overeen komt met de oorspronkelijke maat vd deken. Maar omdat dit zn eerste deken wordt heb ik dus geen idee van zn maat.
Nou is het probleem misschien ook wel dat hij heel mager is,smalle dunne hals en uitstekend borstbeen. Wellicht is de nika hiervoor geen goede pasvorm(heb ze altijd gehad maar waren allemaal brede pony's)
Dus mijn vraag welke deken valt goed op een dunne smalle pony van 1.14m?
doe overigens mn best om hem op gewicht te houden maar vorige herfst had hij hetzelfde probleem dus nu bloedonderzoek maar is iets fout gegaan met 1 buisje bloed dus komen maandag opnieuw prikken. Eiwitten waren iig te laag dus krijgt nu merrie brok.wordt aan gewerkt
Mijn brede shet van 1.10 heeft 1.37 dus dat zou voor jou ook voldoende moeten zijn
cinniz123
Geplaatst: 20-11-16 13:32
Ja dat was ook mijn eerste idee maar toen ik zag hoe kort mn 127 viel ging ik toch twijfelen en voor de 147 gegokt.
Hoop ook echt dat 137 goed zit want wil hem zo gauw mogelijk onder een dekentje in de hoop dat hij niet nog verder gaat afvallen
Koper
Geplaatst: 20-11-16 15:21
Ik heb een grote middenmaat shet (100 cm) die bij de buik tamelijk bol is. En die heeft ook onderlengte 135. Dus ik denk dat 't met jouw pony ook wel gaat passen.
Overigens is het niet een overdreven brede pony bij de borst, en de voorsluitingen van de Nika zitten bij haar op de ruimste stand. Was ze breder geweest had 't denk ik niet gepast. Denk dat een magere pony er dus prima in zal passen qua hals.
Ik heb een vraagje over een Amigo deken, wellicht weet iemand het antwoord.
Op marktplaats een zwarte Amigo deken met witte bies gekocht als zijnde 200 gram. Het gaat volgens mij om het model Hero Plus (stof is wat lichter en fijner als een Bravo en de deken heeft alleen ringen voor een hals, niet voor een liner). Maar nu voelt de deken een stuk zwaarder aan als mijn andere Hero 200 gram. Nu vond ik op internet eenzelfde zwarte Hero Plus als 350 gram. Iemand die weet of dit een 200 gram is of meer?
Ik heb 2 amigos zwart met witte bies, beide 400 gram.
Koper
Geplaatst: 21-11-16 16:31
Klinkt een beetje als een miskoop... wat vervelend
Het is gewoon bijna lekker buiten. Heb mijn merrie onder de ongevoerde Rhino staan. Mijn ruin trotseert vandaag bloot de spettertjes. Denk dat ik het vannacht zo laat, en dan morgenochtend mijn merrie ook de deken er een dagje af.
Nouvel
Geplaatst: 21-11-16 16:42
Hier vanaf begin van de middag miezer regen, maar wel 13 graden en weinig wind, heel wat anders dan gisteren. Heb ze beide onder 100 staan, als de temp zo hoog blijft ga ik toch maar scheren...
Koper
Geplaatst: 21-11-16 16:45
Geen zorgen, tegen het einde van de week wordt het weer kouder.
felicity
Geplaatst: 21-11-16 17:22
Koper schreef:
Geen zorgen, tegen het einde van de week wordt het weer kouder.
Dat vind IK wel zorgelijk. Kou mag van mij wel weg blijven
Ik heb ze vandaag weer terug gezet onder 50 grams i.p.v 150 grams. Het is gewoon lekker buiten.
Koper
Geplaatst: 21-11-16 17:25
Op kou kun je je kleden Zeiknat geregend hooi, chagrijnige paarden, druipende dekens in huis om over mijn eigen stemming nog maar te zwijgen daarentegen...
RianneH
Geplaatst: 21-11-16 17:27
Ik lees ook weer mee nu de mijne toch weer onder een deken staat. Ik heb eindelijk een dominick deken gekocht en die bevalt me erg goed tot nu toe. Ze heeft hem alleen 's nachts op en wanneer er overdag lange tijd regen wordt voorspeldt. Anders lekker zonder zodat ze ook even kan luchten.
Maar dan komt natuurlijk de grote twijfel, hoe dan wanneer het binnenkort kouder gaat worden? Toch maar dag en nacht op en het aantal grams omhoog? In principe heeft ze voldoende wintervacht, ze gaat alleen niet in de ruime schuilstal staan wanneer het regent, maar liever in de regen. Daar viel ze toch net wat te veel door af..
Ook ik heb liever kou dan regen, bah.
Nouvel
Geplaatst: 21-11-16 17:44
Dominick is fijn!
Bij kouder weer met veel regen zou ik wel een deken met wat vulling op doen, anders worden ze meestal toch erg koud door de natte koude deken op hun vacht.
__elise__
Geplaatst: 21-11-16 17:44
Als ik iedereen hier lees, denk ik haast dat ik met 200gr een veel te dikke deken op heb liggen. Nadeel is dat ik overdag niet thuis ben en dus niet kan voelen of ze het echt te warm heeft. Vanochtend voelde ze wel fijn onder haar deken. Daarbij zit ik de hele dag binnen (kantoorbaan) en heb ik zelf ook geen idee hoe warm het buiten is haha.