[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 14:30

Hier weer een Hööks recensent , en ik ben wél heel tevreden! Ligt veeel beter dan mijn bucas dekens en niet slechter dan mijn rambo optimo. Idd wel wat ruim, heb haar normale maat gepakt (185) maar mijn paard is pas 3 dus ik hoop dat ze nog iets groeit. Heel fijne foam blokken in de hals, waardoor de manenkam vrij blijft liggen. Ik hou m en ben dik tevreden voor dat geld!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door BenaLaars op 10-12-24 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 14:35

Damelza schreef:
Dat wordt toch ook de Rambo Marjan ;( :')

Of een Premier Equine (Buster) O:)
Ik denk dat dat gaat passen, maar de Rambo Supreme paste mijn paard ook (alleen niet in de lengte, halve maat te kort).

Benalaars, heb je ook grote foto's van opzij?
Ik vind hem nogal laag hangen op de ene foto waar ik wat op kan zien. Misschien vertekent het, maar lijkt me dat ie achterover gaat hangen als je paard gaat bewegen.

MarjanB

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 14:36

Heeft 1 van jullie de amigo xl en de PÉ buster wel eens vergeleken? Want met het vast maken van de voorsluiting dacht ik wat zit die laag

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 14:40

Heb meer foto's toegevoegd.

Op de foto had mijn paard de deken al ruim 15 uur op, zowel op stal als buiten in de kudde. Ligt als een huis!
Laatst bijgewerkt door BenaLaars op 10-12-24 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 14:41

Heb ik, inclusief de Rambo foto's. Misschien heb je daar ook wat aan

Rambo Supreme
Afbeelding
Amigo XL
Afbeelding
PE Buster
Afbeelding

Rambo
Afbeelding
Amigo XL
Afbeelding
Buster
Afbeelding

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 15:21

MarjanB schreef:
Heeft 1 van jullie de amigo xl en de PÉ buster wel eens vergeleken? Want met het vast maken van de voorsluiting dacht ik wat zit die laag

Had al eerder wat geschreven over de dekens van drunens ruiterhuis, maar dat zou voor je fjord misschien nog wat zijn.
Het zijn de vario dekens, vallen erg ruim én met v-sluiting

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 15:35

different1 schreef:
MarjanB schreef:

Had al eerder wat geschreven over de dekens van drunens ruiterhuis, maar dat zou voor je fjord misschien nog wat zijn.

Dit klinkt heel goed! Maar ik vind de vario bij het paard op hun site al trekken op de schouders, en dat is een 'normale' warmbloed. Dus dan twijfel ik toch weer of de deken breed genoeg is.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 16:22

MarjanB schreef:

De buster heeft loopsplitten. Die wilde je niet toch?
Anders zijn er wel meer opties namelijk.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 16:28

Temeraire schreef:
different1 schreef:

Dit klinkt heel goed! Maar ik vind de vario bij het paard op hun site al trekken op de schouders, en dat is een 'normale' warmbloed. Dus dan twijfel ik toch weer of de deken breed genoeg is.

Ik heb een vliegendeken gepast, en ons paard heeft een "lastig" lijf, maar de sluiting kwam ruim onder de schouders :')
Een off-shoulder jurkje zeg maar...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 16:29

DuoPenotti schreef:
is rambo breder dan?

De kroo heeft ook nog een brede deken.
Maar vond hem op die van mij niet beter passen dan de bravo xl.
Maar misschien wel bij de fjord

De gewone Rambo is smaller. Misschien de Optimo wel een interessante.
DeKroo heeft zekef fijne dekens. Heb ik ook liggen. Maar met loopsplit en volgens mij maar 600D, dus niet echt hufterproof.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 16:38

Amigo XL
Afbeelding

En de Rambo
Afbeelding

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 23:59

@damelza: op eerste “gevoel” lijkt die Rambo mooier te zitten. Het hals gat van de XL lijkt zo hoog te zitten en daardoor imo ook weer krapper. Maar dat kan ook optisch zijn op deze foto’s.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 10:17

Ja de Rambo heeft ze nu ook op hoor, maar was meer voor de vergelijking Amigo XL / Rambo.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 11:00

Ik heb nu een aantal dagen de bravo xl op liggen, wat qua maat echt prima zat en de eerste deken is waar hij eindelijk ruimte heeft bij zijn borst/nek. Nu zag ik vanmorgen toch een deukje in zijn manenkam, precies waar de deken ligt :( terwijl als ik voel het helemaal niet strak aangesloten zit. Iemand hier tips voor? Of moet ik toch weer verder zoeken?
Laatst bijgewerkt door Wesseltje op 11-12-24 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 11:20

Heb je een foto van de deuk?

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 11:28

Kan ik straks wel even maken

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 11:37

En toch ben ik niet overtuigd dat de Rambo lager sluit qua gespen. Als ik het zo goed zie lijkt de amigo juist lager te sluiten qua waar de gesp vast zit aan de ring. Maar vind het lastig te zien zo op de foto’s.

Afbeelding

Twijfel om de buster nog te bestellen en de amigo voor nu maar te houden (in de verpakking) want voor hoe goedkoop ik hem heb kunnen kopen krijg ik hem wel weer verkocht maar niet meer nieuw gekocht :')

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 12:54

Hmm ik heb wat vreemds aan de hand… mijn merrie draagt de Rambo optimo, en die ligt als een huis, nu heb ik er een liner onder, en schuift het deken alle kanten op, iemand een idee hoe dat kan? Ik heb hem gewoon goed vast gemaakt… paard is wel dragend en heeft een dikke buik nu, zou dat nog mee kunnen spelen?

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 15:01

Damelza schreef:
Heb je een foto van de deuk?

Afbeelding

Ik krijg het er niet goed op met die dikke vacht, maar bovenop voel ik een klein deukje. Dit is voor mij de eerste keer met deken na 20 jaar, dus misschien vraag ik iets heel stoms :+

emilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 17:05

Wesseltje schreef:
Ik heb nu een aantal dagen de bravo xl op liggen, wat qua maat echt prima zat en de eerste deken is waar hij eindelijk ruimte heeft bij zijn borst/nek. Nu zag ik vanmorgen toch een deukje in zijn manenkam, precies waar de deken ligt :( terwijl als ik voel het helemaal niet strak aangesloten zit. Iemand hier tips voor? Of moet ik toch weer verder zoeken?

Ik heb dat precies gehad bij die deken, totaal niet strak, maar wel die deuk...

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 17:24

emilie schreef:
Wesseltje schreef:

Ik heb dat precies gehad bij die deken, totaal niet strak, maar wel die deuk...

Wat raar toch, hoe heb jij het opgelost?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 18:52

Het is vaak de rand van de deken die daar net een afdruk geeft omdat die wat stugger is dan de rest van de stof.
Ik heb nu de schoftbeschermers van Bucas onder mijn dekens en geen last meer van afschuurde manen of een deukje daar.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 18:55

Oh dank voor de tip! Zou zo’n beschermer ook passen onder de horseware?

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 18:56

Alleen de Horseware dekens met klittenband voor de hals bevestiging..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 19:00

Afbeelding

Bij deze halsaansluiting kunnen ze er onder, Rambo duo/supreme, Rhin0 plus, Bucas hebben in ieder geval die