[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 19:29

Nou heb er weer 1 :+

Buiksingels kunnen niet korter _O-
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 19:34

Ik ben zo verliefd op jouw Fjord. <3

Zelf zou ik deze deken niet houden op basis van deze foto's, omdat de voorsluiting erg hoog lijkt te zitten en bij de schoft ook niet optimaal lijkt.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 19:40

Hij knelt nergens en zit tot nu toe het beste naar mijn idee
Atlantic 183
Afbeelding
Wb 191
Afbeelding
Irish 190
Afbeelding
En nu amigo xl 183
Afbeelding

En omdat ie zo schattig is <3
Afbeelding

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 19:44

Eens dat de deken van alle foto's het beste zit.
En ik weet uit ervaring dat foto's heel erg kunnen vertekenen.
Sowieso met zo'n bos rechtopstaande manen.

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 20:42

Hier dus pakketje van Hooks ontvangen en niet heel blij mee. Ik had het combi pakket gekocht welke inclusief hals moest zijn, helaas geen hals erin -O- dus maar even een mailtje sturen.

Verder vind ik de pasvorm echt ruk. De Trinity lag echt meteen als een huis, weet van deze niet zo goed wat ik ervan moet vinden, ondanks dat ik al een maat kleiner heb besteld!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Opzich wel ruimte bij de hals maar wel heel ruim...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heeeel ruim bij de hals maar vervolgens wel kort op de rug.

Vind het echt beetje jammer, ben zo blij met de trinity, en icm de hoge hals en kussens in de hals blijven haar manen ook echt super mooi.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 20:46

Dit zou de upgrade van de Trinity worden... -O- denk dat deze na dit seizoen weer verdwijnt.
Het lijkt bijna vormloos.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 21:28

Oh die hooks :7 dat is ook niet echt wat zo

Wat vind de rest van de amigo xl op Lando?

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 21:47

Ziet er krap uit op de borst, maar misschien lijkt het maar zo?

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 22:09

Oh jeetje, ik ben blij dat ik echt op m'n strepen heb gestaan met Hööks en m'n geld terug heb gekregen ipv die nieuwe Trinity deken. Bij mij zijn de liners (oude model) ook erg kort op de rug.

Ik heb onderhand mijn pakketje van Horseware binnen gekregen en nu loopt mijn paard van bijna 1.70 dus met een liner in maatje 125 :') Echt zo bizar de maatvoering! 't zit niet helemaal ideaal met de loops, maar de deken steekt in ieder geval niet meer uit bij de billen. Helaas was de XL hals er niet in maatje Small, dus maar gewoon maat Medium gekozen, en hij is wat ruim maar hij zit in ieder geval altijd netjes tot haar oren en drukt niet aan de onderkant van haar hals als ze van de grond eet, wat de normale hals maat M wel deed. Al met al tevreden :) Heb al een deel van mijn oude Trinity dekens verkocht, en dus eentje geld terug gekregen, die voor mijn nieuwe horseware dekens hebben betaald _O-

Marjan ik vind de WB op de schoft het mooist zitten! Maar de bravo XL juist op de schouder weer. Wellicht dat dat wat vertekt omdat de WB al gebruikt is? Mijn Bravo XL lag wat apart de eerste paar dagen en ik had soms echt 't idee dat 'ie zo over haar hals naar voren zou schuiven, maar nu is 't allemaal wat ingezakt en ligt 'ie heel netjes stabiel. Ook bij mij zijn de buiksingels super lang :') Want ik heb een ontzettend slanke draver :')
Afbeelding
Let niet op mijn ranzige paard. Het eerste wat ze doet als ze naar buiten mag, is rollen -O-
Laatst bijgewerkt door Piekosjj op 09-12-24 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 22:11

MarjanB schreef:

Ik vind hem zo op het oog prima liggen :j Maar ik ben dan ook Amigo XL fan :))

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 22:17

Dank jullie!

Piekosjj :+ hier weinig slanks aan _O-
Afbeelding
Hoewel ie al zo’n 50 kilo kwijt is

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 22:23

Haha de mijne mag wel wat van jou lenen :+ Ik heb echt modelletje hazewindhond, en ze is nu al best vol voor haar doen. En ze vreet al zo veel hooi als ze op kan :')
Afbeelding

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 23:53

MarjanB schreef:
Dank jullie!

Piekosjj :+ hier weinig slanks aan _O-
[ Afbeelding ]
Hoewel ie al zo’n 50 kilo kwijt is

Het is ook geen wonder dat je met zo’n borst bijna geen fatsoenlijke deken kan vinden :')

Ik vind de Amigo XL niet zo slecht liggen op het oog. Voor het ideale plaatje had die misschien nog wat lager mogen liggen bij de halsaanzet, maar dat is denk ik echt niet te vinden. Ik had deze best op durven laten als het mijn paard was.

Piekosjj schreef:
Oh jeetje, ik ben blij dat ik echt op m'n strepen heb gestaan met Hööks en m'n geld terug heb gekregen ipv die nieuwe Trinity deken. Bij mij zijn de liners (oude model) ook erg kort op de rug.

Ik heb onderhand mijn pakketje van Horseware binnen gekregen en nu loopt mijn paard van bijna 1.70 dus met een liner in maatje 125 :') Echt zo bizar de maatvoering! 't zit niet helemaal ideaal met de loops, maar de deken steekt in ieder geval niet meer uit bij de billen. Helaas was de XL hals er niet in maatje Small, dus maar gewoon maat Medium gekozen, en hij is wat ruim maar hij zit in ieder geval altijd netjes tot haar oren en drukt niet aan de onderkant van haar hals als ze van de grond eet, wat de normale hals maat M wel deed. Al met al tevreden :) Heb al een deel van mijn oude Trinity dekens verkocht, en dus eentje geld terug gekregen, die voor mijn nieuwe horseware dekens hebben betaald _O-

Marjan ik vind de WB op de schoft het mooist zitten! Maar de bravo XL juist op de schouder weer. Wellicht dat dat wat vertekt omdat de WB al gebruikt is? Mijn Bravo XL lag wat apart de eerste paar dagen en ik had soms echt 't idee dat 'ie zo over haar hals naar voren zou schuiven, maar nu is 't allemaal wat ingezakt en ligt 'ie heel netjes stabiel. Ook bij mij zijn de buiksingels super lang :') Want ik heb een ontzettend slanke draver :')
[ Afbeelding ]
Let niet op mijn ranzige paard. Het eerste wat ze doet als ze naar buiten mag, is rollen -O-

Is dat niet veels te kort? Mijne van 157 loopt met 135 liners en die zijn niet te lang. Maar die is wel dik :+

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 07:27

MarjanB schreef:

Ik vind de amigo ook het mooiste liggen.
De bucas liggen in ieder geval niet zo lekker op jouw fjord.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 09:10

MarjanB
Locks Horsefasion heeft ook dekens voor brede paarden.
Een goed alternatief vind ik, en ook nog verstelbaar aan de voorkant. Ze zijn verkrijgbaar van 0-400 gram.

Misschien is dat voor jou ook nog wel een optie?

https://www.lockshorsefashion.com/index ... deken.html

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 09:33

Nibbit schreef:
MarjanB
Locks Horsefasion heeft ook dekens voor brede paarden.
Een goed alternatief vind ik, en ook nog verstelbaar aan de voorkant. Ze zijn verkrijgbaar van 0-400 gram.

Misschien is dat voor jou ook nog wel een optie?

https://www.lockshorsefashion.com/index ... deken.html

Die zijn inderdaad heel wijd. Ik heb een "normale" voor reserve, is goed waterdicht, maar wel erg wijd.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 09:45

X2305 schreef:
Ik heb een Amigo Bravo van 2 jaar oud en nu een nieuwe gekocht. Beide maat 6.3, ze zijn even lang (van boven naar beneden en van voor naar achter) over de rug. Maar… ik heb bij dit model een lagere hals sluiting en veel meer ruimte aan de voorzijde. Bij de Hypostore hadden ze dit niet eerder gehoord. Iemand dit al eens meegemaakt?

De deken is nu echt te groot aan de voorzijde… ik twijfel over een maatje kleiner nu want ik heb al 11 jaar inmiddels 6.3 voor hem… zowel van de Amigo Bravo als Rambo als de vliegendekens. Normaal altijd perfect maar hij lijkt nu echt groter aan de voorzijde.

Het is die met de V-sluiting. Die heb ik 2 jaar geleden dus ook gekocht; het is echt exact dezelfde.

Is het niet per ongeluk de XL versie? Foutje van de fabriek?

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 10:15

prugelpiet schreef:
Is dat niet veels te kort? Mijne van 157 loopt met 135 liners en die zijn niet te lang. Maar die is wel dik :+

Ja ik snap 't ook niet :') Ze heeft nu dus buitendeken 130 en liner 125. De 130 liner past ze ook mooi, ietswat ruim maar vnl vervelend dat 'ie bij de staart onder de deken uitstak en zo wat vocht op neemt. Maar andere dekens heeft ze in maat 135/140 wat volgens mij nog steeds best klein is voor zo'n groot paard. Al heeft ze vooral hele lange benen en een klein lijfje :+

Sentinel1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 11:17

Hallo allemaal,

Eerste post dus hoop dat ik het op de goede plek doe.

Ik ben in het proces om een paard aan te schaffen. Vandaag wordt ze op mijn verzoek gekeurd en als dat allemaal goed is ,dan is alles in kannen en kruiken

Echter ,ik heb zitten neuzen naar een paardendeken,1 fleece voor tijdens transport en 1 voor als ze de wei in gaat .

Echter is dit een mooi fors gebouwde fries ,met een minimale stokmaat van 1.65m (geschat) en aangezien ze pas 3 jaar is komt daar wellicht nog wat bij.Voor mijn gevoel is ze groter omdat ik ,ook al ben ik 1.83m , niet echt over haar schoft heen kan kijken.

Ik vind het allemaal een beetje verwarrend,temeer omdat ik alleen globaal de stokmaat weet.

Hoe pak ik dit het beste aan? Moet ik aangezien ze stevig is een maatje groter nemen?

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 11:19

Je moet het paard opmeten van midde borst tot kont dan weet je de lengte en dan kijken of je xl dekens nodig hebt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 11:34

De stokmaat zegt idd weinig over welk maat deken je nodig hebt. Het gaat juist om de lengte van het paard.

Waarom vraag je het niet aan de verkoper? En als die geen dekens gebruikt is het vroeg genoeg om haar op te meten als ze bij jou is.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 13:22

Opmeten idd en dan passen maar!
Is ze al dekens gewend? Anders zou ik zeker niks op leggen tijdens transport.

De amigo xl vind ik ook het beste liggen tot nu toe op de fjord. Maar nog steeds niet geweldig :+ erg lang aan de zijkanten en nog steeds krap bij de borst.
Maar het kan denk ik wel. Enige puntje zijn nog de singels. Ik kan het op de foto niet goed zien maar zitten ze strak genoeg of zouden ze eigenlijk korter moeten? Dat zou ik dan nog wel een dingetje vinden.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 13:31

Ik vind de amigo ook te krap.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 13:39

Dat wordt toch ook de Rambo Marjan ;( :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 13:59

is rambo breder dan?

De kroo heeft ook nog een brede deken.
Maar vond hem op die van mij niet beter passen dan de bravo xl.
Maar misschien wel bij de fjord