Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 07:11

Hier gaat de regendeken vandaag af. Veel te zweterig voor de temperaturen vanaf nu. Ook bij regen wordt het overdag 20 graden.

wendyke

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 07:44

hier nog steeds een 200 met een 0 grams regendeken

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 07:57

350 gram en ik ga zo te werk maar uit mijn werk er even naar toe. Mocht het dan echt een stuk warmer zijn en de voorspellingen zijn
ook goed dan gaat de dunnere deken op zodat hij morgen niet staat te zweten.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 09:00

zo naar stal en een dag bloot als het droog blijft.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 10:11

die van mij heeft gister zelf zn deken uitgetrokken...met alle singels nog dicht en deken is nog heel....

heb m van 200 naar zn regendeken gedaan, ff kijken hoe hij eronder voelt, staat behoorlijk wat wind...

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 10:30

Staat idd flink wind, dus twijfelde een beetje maar ik ga begin van de middag toch weer naar stal. Nu even in haar blote kont, ze nam het er van om heerlijk in de modder te rollen. Geef haar eens ongelijk (ze mag wle altijd bloot in de bak rollen). Hopelijk blijft het droog, maar er zijn nog best wat wolken.

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 10:57

Ik blijf me verbazen over wat sommige mensen denken dat (vandaag, met mooi weer) goed is voor hun paard, wat betreft dekens dan.... :n
Blijkbaar zijn erg veel mensen bang dat hun paard verkouden of stijf wordt, maar mensen denken er te weinig over na hoeveel schade je aan kunt richten (aan o.a. de organen) als de lichaamstemperatuur van je paard zo'n hele dag/ voor langere tijd te hoog is omdat ie z'n warmte niet kwijt kan door een hele dikke deken.
Maar goed, wat je met je paard doet moet je als eigenaar natuurlijk zelf weten.
Mijn paard stond woensdag overdag voor t eerst weer zonder deken in de regen, of ie het erg vond? Nope, hij stond heerlijk te grazen met z'n kont tegen de wind in. Was hij gisteren stijf en/of verkouden, nope... 's nachts en 's ochtends vroeg heeft ie nog wel een dun dekentje op als ie op stal staat. Gisteren heeft ie de hele dag ook zonder deken op het land gestaan en hij heeft genoten, lekker liggen rollen enzo, en als ie het koud heeft kan ie toch rondjes gaan rennen, hij heeft ruimte zat :D
Nu ga ik weer naar stal om z'n deken af te doen, hij staat al weer op het land, dus er is altijd eten om z'n kacheltje te laten branden *D

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 10:59

EmptyWords schreef:
die van mij heeft gister zelf zn deken uitgetrokken...met alle singels nog dicht en deken is nog heel....

heb m van 200 naar zn regendeken gedaan, ff kijken hoe hij eronder voelt, staat behoorlijk wat wind...

haha, wat een knap paard! ;)
En dan ook nog z'n deken heel houden... _/-\o_

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:35

Hier nogsteeds beiden onder een ongevoerde regendeken en dat gaat super.
Staan 24/7 buiten aan het water met de wind er op, dus lappie wat ze op hebben is genoeg om als windstopper te dienen en ze kunnen we hun vacht opzetten doordat de dekentjes zo dun zijn :j .
Als het straks droog word wil ik ze sowieso overdag bloot gaan zetten. (zijn beiden overigens geschoren)

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:38

Kim_Evendi schreef:
Ik blijf me verbazen over wat sommige mensen denken dat (vandaag, met mooi weer) goed is voor hun paard, wat betreft dekens dan.... :n
Blijkbaar zijn erg veel mensen bang dat hun paard verkouden of stijf wordt, maar mensen denken er te weinig over na hoeveel schade je aan kunt richten (aan o.a. de organen) als de lichaamstemperatuur van je paard zo'n hele dag/ voor langere tijd te hoog is omdat ie z'n warmte niet kwijt kan door een hele dikke deken.
Maar goed, wat je met je paard doet moet je als eigenaar natuurlijk zelf weten.
Mijn paard stond woensdag overdag voor t eerst weer zonder deken in de regen, of ie het erg vond? Nope, hij stond heerlijk te grazen met z'n kont tegen de wind in. Was hij gisteren stijf en/of verkouden, nope... 's nachts en 's ochtends vroeg heeft ie nog wel een dun dekentje op als ie op stal staat. Gisteren heeft ie de hele dag ook zonder deken op het land gestaan en hij heeft genoten, lekker liggen rollen enzo, en als ie het koud heeft kan ie toch rondjes gaan rennen, hij heeft ruimte zat :D
Nu ga ik weer naar stal om z'n deken af te doen, hij staat al weer op het land, dus er is altijd eten om z'n kacheltje te laten branden *D

Nou hou m`n paard goed in de gaten hoor en staat ook helemaal niks te warm onder haar deken, niet ieder paard is het zelfde . Ik vind het wel slecht voor de spieren om ze zonder deken in de regen en wind te zetten als ze heel de winter in de dekens hebben gestaan maar iedereen moet dat zelf weten en daarom ligt er bij mijn paard nog wel een deken op. en als het warmer wordt ga ik echt ook wel wisselen hoor !

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 13:42

mijn oude paardje heeft nog een regendeken op van 0 gram

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 16:34

Net de deken mee naar huis genomen. Laten wassen en tot de herfst in de kast!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 16:41

Hier nog steeds een 0 grams regendeken.

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 16:54

hier nu lekker bloot , vanavond gaat de ongevoerde wel weer op ivm de voorspellingen van morgen ..

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 19:37

vandaag de bucas smartex rain opgedaan (100gr) de 300gr werd nu toch te warm voelde ik -- hij was niet bezweet of klam maar wel te warm naar mijn zin

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 19:40

Wij gaan zondag onze shetlander scheren, iemand advies wat voor deken ik om moet doen? :j

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 21:25

Eind van de middag is de 0 gram opgegaan, ging wat regenen en zat had goed gewerkt. Maar op stal weer afgehaald, daar was het uit de wind, droog (duh :+) en nog 17 graden om 2030. Dus bloot. Morgen wel weer regendek op - wss 50 gram vanwege de wind en de vele regen. Ik ben er zelf morgenochtend vroeg op stal, dus kan dan het dek op doen, anders had die vannacht op moeten liggen.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 21:43

De ene een katoenen deken op stal en de ander haar exceemdeken met katoenen deken eroverheen.

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 22:30

heb er 2 met een 100 grams regendeken 1tje nog met hals, die heeft het nog steeds redelijk zwaar te verduren met een regenbui helaas.
andere een 0grams, hopelijk morgen geen storm, dan kunnen der in ieder geval weer 2 zonder deken overdag.
paarden staan al wel weer dag en nacht buiten.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 22:39

Overdag stond mijn merrie al een tijdje zonder deken en in de nacht onder een 0-grams regendeken. Vannacht voor het eerst weer zonder deken. Het is lekker zacht buiten. Hopelijk kan die in de kast tot aan de herfst! (24/7 buiten trouwens).
3 jarige heeft nog niet onder een deken gestaan (buiten vliegendeken om)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 10:07

Ik had mijn merrie ook zonder gelaten vannacht, is de wind gedraaid vol haar stalletje in incl. regen... argh. Dat had ik niet verwacht. Maar ze leefde nog hoor ;) Ze staat nu buiten met 50 gram regendek, onder de 0 vind ik haar te koud worden met zulke wind erbij. Het regent hier constant, grmbl.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 11:07

vanochtend de paarden op het land gezet, bijna allemaal weer gewoon regendek op, ging behoorlijk te keer. tevens stonden er 2 op stal zonder dek en die stonden te rillen...die staan nu dus ook met regendek buiten.

montilove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 11:16

mijn pony is geschoren. maar als ik het heel heet heb dan doe ik het deken bij mijn pony af. maar als het koud is laat ik hem op

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 11:42

Mijn paard heeft nog steeds haar regen deken op, maar denk dat ik de deken er morgen of maandag af haal, het wordt weer wat warmer.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:06

Hier gewoon de 200 grams op. Wilde overgaan op zomerdeken. Maar het is hier 12 graden en paard voelde prima onder 200. Dus laat hem lekker staan. Wel gaat de vliegen/exceemhals er straks op. Hij stond alweer aardig te schuren toen ik hem gisteren thuis in zijn box zetten. Hier heeft hij een buitenbox waar hij makkelijk kan gaan schuren!