Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kim_Evendi schreef:Ik blijf me verbazen over wat sommige mensen denken dat (vandaag, met mooi weer) goed is voor hun paard, wat betreft dekens dan....![]()
Blijkbaar zijn erg veel mensen bang dat hun paard verkouden of stijf wordt, maar mensen denken er te weinig over na hoeveel schade je aan kunt richten (aan o.a. de organen) als de lichaamstemperatuur van je paard zo'n hele dag/ voor langere tijd te hoog is omdat ie z'n warmte niet kwijt kan door een hele dikke deken.
Maar goed, wat je met je paard doet moet je als eigenaar natuurlijk zelf weten.
Mijn paard stond woensdag overdag voor t eerst weer zonder deken in de regen, of ie het erg vond? Nope, hij stond heerlijk te grazen met z'n kont tegen de wind in. Was hij gisteren stijf en/of verkouden, nope... 's nachts en 's ochtends vroeg heeft ie nog wel een dun dekentje op als ie op stal staat. Gisteren heeft ie de hele dag ook zonder deken op het land gestaan en hij heeft genoten, lekker liggen rollen enzo, en als ie het koud heeft kan ie toch rondjes gaan rennen, hij heeft ruimte zat![]()
Nu ga ik weer naar stal om z'n deken af te doen, hij staat al weer op het land, dus er is altijd eten om z'n kacheltje te laten branden