En ik maar denken dat je helemaal nog niet zo oud was haha...
Het gekke is dat ik ze me ook totaal niet kan herinneren uit mn jeugd, eigenlijk helemaal niet. Niet bij de paarden, niet bij het openbaar zwembad wat voor Haarlem best wel landelijk lag en niet bij de boot waar we hele zomers op bivakkeerde en ook mee op vakantie gingen door heel nederland. Maar als ik het nu zie dan kan ik redelijk normaal door de wei lopen, door het midden niet bij de bosrand en niet bij de paarden of de auto.
Er is bij mij in 1 dag zoveel bijgekomen in de val dat ik mn augurkenpot morgen moet legen. Ik zal een foto van de vangst maken want het is echt niet normaal meer. Alleen daarom vindt ik het al de moeite waard. Misschien deze winter een paar nachten flinke vorst en dan valt het volgende zomer misschien mee. Ik was vanmiddag bij de wei en ze stonden echt in het achterste hoekje van de stal. De fjordachtige
had een streep bloed op zn hals. Omdat ik er was gingen ze even de wei op. Vijf minuten hooguit en de eerste twee stormde terug en stopte ook niet voor mensen maar liep er dwars tussendoor, gelijk schuren aan de stal en weg waren ze. Op de Belg die er nog stond zaten ongeveer naar schatting een daas of twintig die om hem heen cirkelde en op zn rug zaten. Maar het leken er ietsje minder dan voorheen. Dat is echter zo moeilijk inschatten want morgen kunnen het er wel weer meer zijn. Hier was het 31 tot 35 graden trouwens, een beetje wind wel en volle zon met strak blauwe lucht.
Afgelopen zaterdag had ik een beetje de indruk dat de Belg wat oververhit was geraakt. Hij had zich flink uitgeleefd op de wei en is daarna in de hitte blijven grazen en opeens in galop weer richting stal een uurtje later. Daar stond hij echt te hijgen en te zweten met hele korte ademhaling.
Hij is gelukkig zo slim om dan ook rustig te blijven in de stal tot hij weer op temperatuur was. Sindsdien doet hij dat ook niet meer. Dus al waren er geen dazen dan zou ik misschien een stukje rustig gana stappen door het bos maar echt rijden wil ik ze niet aandoen en mezelf ook niet. Het is gewoon te warm daarvoor. En ik zie ook niemand rijden ook niet bij de manege.....Onze tijd komt wel weer denk ik maar.