Dekentopic, voor alles over dekens.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 21:41

Probleem: te kleine winterdeken (heel oud en versleten) en te grote dikke wollen deken ... deze 2 had hij over elkaar op vorig jaar, en daar had hij het niet koud onder.

Nu heeft hij dit jaar een dikkere vacht (het is een arabier, staat in precies dezelfde stal, geen flauw idee hoe het komt ) maar niet zo dik als bijv. van een fjord ofzo. Hij wordt met rijden ook niet heel erg nat.

Nu wil ik dus een nieuwe winterdeken kopen, omdat ik dat zo'n gedoe vind met die 2 andere dekens
Wat is aan te raden ... een 300 of een 400 grams ?

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 21:43

ik had de vraag ook al bij het scheer topic maar volgens mijpast hij beter hier:

hoeveel grams deken hebben jullie paarden nu op die helemaal geschoren staan en overdag buiten staan. Die van mij heeft nog steeds een waterdichte 300 grams deken op, maar zit er aan te denken nu het zoveel kouder wordt er een lichte onderdeken onder te doen...

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 23:43

ik krijg er misschien ook zo een..
hoe is de pasvorm? ik maak er zelf een bontje op denk ik dan.
[/quote]

op de meesten zit wel een bontje
[/quote]

die ik waarschijnlijk overkoop niet maar ik maak er dan zelf 1 in, kan tog wel? maar weet iemand hoe de pasvorm van deze dekens is? sluit hij mooi hoog aan?[/quote]

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 08:54

de meeste dekens van pagony zijn zeer degelijk! Ik heb zelf een pagont ultra gehad waar ik erg blij mee was, geen schuurplekken, goede pasvorm en heerlijk warm!

parouscha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 09:01

Pagony gaf bij mijn paard altijd schuurplekken.
Bij beide paarden overigens.

parouscha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 09:02

SymO schreef:
hoeveel grams hebben jullie nu opliggen?

De mijne heeft nu een zweetdeken met hals op, en een 400 grams winterdeken.

Ze is geschoren, en staat overdag buiten in de rijbak.

rockey

Re: [centraal] Dekentopic, voor alles over dekens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 10:06

mijne heeft een ik meen 300 grams?? of in ieder geval die rhino met die blauw witte ruit, en heb er dan een onderdeken onder van horseware, ook redelijk dik, ze is niet geschoren, en ze staat gewoon binnen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 10:14

Timeless staat onder een 360 grams eskadron deken, en denk dat ik er aan het einde van de week mijn 200 grams onderdeken onder gooi, dan wordt het namelijk rond de 0-5 overdag.

Wat doen jullie eigenlijk op als jullie op concour gaan?
Ik zie bij ons op stal zo vaak dat mensen een dikke winterdeken ophebben en als ze het paard op de trailer zetten alleen een zweetdeken opdoen, dat vind ik zo raar.

Ik leg er in de zomer een vliegendeken op.
als het iets kouder is een dunne fleece.
Als het koud is en ze heeft nog geen deken op heeft wollen deken en zweetdeken.

Nu Times al onder een dikke winterdeken staat gooi ik er meer op.

Gisteren een 200 grams onderdeken met daaroverheen een zwaar wollen deken en als ik klaar ben met rijden en ze moet wachten op de trailer een los halsstuk eraan.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 10:59

Simon is geschoren en staat nu onder een eskadron (super dik)
met daarover een staldeken van ongeveer 300 gram.

Als het nu iets kouder wordt gaat er een fleecedeken of tussendeken van Horseware onder. Zodra het gaat vriezen krijgt hij een wollen halsdeken erbij.

Hij heeft helaas al weer aardig wat vacht aangemaakt maar ik wil hem niet nog een keer scheren. Vindt het te koud om hem in december weer te scheren. Hij wordt namelijk 3 x per week buiten gelongeerd door mijn vader.

vonneke schreef:
Wat doen jullie eigenlijk op als jullie op concour gaan?
Ik zie bij ons op stal zo vaak dat mensen een dikke winterdeken ophebben en als ze het paard op de trailer zetten alleen een zweetdeken opdoen, dat vind ik zo raar.

Ik ga zo'n 3 a 4 keer per week naar de manege en dan heeft hij een wollen deken met een wollen halsdeken op.

Als het heel koud is en hij staat in de trailer op een wedstrijd dan heeft hij een winterdeken met een wollen halsdeker eronder op.

Ik zie bij ons op de manege ook veel mensen die hun paard zeiknat van het zweet op de trailer zetten met 2 dekens waarvan ik weet dat ze die thuis af doen en dan een dun dekentje opdoen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 11:05

ja bij mij juist andersom, die doen er een veel te dunne deken op in de trailer (buiten dus) terwijl dat dier thuis binnen staat onder een winterdeken.

of buitenzetten zonder deken ook al zoiets.

Eskadron is echt superdik, staleigenaar zegt altijd: heeft timeless der dekbed weer op?

Pascha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 11:11

Die van mij heeft nu een 200 grams rhino op, en daaronder een 200 grams onderdeken van rambo.
Als het kouder wordt, gaat de 240 grams rhino erop, met de onderdeken van 200 grams

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 13:11

hallo

mijn paard Ulysses is niet geschoren maar heeft wel een geschoren vacht ( kwa lengte enzo )

ik had hem altijd een 200grams stal dekentje op maar die beet hij kapot dus smeet ik er een 150 grams dekentje op van harry's horse die waterdicht en slijtvast was.

nou was ik die 2 dekens wel zat want de stal eigenaar vroeg steeds aan de andere meisjes waarom mijn paard in godsnaam 2 dekns op had. maar ulysses had s'avonds koude oren dus ik besloot om gister de dikke winterdeken er op te doen.
de HKM van 450 gram ook slijtvast dus die gaat niet kapot en hij heeft het lekker warm. maar nu een vraagje

kan onder die 450 gramsdeken als het overdag ook vriest enzo de 200grams onderdeken?

bedankt

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 13:25

Op mijn geschoren haf ligt een bucas smartex all in one. Toen ik gisteravond haar oren voelde waren deze best koud bovenaan, maar onderaan waren ze best lekker warm. Ze heeft ook lekkere dikke manen dus haar nek was ook warm.
Onder de deken is t warm maar niet heel erg warm.
Moet ik er toch een deken onder leggen?
Haar deken is erg groot dus er kan makkelijk nog een HH highliner onder...
Afbeelding

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 13:48

Barbie1986 schreef:
Moet ik er toch een deken onder leggen?
Haar deken is erg groot dus er kan makkelijk nog een HH highliner onder...

Ik zou even wachten tot het iets kouder wordt. Volgens mij wordt het in de loop van de week kouder en dan zou ik hem er toch wel opgooien als ik jou was.

XlucienneX schreef:
kan onder die 450 gramsdeken als het overdag ook vriest enzo de 200grams onderdeken?

Ja, waarom niet. Moet wel passen natuurlijk.

Ik heb nu namelijk het probleem dat 1 van de dekens zo dik is dat ik eigenlijk een maat groter nodig heb om er overheen te gooien.

Steekt nu een flink stuk eronder uit.

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 14:01

Haha dat zal ik niet hebben bij mijn hafje van 1,38m die heeft namelijk een bucas deken maat 1,95 op!

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 14:12

Barbie1986 schreef:
Haha dat zal ik niet hebben bij mijn hafje van 1,38m die heeft namelijk een bucas deken maat 1,95 op!

Mijn paard is 170 en die heeft ook maat 195

Nathalie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 14:16

Bij mij staan ze onder 300 grams, binnen en buiten als ik op Ali een dikker leg gaat hij zweten dus denk dat het zo wel goed is. Onze stallen zijn niet erg hoog en niet koud, dus dat scheelt en hier in limburg is het nog niet zo koud

Nu krijgt hij een fleece en een 200 grams op als ik naar de les ga en als ik op wedstrijd ga kijk ik meestal wat voor weer het is, is het erg zonnig alleen de 200 grams is het echt koud vies weer leg ik mijn wit/blauw geruite rambo erop, maar daarmee moet ik goed oppassen onder komt hij bezweet aan

PS hij is niet geschoren maar zit super dun in zijn vacht het is gewoon geen koukleun

Maaikyhj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 17:16

Ik heb een vraagje (misschien staat het al ergens in dit topic, dan hoor ik het wel)
Maar ik ben opzoek naar een zweetdeken met hals. Ik heb namelijk een 2,5jarige merrie waar ik nu mee aan het longeren ben en dat soort dingetjes en met dit koude weer vind ik een zweetdeken zonder hals een beetje koud als ze heel warm is.

Nu zie ik allemaal leuke winterdekens en zomerdekens maar ik zie alleen maar saaie zweetdekens met hals, wie heeft er foto's, ideeen en ervaringen voor mij?

Alvast heel erg bedankt!!

p.s. ik had een mooie gezien van harr's horse, maar die is zwart, en mijn merrie ook, zal dit leuk staan?

Nicole85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 18:23

ik heb een effen blauwe zweetdeken met hals, met een heel mooi randje eraan, hoe heet dat?
Het ziet er een erge dure deken uit, maar hij is "gewoon" van HH en hij was maar 35 euro en het is een goede kwaliteit deken met bilkoorden, buiksingeld etc.. erg mooie deken.
Zwart staat overal bij !!

@ iedereeen die gereageerd heeft op mijn vraag: vandaag gaat de bucas op

Obsessed

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 19:56

Ik heb een nieuwe pony gekocht, en mijn vorige pony's kregen nooit een deken op, maar deze moet er eentje op. Nou heb ik een vraagje: moet ze een winterdeken met hals als ze de hele dag op de wei staat (en vaak ook 's nachts) en moet ze een borstbeschermer om?

Guuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 20:09

IK heb een donkerblauwe zweetdeken met hals. Echt een dikke van zware kwaliteit wol. (mag ook wel voor zo'n prijs ) Ik heb de naam van mijn paard er opgeborduurd staat wel luxe

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 21:52

Heeft iemand de HH teddy deken met halve hals?

Wil hem erbij kopen als onderdeken maar ben benieuwd naar ervaringen van mensen die hem al hebben.

DaphneL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 22:07

Ik heb die deken. Het is de bedoeling dat die ook uiteindelijk als onderdeken onder mijn winterdekens gaat, maar zover is het nog niet. Ik vind het een fijne deken (tot nu toe als zweetdeken), vooral de afneembare singels zijn een goeie uitvinding Hij is beduidend dikker en warmer dan een gewone fleecedeken.

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 23:23

mijn pony krijgt als het kouder word en egt gaat vriezen een 220 onder haar 300 grams en als het helemaal moet nog dikker of een fleece/wol eronder, ligt aan het weer en hoe ze blijft aanvoelen onder de deken.

Letizia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 23:48

Ik heb de deken opgestuurd, met een briefje met de klacht, heb op het briefje ook geschreven dat de factuur bij de verhuizing kwijt is geraakt, ben benieuwd wat ze er aan gaan doen.