[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Starbreeze

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 17:32

Haha Horseware, je moet natuurlijk alles zelf proberen voor je het verkoopt :D

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 19:32

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 19:42

Starbreeze schreef:
Haha Horseware, je moet natuurlijk alles zelf proberen voor je het verkoopt :D

Je wordt er lichtelijk hebberig van O:)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 19:44

Icrack schreef:
smurffie schreef:
Zijn de shetland dekens voor jou al te leveren? Maat 110, horsewear zou deze winter met een aparte lijn komen voor de slankere kleintjes?

http://www.rambodeken.nl/index.php?item ... 86&lang=NL

Daar zijn ze dan! :-)

zo jammer dat het alleen maar Amigo is ! Rhino toch stuk sterker en beter waterdicht.

Edit: mijn shet is te groot voor deze dekens hahaha. Dit is voor nog kleinere :-)

Zat nu te denken aan de Rhino WUG 0 gram. Volgens paardendrogist toch ook betere kwaliteit als de Amigo.

Aaronsroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 20:29

Hoi! Dit is het eerste jaar dat ik mijn paardje scheer. :D

Ik heb een deken van 150 en 300gr. Ze heeft best al wat wintervacht.. Ik wou ze graag dus al scheren, maar nu geven ze terug 20-22graden overdag? Toch veel te warm om al een deken op te leggen, nee?

Hoe doen jullie dat? Want ik zou ze eerst nog moeten wassen voor het scheren.. Dus daarvoor is het warme weer wel weer goed.we hebben jammer genoeg enkel koud water en geen sollarium.

Wie heeft er wat tips voor me?
Ik dacht scheren vanaf 15 graden overdag , maar dan lijkt het me te koud om te wassen? -O- ik weet het even niet meer. :o

Alvast bedankt!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 20:36

Ik was nooit voor het scheren. Goed borstelen maar niet met koud water wassen.
Wat je draf haalt moet je terug geven. Als jou paard al een flinke vacht heeft moet er zeker weleen deken op.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 20:44

Paardje staat nu onder een Bucas maat 215, heeft iets over maar wil prima :)

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:13

fleur_yen schreef:
Kyrseltje schreef:
Vraagje, zag ergens net berichtje voorbij komen over vliegendekens in de aanbieding. Super chill aangezien ik dit jaar geen passende vliegendeken voor paardlief heb kunnen regelen. Hij had nu de amigo mio maar die trok teveel voor, kreeg hij lichte schuurplekken van. Hoe zit het model van de allrounder en de bugbuster all in one? Hij heeft een regendeken en winterdeken van amigo Hero en die liggen wel gewoon goed.. De mio was 190 en ik denk ook net iets te krap, de all in one is wel een heel ander model. Misschien dat dit beter past en dan in een 198? De Aussue all rounder lijkt namelijk wel heel erg op de mio dus neig dan meer naar de all on one..

Ervaringen?

Hier ongeveer hetzelfde probleem en dus ook geïnteresseerd in het antwoord ;) vraag 2, de buzz off rain heb ik gepast in haar eigen maat, lijkt netjes te liggen, maar trekt iets op sommige plekken zowel bij de borst als op de rug, niet ernstig, maar was niet 100% tevreden, zou een maat groter een idee zijn of zal ze daarin zwemmen? Ik zal vanmiddag proberen een foto te maken. Bij dochorse hebben ze namelijk de buzz off alleen maar in een grotere maat, anders wil ik denk toch voor de aussie gaan.

Niemand wilt ons helpen :Y)

Misschien kan iemand me hier wel meehelpen? Ik had voor mijn paard de Amigo Hero maat 190. Daar had hij blote billen in. Nu een Amigo allrounder bravo gekocht maat 198. Alleen vind ik die weer zo groot, wat laag en los hangend bij de achterbenen. Wat vinden jullie?

190:

Afbeelding

198:

Afbeelding

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:14

Hij is van achteren ietsje lang, maar voor zit 'ie mooi volgens mij.
Dan zou ik denk toch voor het maatje groter gaan.

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:17

Voor zit er weinig verschil met de 190.. Hoop alleen dat hij niet gaat lopen trekken aan de achterkant dan, hij is nogal van de los hangende dingen mollen ;)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:22

tja dat weet je pas als het al te laat is ben ik bang... :+

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:23

Ik zou voor de grotere gaan :j

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:28

Haha duur probeerseltje Nouvel haha. Maar je hebt gelijk. Dan ga ik toch voor de grotere :) Thanks!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:31

is dit trouwens een nieuwere versie ofzo van de bravo?
ik zie volgens mij reflectiestrepen?

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:48

Ja viel mij ook op! Had ik ook nog nooit ergens gezien. Het is de Amigo Bravo-12 Turnout Lite 1200d 145/195 Navy.. Zal wel iets nieuws zijn oid? Wel fijn, kan ik mijn paard mooi terug vinden in het donker

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:59

Is de bilkoort aan de achterkant iets strakker zetten niet nog een optie? Zodat hij aan de achterkant toch nog iets meer aansluit?
Ik vind die reflectiestrepen op m'n Rambo serieus handig :+ als ik in de winter als het al donker is de paarden uit het land moet vissen. Dan doe ik op mijn telefoon de zaklamp aan en op een gegeven moment zie ik wat reflecteren. Dan weet ik dat ik die kant op moet xD

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:01

Nop, zat op zijn strakst.. Maar daar kan ik opzich wel een andere aan doen zodat het strakker komt te staan. Wel een goede optie!
Haha nou inderdaad, ik kan het me goed voorstellen. Helaas heeft zijn winterdeken, amigo hero, het niet. Toch ook daar maar een Bravo voor bestellen :+
Laatst bijgewerkt door Kyrseltje op 08-09-15 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:01

ik heb een bravo zonder strepen, denk inderdaad dat het nieuw is, had het nog nooit gezien, handig inderdaad!

Ik vind mijn rambo's met reflectie ook ideaal, wij wandelen veel in het donker en dat scheelt weer wat reflectiemateriaal monteren!

die kunststof losse bilkoordjes van horseware kun je in alle maten kopen en zijn superfijn!

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:02

Ik kom ook even binnenvallen :) Ik heb het hele topic vluchtig doorgelezen maar ik plaats toch even een berichtje in de hoop dat iemand mij raad kan geven.

Ik zoek voor mijn kruising tinker (1.50m) een 50-100 grams regendeken van hele goede kwaliteit (ze staat in principe 24/7 buiten). Na een beetje zoeken kwam ik uit op de Rambo dekens, ideaal want dan kan ik er ook nog eens een liner van bv 100 gram onder doen.

Ik heb de Rambo Duo in maat 6,3 gepast op mijn paard. Qua lengte was deze deken perfect, maar ik kwam zo'n 15 cm tekort bij de borst. Echt een stukje te krap dus. Balen!

De andere dekens van horseware zullen waarschijnlijk dan ook niet passen. Amigo heeft een aantal dekens speciaal voor bredere paarden, maar die hebben geen mogelijkheid tot bevestiging van een liner, ik betwijfel of de kwaliteit voldoende is en ik kan ze niet vinden met een 100 grams voering..
Bucas heeft een big neck deken (Smartex Rain), maar deze heeft een fleecevoering en dat wil ik niet. De Bucas Irish Turnout spreekt me wel aan, maar deze valt niet breder dan de Rambo volgens de paardendrogist waar ik ook al contact mee heb gehad. De borstverbreder die bij de Irish hoort, is vanuit Bucas niet meer leverbaar.

Ik heb in dit topic 2 andere goede merken voorbij zien komen die geschikt kunnen zijn voor breed gebouwde paarden:
- weatherbeeta: deze zou ik dan willen http://www.equicenter.nl/weatherbeeta-r ... r-zwa.html Maar helaas is hier geen linersysteem bij volgens mij.
- Dominick: van dit merk kan ik geen 100 grams gevoerde regendeken vinden

Wat raden jullie mij aan? Een Rambo in een maat groter (6,6) proberen? Nog kijken naar een ander merk? Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:06

Qua merken verder kan ik je niet echt helpen (misschien richting de quarterhorse dekens?) mijn ervaring met de liners is wel dat ze gewoon ook zonder linersysteem prima blijven liggen. Ik heb mijn liners onder de rambo wug liggen, ze zitten dus aan de voorkant bij de borst vast en aan de achterkant bij de bilriem. Blijft als een huis liggen.

Ik wil voor Luus idd ook nog een kleinere bilriem met plastic kopen voor aan haar Rambo. Dan ligt hij denk ik nog wat beter.
Laatst bijgewerkt door Kasmir op 08-09-15 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:07

Je zou Rhino kunnen proberen, die vallen volgens mij nog iets ruimer aan de voorkant.
Anders een Rambo een maat groter, dan komt 'ie iets meer naar voren te vallen aan de voorkant en heb je kans dat alles wel past, kwestie van proberen.

Dominick valt mooi ruim aan de voorkant, maar heeft geen 100 grams.
De 200 grams zijn ook niet super dik, misschien is dat een optie?
Een anders een ongevoerde met evt een onderdeken er onder.

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:28

Ik weet niet meer zo goed of de Rhino nou ruimer valt, de 1 zegt van wel, de ander van niet volgens mij :P

Ik hoor zoveel goede verhalen over de Rambo dekens en ze lijken me ook heel handig met het linersysteem, zo'n deken wil ik eigenlijk gewoon :o Jammer dat het linersysteem niet bij veel andere merken gebruikt wordt. Dominick valt echt af helaas, ik wil echt een 100 grams en en ik wil liever niet direct met onderdekens gaan werken.

Ik denk dat ik gewoon moet proberen of de 6,6 van rambo een beetje zit. Of is een borstverbreder bij de Rambo een optie?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:32

bij de rambo met de V sluiting kun je volgens mij geen borstverbreder gebruiken.

ik heb voor mijn vrij brede lusitano een rambo en die zit goed, hij heeft wel een vrij grote maat voor zijn stokmaat, hij is 1.63 en heeft dekenmaat 205/6.9

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 23:09

Ik kom even binnenvallen :)

Op het moment ben ik op zoek naar een andere regendeken. In maart dit jaar een nieuwe gekocht maar is nu al weer lek.. (Volgens de verkoper niet, water trekt vanaf de voorkant door de naden heen maar pony was zeiknat op rug en kont waar dus geen naden zitten.. Beetje onlogisch)

Nu wil ik het maar meteen een keer goed doen en wil ik gaan voor een horseware deken. Ik twijfel nu tussen de amigo hero lite plus http://www.paardendrogist.nl/product/11 ... 216?v=True

En de bucas freedom turnout lite

http://www.paardendrogist.nl/product/11 ... 722?v=True

Ik vind het fijn dat er bij de amigo een hals zit, dit omdat ze met opbouwen de regendeken ook over de 200grams deken krijgt en ze dan met flink ***weer de hals op kan..
Maar misschien is de bucas beter qua ervaringen enzo? Het gaat mij voornamelijk om de waterdichtheid. Ze staat overdag bijna elke dag 10 uur buiten, meestal met schuilstal (ligt eraan in welke wei) maar hier gaat ze zo goed als nooit instaan.. Hij moet dus wel echt langdurige regen aankunnen..

Alvast bedankt! :)

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 23:29

De Bucas Freedom is ook met vaste nek te verkrijgen. Ik ga hem nu voor het eerste seizoen gebruiken, maar kan buiten de ervaring dat hij klein valt er dus nog niks over vertellen helaas. Het is me nog wat te warm voor een deken, ze geven vanaf morgen hier weer 20gr