Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marleen_vA schreef:ik vind persoonlijk nu al 600-800 gram overdreven. Als het echt gaat vriezen, dan zit je over de 1000+ gram aan deken en kan je volgensmij je deken niet eens meer af doen wil je je paard niet ziek hebben... Of zie ik dit verkeerd?
Sappos schreef:Hier alles gewisseld naar dubbele dekens en een dubbele portie ruwvoer. Als de wind zo rustig blijft als nu kunnen ze prima buiten blijven. Mijn twentertje vindt dit weer heerlijk, eindelijk komt zn wintervacht eens van pas
Simongek, eigenlijk vind ik t wel een beetje sneu die bandages er ook nog bij. Dat is toch geen paard meer zo? Mijn ponys zien me aankomenkomt jouw paard verder wel nog gewoon buiten en krijgt hij veel ruwvoer? Mijn ponys ( en dan heb ik t over dieren met shetbloed) staan nog steeds super kort in t haar. Alleen de warmbloed staat met wat haar op zn lijf. Wat is superkort scheren? Ik deed ze altijd 1,5 mm, en dan bleven ze lang kort in het haar maar heb nu een andere machine en met 3 mm valt er ook weinig aan te scheren. Ponys zweten niet als ik ze aan t werk zet.
simongek schreef:Marleen_vA schreef:ik vind persoonlijk nu al 600-800 gram overdreven. Als het echt gaat vriezen, dan zit je over de 1000+ gram aan deken en kan je volgensmij je deken niet eens meer af doen wil je je paard niet ziek hebben... Of zie ik dit verkeerd?
Minder op doen is geen optie. En ziek wordt hij niet. Wordt buiten gelongeerd met deken op zijn lendenen.
Met rijden dekenloos. Alleen in en uitstappen met deken op zijn kont.