Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Kimmm

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 10:53

Wij hebben allemaal onze regendeken dag en nacht op!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 10:53

Ik heb ze 3 dagen terug toch maar regendekens op gedaan.Zoveel regen en dan die harde wind er op.Ik doe ze alleen op bij langdurige regen/sneeuw en bij regen met harde wind,ze staan op een open vlakte.Staan wel bomen maar daar gaat deze regen gewoon doorheen.

Ulrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 10:56

Je hebt nu ook al nieuwe denkens die zich aanpassen aan de lichaamstemperatuur van het paard...zat een soort gel in kun je gewoon 1 deken heel de winter gebruiken...geloof wel dat die dingen echt heel duur zijn

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:15

Bucas dekens inderdaad ;)

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:27

MartineC1711 schreef:
@ Puchje, jij begint pas bij 10 graden met een deken begrijp ik?
Heb je dan geen last van een te dikke vacht?

Tja, maar t is een Tink, hij zit behoorlijk in het haar.
Ik doe het ook niet echt om te kunnen rijden, maar meer omdat ik gewoon merkte dat
hij mist, kou en wind niet erg kon waarderen, omdat hij nog aan het vachtverwisselen was.

Maar toch is mijn Bucas Medium (220) voor nu nog wel erg dik!
Hij ligt nu bij de stomerij, dan heb ik m op tijd terug voor de vorst begint.

hadas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:38

Die van mij heeft al een week een regen deken met fleece aan de binnenkant op. Ze heeft het avonds lekker warm maar overdag houd het niet over.
Ik ga misschien deze week ook maar over op de 200 grams..

Maar aan de andere kant denk ik ook wel eens van je moet ze ook niet te veel verwennen want ze moeten ook weerstand opbouwen. Het gaat nog veeellllllll kouder worden dus om ze nu al te verwennen met dekens.. Wat moeten ze straks dan wel niet.
Maar goed dat is de andere kant.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:59

Ik heb hem vandaag voor het eerst in zijn fleece gevoerde regendeken buitengezet. Ik had gereden vanochtend en het miezerde, dus de deken maar opgedaan en lekker de wei in tot vanavond. Zit alleen nog te twijfelen of ik op stal de deken af zal doen of om laten.

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:26

Mijn paard staat nog steeds 24/7 buiten en heeft geen deken op. Ze is in de minderheid als ik het hier zo lees. Maar ik heb zeker niet het idee dat ze het koud heeft. Ik voer dr bij, dus ze kan genoeg verbranden om het warm te houden.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:29

Die van mij staat ook nog steeds "naakt" buiten ;)
Ik had haar liever wel al onder een deken gehad, maar heb m'n dekens nog niet terug.. :(
Hoop volgende week gauw een deken er op te leggen, al zie ik dat het volgende week weer warmer wordt. Met op woensdag zelfs weer 20 graden!! :D

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:12

die van mij heeft nu dag 2 de deken op.. vond het toch te rot weer worden.. ze heeft nu een ongevoerde regendeken op.. ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:56

Ik heb ondertussen Rio zijn regendeken op gedaan. Een echt gevoerde deken vind ik het nog te warm voor. Maar door dit wisselende weer is hij nu flink verkouden, dus dan is een deken even noodzaak.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:02

Mijne staat vandaag op de kliniek in een buitenbox, dus maar een 0grams regendeken opgedaan.
Bij mij thuis stond ze nog naakt, maar daar staat ze in een binnenstal met 30 andere paarden, en daar is het 's nachts wel een stukkie warmer.

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:05

Mijne staat overdag buiten met een regendeken (mits het goed weer is, anders komt er een 100 gr deken onder).
En snachts met een staldeken van 100 gr binnen.

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:10

Hallo,
ik kom even binnenvallen in dit topic. Ik weet weinig van dekens maar moet voor mijn oudje deze winter een regendeken kopen. Maten genomen, stokmaat genomen.. Het kwam uit op maat 175. Door de verkopende partij is de halsomtrek voor me gemeten, die was 120 cm. Dat klopte ook voor mijn poown. Dus deken betaald en kwam gisteren aan. Nu heb ik de indruk dat de deken te groot valt aan de schouders (oude pony, mager en krappe schouders). En dus naar achteren gaat, waardoor het achteraan te lang is. Wordt de deken minder waterdicht als mijn oma daar nu aan beide kanten een neepje in maakt? Desnoods plakken we er iets over, waterafstotende tape ofzo. Vindt het zo stom om een nieuwe te kopen, want ik ben ook maar een student :) Iemand ideeen of tips?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:11

kan je de deken niet ruilen?

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:17

Ik kan eens vragen, maar denk het niet. En het kwam ook van nederland en ik woon in belgie.. Dus 2X verzendkosten dan. Echt jammer want de deken is super in orde.

0ojillo0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:21

Die van ons staan nu ook met een bucas regendekentje op!! Vond het toch wel erg nat en koud worden!!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:05

Dorienn schreef:
Hallo,
ik kom even binnenvallen in dit topic. Ik weet weinig van dekens maar moet voor mijn oudje deze winter een regendeken kopen. Maten genomen, stokmaat genomen.. Het kwam uit op maat 175. Door de verkopende partij is de halsomtrek voor me gemeten, die was 120 cm. Dat klopte ook voor mijn poown. Dus deken betaald en kwam gisteren aan. Nu heb ik de indruk dat de deken te groot valt aan de schouders (oude pony, mager en krappe schouders). En dus naar achteren gaat, waardoor het achteraan te lang is. Wordt de deken minder waterdicht als mijn oma daar nu aan beide kanten een neepje in maakt? Desnoods plakken we er iets over, waterafstotende tape ofzo. Vindt het zo stom om een nieuwe te kopen, want ik ben ook maar een student :) Iemand ideeen of tips?

Heb je misschien een foto van de pony met deken op? En dan bedoel ik de deken gewoon zoals je hem gekocht hebt. Ik zou echt niet gaan sleutelen aan een regendeken, ik zou de deken niet meer vertrouwen met de echte buien. Genoeg regendekens hebben het al moeilijk genoeg met de regen zonder dat er aan gesleuteld wordt ;).

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 18:52

Vandaag heb ik met mijn nieuwe 200 grams winterdeken in de hand nog even staan twijfelen, maar uiteindelijk heb ik hem toch weer om gedaan. Vannacht zal ze me zeker weten dankbaar zijn, maar ik hoop dat het overdag niet te warm is. Ik houd het goed in de gaten in elk geval. Mijn pony loopt al drie weken met een ongevoerde regendeken en is echt een koukleum. Ze heeft de hele zomer bij een hengstenhouder gestaan en toen het gras daar minder werd is ze op het laatst ineens vrij schraal geworden, dus ze kan haar energie wel goed gebruiken. Eigenlijk ben ik altijd een beetje 'anti-deken' geweest maar nadat vorig jaar een poging om geen dekens te gebruiken opnieuw mislukte heb ik definitief de knoop doorgehakt. Mijn pony is niet geschikt om zonder dekens de winter door te komen, wat de rest van de wereld daar ook van denkt. Ik heb ook onderdekens aangeschaft, dus koud zal ze het niet krijgen dit jaar.

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 19:00

die van mij staat nu dag en nacht onder een bucas smartex rain 0gr met fleece voering = gelijk aan 100gr deken

als het binnenkort snachts tegen het vriespunt aan komt en overdags zo rond de 5graden word gaat de bucas all in one op :D

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 22:44

Ik heb haar nu nog een regendeken (ongevoerd) op, ik heb haar nog niet geschoren (ze wordt niet helemaal geschoren, maar soort van jacht achtig modelletje). Als dat eenmaal is gebeurt gaat pas haar 200 grams dekje op, mocht het dan echt heeeeeeeel koud worden (net als afgelopen jaar) dan krijgt ze daar nog een 100 grams / 200 grams onderdeken onder.

WinterWortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 22:55

Mijne had een mooie regendeken met fleece op, maar aangezien hij besloot die kapot te maken (ja hij had hem natuurlijk ook al drie hele dagen op, dan moet het stuk!! :+ ) heb ik vandaag een 0 grams Amigo regendeken gekocht. Gelijk maar de zwaardere kwaliteit gekocht en nu maar hopen dat mijn sloper deze nog even heel houdt!
Ik wil hem voorlopig nog met alleen deze deken op hebben en als het ook overdag kouder wordt ga ik pas over naar een dikkere deken. Aangezien het weer nu zo wisselend is wil ik hem pas een dikkere op doen als ik zeker weet dat het winter gaat worden :Y)

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:31

zap schreef:
Dorienn schreef:
Hallo,

Heb je misschien een foto van de pony met deken op? En dan bedoel ik de deken gewoon zoals je hem gekocht hebt. Ik zou echt niet gaan sleutelen aan een regendeken, ik zou de deken niet meer vertrouwen met de echte buien. Genoeg regendekens hebben het al moeilijk genoeg met de regen zonder dat er aan gesleuteld wordt ;).

morgen zal ik een foto maken. Ik heb ondertussen al een andere deken op het oog, die meer past op ranke paarden zoals arabieren ed. Nu dus wel maat 165.. Sleutelen zijn we al niet meer van plan. Dan moet er vanvoor echt teveel ingenomen worden. Hopen dat ik deze verkocht krijg .. Want kan er echt geen zak mee doen :)

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:58

Mijne hebben nu een ongevoerde regendeken op. Alleen Amor nog niet want voor hem wordt een nieuwe regendek besteld. Die krijgt hij binnenkort dus op.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 19:24

Mijne staat sinds vandaag onder een 150 grams.lekker warm!