Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

linnnh

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:36

Ik had mijne gisteravond zonder deken buiten, en afgelaten. maar net vond ik het (na het rijden) wel weer te fris zonder deken..

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:19

Mijn paard is een recreatiepaard en staat onder deken. Ik scheer niet, want ze krijgt ook amper vacht. Maar ook dat is de reden dat ze onder deken staat. Nu ook nog, met die flinke buien. Toevallig kwam ik laatst in een bui met haar terrecht, zo'n mega bui, en moesten we nog naar huis. Mijn merrie HAAT regen. In het land staat ze als een zielig bolletje niets te doen, en bij te lang durige regen resulteert dat in een stijf paard dat last van dr rugspieren heeft. En onder het rijden pas, we waren zonder zadel aan het stappen, werd ze zo boos dat ze naar huis moest lopen, dat ze zichzelf ging bijten in de borst. Ze heeft er ECHT een schurft hekel aan. Met een dek op blijft ze iig doorscharrelen als ze buiten loopt, ipv als een zielig hoopje in een gekropen staan, ze is echt zoveel blijer. En veel soepeler in de winter, ik had het veel eerder meoten doen.

2 winters terug was voor mij de doorslag. Ik wist dat ze er stijf van werd, ongelukkig, maar he, elk paard moet zonder deken kunnen toch. Maar ik vond haar vacht altijd zo mieterig, met regen stoomt ze gigantisch, en het leek op de huid te komen gelijk (toen nog nooit onder dekens gestaan). Met een flinke sneeuwbui werd het mij duidelijk dat het idd niet goed werkt. De andere stonden heerlijk onder een pak sneeuw op hun vacht, super isolerend vachtje. Terwijl mijn merrie zeiknat stond, en stomend, sneeuw bleef niet liggen. En dat met gewoon simpel rustig eten, ze had niet gezweet verder. Dat klopt niet lijkt mij.

Ja, ze wordt er mee betuttelt, en ja ik had ze veel liever zonder deken. Maar als ze met zich zo'n stuk beter in de vel voelt, en zoveel blijer is, dan maar een deken. Het is niet anders...

In de zomer heb ik tegen dazen een vliegendeken, maar vorig jaar heb ik die maar een mini-periode (paar dagen was het) gebruikt, en verder lekker bloot. Zolang ze geen zwermen om zich heeft, lekker bloot.

Wat betreft diktes wissel ik in de winter met 100 grammen, nu tussen de 0 & 50. Lijkt niets, maar het kan wel een degelijk verschil maken merk ik.

Ik ben heel blij dat ik een Shetpony heb met een vacht die echt super goed werkt. Water dat er af druppelt, ook bij langdurige regen, sneeuw dat blijft liggen etc. Wel een paar keer wat rillerig gehad, maar dat was dan met langdurige regen, veel wind & geen schuilplek. En een van die keren stonden ze in een ondergelopen bak, dus ook nog natte koude voeten, was ze na een uur al heel koud en rillerig. Maar normaal gesproken kan mijn pony alles goed hebben, top vachtje.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:07

_Mellanie schreef:
Nog steeds ongevoerde regendeken met hals, overdag warm genoeg en snachts is de stal warm genoeg.

Afbeelding
heeft iemand trouwens ervaring met deze deken wil van winter liever niet weer gaan stapelen.
Met slecht weer (regen dus) gaan ze toch niet na buiten, dus regendicht hoeft die deken niet te wezen.
Alleen kan geen andere deken vinden van horseware zo dik :j

Wie o wie weet waar je deze deken in 550 grams kan krijgen, tenminste, ik dacht dat deze 550 gram was??
Kan alleen de 300 grams vinden. Maar, ben opzoek naar een 500/550 gram en deze ziet er fijn uit, kan hem alleen nergens vinden op internet.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:16

je hebt toch van die rode van amigo die zijn 400 gram of zo

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:15

Dat is de Horseware Amigo Super Insulator 550 gram. Via Josie hier op Bokt of bestellen in de UK. Deze insulator is qua buitenstof net zo dun als de gewone insulators, dus ze scheuren wel snel.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:38

Oke, bedankt!!

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:40

Horseware Amigo Super Insulator 550 gram zijn wel fijne dekens maar het zijn staldekens dus scheuren inderdaad erg snel maar wel fijne ik heb zelf de 350 gram en een vriendin van mij heeft de 550 gram en we zijn er allebei heel tevreden over

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:41

Weetje toevallig ook of deze voor brede paarden geschikt is. Ik heb namelijk de Bucas all in one, maar deze ligt nu aan de krappe kant. Denk dat hij met tussenstuk wel gaat passen weer, maar moet dus wel rekening houden dat hij breed is en de deken dus wel moet kunnen passen. Anders koop ik ze voor niks :P

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:52

ja die van mijn vriendin is ook geen smal paard en ligt perfect

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 21:00

pff met al die hagel buien hier ben ik toch blij dat ik de deken heb opgelaten, in combi met regen en wind in het open land best koud nog hoor. hoop gauw op mooi weer, kan het dek lekker af.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 07:53

liedjuh2 schreef:
_Mellanie schreef:
Nog steeds ongevoerde regendeken met hals, overdag warm genoeg en snachts is de stal warm genoeg.

Afbeelding
heeft iemand trouwens ervaring met deze deken wil van winter liever niet weer gaan stapelen.
Met slecht weer (regen dus) gaan ze toch niet na buiten, dus regendicht hoeft die deken niet te wezen.
Alleen kan geen andere deken vinden van horseware zo dik :j

Wie o wie weet waar je deze deken in 550 grams kan krijgen, tenminste, ik dacht dat deze 550 gram was??
Kan alleen de 300 grams vinden. Maar, ben opzoek naar een 500/550 gram en deze ziet er fijn uit, kan hem alleen nergens vinden op internet.

www.rambodeken.nl

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:31

Nou de zomer is hier ver te zoeken. Men wat eenhagelstrortbui opeens zeg!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 21:06

Ze voorspellen steeds noodweer en het valt allemaal steeds reuze mee....zal blij zijn als ze daar eens mee stoppen en ik de deken er af kan doen. :D

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 21:11

De buien zijn hier wel pittig, maar wel plaatselijk. Zo kwam ik van mijn werk en pas halverwege naar huis was de straat opeens zeiknat, blijkbaar had het daar flink geregend. En de buien die ik heb gezien waren enorm pittig, enorm veel regen in korte tijd, veel hagel en onweer. Brrr. Maar tussendoor een mooi zonnetje :D Raar weer. Maar merrielief voelt goed onder de deken, overdag met 50 gram als er zoveel buien zijn.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 21:22

is inderdaad raar weer zo schijnt de zon en dan is het lekker en dan ineens een flinke plensbui. ik heb er nu een 200 grams met een 0 grams regendeken opliggen maar volgens weeronline wordt het zondag 23 graden :) dus hopen dat het waar is :D

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 21:34

DAT zou lekker zijn!!

Iemand trouwens eraving met Bucas EN Weatherbeeta dekens?? Zijn die maten een beetje vergelijkbaar??
Ik heb een Weatherbeeta deken op het oog die ik zou willen, maar ik weet niet welke maat. Horseware is 198 iets te ruim (buitendekens regenen in, staldekens zijn te groot - vliegendeken ligt wel weer mooi), Bucas ligt als een huis maat 198. Nu gaat Weatherbeeta ook in die maten, maar ja, ik weet niet zo goed of ze nu ruim vallen als de staldekens van Horseware, of iets kleiner....

http://www.thesaddleryshop.co.uk/Upload ... bd45a0.jpg

Of weten jullie nog een andere deken - zo'n vliegendeken met fleecerug? Tijd geleden had Paardendrogist er eentje van Eskadron, maar die hebben ze niet meer :(

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:02

Het is hier overdags rond de 12/14 graden, dan weer zon en dan weer een flinke bui, lastig...

Heb de bucas smartex gisteravond weer gewisseld voor m'n dunne waterdichte Dominick, omdat het nog 14 graden op stal was...
en die laat ik er nu maar op liggen tot het nog iets warmer wordt...

hier geen ervaring met weatherbeeta...

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:44

vanaf morgenavond gaat bij die van mij eindelijk de regendek af! Is eindelijk rond de 14/16 graden overdag en ziet er voorlopig ook goed uit. Ook is de vele regen voor voorlopig weer over, dus eindelijk dekenloos het land op! Normaal is de deken er al 2 maanden af nu...

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 07:45

Hier nog steeds 350 gram. Is niets te warm. als het dit weekend warmer is gaan we naar 150 gram.

Ik heb hier 1 Wb deken. de fusin met buikflap. De maat is hetzelfde als horseware maar de voorkant valt wel
heel anders. Hij sluit bij mij minder mooi omdat het wat lager zit als horseware. ook gaat de rand van de deken
die langs de schouder loopt zeg maar vaak dubbel en daardoor wat trekken. Voor mijn paard geen wb deken meer.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 08:33

In de zon wordt het al best snel warm. Heb nu een 200 grams op.

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 08:57

Heb gister de deken gewisselt naar een O grams regendeken :)

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:06

Ik heb vanochtend deken afgehaald, prima temperatuur, strak blauwe lucht en zonnetje op de paddock.
Vanavond weer om, en dan hopen dat ook snel s'nachts aangenaam van temperatuur is (en vooral droog!).

Ik heb een weatherbeeta, maar gekocht voor volgend winterseizoen. Wel gepast, lag keurig, maar nog geen gebruikservaring dus. Wil er ook de hals nog bij, alleen jammer dat die los zo duur zijn!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:13

Ik had veel regen verwacht, maar dat durut nog een paar uur blijkbaar :P Ze staat nu misschien wat te warm ben ik bang, het is nu nog zo mooi, ze had best bloot gekund. Waarom woon ik er nu niet naast??

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:16

heb hier al even niet meer gepost. maar ze staan nogsteeds beiden geschoren onder een ongevoerde regendeken. staan 24/7 buiten :) .
zag dat het vanaf zondag overdag boven de 20 graden uit gaat komen en de nachten boven de 10 graden plus droog. dus wil ze dan zonder zetten.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:01

ik heb even getwijfeld, maar na het rijden werd de wind straffer
en hij staat in de wei met regendeken 0gr
de regen komt hier als eerste vanmiddag,maar mocht er veel aankomen dan staat hij voor de bui binnen
mijn stalhoudster houd het goed in de gaten :j