Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lucy_121 schreef:Wat is jullie ervaring met dekens met vaste hals? Ik weet op het moment niet zo goed of ik beter een losse hals bij mijn bravo kan kopen of toch een andere deken met vaste hals. Dit omdat de pony 24/7 buiten staat zonder schuilstal en een losse hals nog wel eens op wilt waaien.
Buxy schreef:Even een vraagje:
Enkele weken geleden heb ik een QHP deken gekocht, aan de deken zitten 3 bevestigingsringen voor een halsstuk.
Echter hadden ze geen hals te koop in de winkel.
Nu vroeg ik mij af of en van bijvoorbeeld een ander merk halzen zijn met dezelfde bevestigings-techniek.
Of waar eventueel een QHP halsstuk te koop is?
Alvast bedank!
Koper schreef:lelberse schreef:Wat zouden jullie nu op doen op een pony die half geschoren is? (borst, buik en hals helemaal) pony staat 24/7 buiten met schuilstal. (staat hij vaak niet in als het regent..) Hij staat nu onder een 100 gram staldeken met een 0 grams regendekentje erover. Heb ook nog een 300 grams outdoor. Die pas op doen als het echt paar graden onder 0 is?
Hoe staat hij nu onder de staldeken met regendeken? Voelt het warm aan onder de deken?
Dikkere deken zou ik er op leggen wanneer je pony laat blijken dat hij het koud heeft. Bij welke temperatuur dat is weet hij het beste. Let op wat je dier aangeeft
Koper schreef:lelberse schreef:Ja voelt lekker warm aan, Maar ik vind het moeilijk inschatten want pony voelt zelfs lekker warm onder alleen een fleece..
Waar heb je gevoeld?
Koper schreef:Ik voel altijd bij de billen. Vind ik een makkelijke plek en dan "meet" je ook steeds op de zelfde plek. Bovenop (rug en kruis) raken ze ook het meeste warmte kwijt, dus dan kan het dat het daar minder warm aanvoelt. Als ik bij de billen onder de deken snel mijn handen kan warmen dan staan ze nog goed. Als jouw pony onder fleece het warm genoeg heeft dan is dat toch prima?