[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Piekosjj

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 12:59

Ik doe er altijd een bilkoord aan vast met zo’n plastic stuk eromheen, ik geloof dat die standaard bij de ‘dure’ horseware dekens zitten maar kan je bijna overal ook gewoon los kopen. Alleen bij mijn Mio kan je hem er niet af halen, die zit namelijk in de deken zelf vast gestikt. Maar bij alle andere Amigo dekens kan je ze er gewoon af halen en vervangen

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 13:47

Yenni schreef:
Hoi! Vraagje. Pony haat in de winter om de deken om te doen. Nu wil ik graag jullie meting mbt mijn dekens. Pony heeft zag ik nu een soort afdruk in de hals waardoor ik vermoed dat de deken daar drukt en hij daarom de deken niet fijn vind.
Hij draagt nu horseware amigo.
Bij bucas gaf hij nog meer aan dat hij het niet prettig vond

* de witte haren heeft hij al sinds ik heb hem heb *
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ik heb verschillende reacties gekregen dat dit oncomfortabel lijkt. Dat weet ik. Vandaar de vraag welke deken wel dit probleem van de deuk zou oplossen. Ik zie door de bomen het bos niet meer namelijk

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 14:04

Een deken met een halve hals of schoft kussens. Maar toch denk ik dat je kleinere maat deken wel de juiste is. Maar goed de foto op rust is geen handige uitgangspositie

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 18:46

MarjanB schreef:
Een deken met een halve hals of schoft kussens. Maar toch denk ik dat je kleinere maat deken wel de juiste is. Maar goed de foto op rust is geen handige uitgangspositie

Dit….zou idd kijken naar een deken met halve hals en dan in de goede maat. Pagina of wat terug zag ik hier dacht ik ook een deken met halve hals waar ook nog elastische inzetstukken zaten; lijkt me ideaal. Volgens mij een deken van kramer? Horseware heeft de Wug dekens, en Weatherbeeta heeft de comfitec high neck, die heeft ook nog een schoftkussen.

@paardengek, idd gewoon het bilkoord vervangen door een geplastificeerd exemplaar idd
https://www.ej.nl/bilkoord-geplastifice ... acQAvD_BwE

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 09:00

Zag dat HorseBoutique ook mooie kortingen heeft.
Lees alleen veel slechte ervaringen over het bestellen bij hun, iemand ervaringen?

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 09:50

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 11:28

Als je ze zo als op de foto als borstbeschermer gebruikt, is mijn ervaring dat ze er vrij makkelijk uit vallen. Dus ik vrees dat ze dat op de schoft ook doen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 11:33

Ik heb zo 1 van kentucky al jarenlang op de schoft liggen, ook al is het niet meer nodig. Blijft perfect liggen, maar ik heb hem dus op de onderdeken liggen en de regendeken ligt eroverheen. Daar ligt hij dus niet overheen geklapt, want en niet waterdicht en zo blijft hij beter liggen.

Ik heb degene met bont aan de binnenkant/paardenkant maar normale stof aan de andere kant. Vond het bont zo aan de buitenkant niet handig.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 11:36

Hier lag die bescherming op de schoft na ongeveer een half uur in de wei.

Onderdeken draagt mijn paard niet dus het moest aan de normale deken. Dat werkt dus niet. 1x rollen en weg

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 12:26

Oh onder een enkele deken werkte het hier wel, alleen ging het dan langzaam wel scheef. Maar rollen en rennen kon er wel gewoon mee, hele dag en nacht op de plek niet.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 13:13

Donnatella schreef:
https://www.kentucky-horsewear.com/us-e ... kin-black/
Zou dit lukken als bescherming op de hals onder een deken in plaats van die van Bucas? Je kan deze niet vastmaken, maar het materiaal ziet er wel heel fijn uit.

Vind je die van Bucas niet fijn?
Hier werkt ‘ie prima en hij zit vast.
Het enige is dat ‘ie er een enkele keer met rollen wel eens uitflapt .

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 15:58

Die lijkt mij ook ideaal, alleen past die niet op de normale recuptex. Heb hem ooit gehad en weer terug gestuurd, war ik nu stom vind. Had hem beter kunnen bewaren.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 16:00

Ik heb er 3… heb ze aan mijn Rambo en Bucas dekens, vind ze super fijn

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 16:54

Wat denken jullie? Zal maat kleiner passen op de hals?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 17:02

Ik denk eigenlijk dat jouw paard een ander model nodig heeft. :o
Vanwege de brede voorkant.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 18:42

Ik denk dat de deken te hoog sluit op de borst. Denk dat een maat kleiner nog strakker zal zitten.

Als voorzitter van de Premier Equine fanclub :+ wil ik toch de Buster nog een keer aanraden. Snap dat het bestellen (en eventueel retourneren) minder makkelijk gaat dan een bestelling bij Hypostore of Agradi, maar ik denk dat dat echt een geschikte deken is voor jouw paard.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 18:49

Ja of een Horseware met V sluiting zou misschien nog kunnen passen. Lagere sluiting is wel een must zo te zien. :j

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 19:02

_O- had deze op aanraden van oud oud eigenaar van hem besteld, die heeft alleen fjorden. Probeer hem nog 1 maat kleiner en als dat niet past idd de bravo met v sluiting of de PE.

Ik haat dekens!

Al zit de WB bij hem prima maar m’n Welsh sloopt die..

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 19:08

Dank voor de reacties mbt een evt wug model voor mijn pony.
Mijn oog is gevallen op de amigo wug maar ik lees overal dat hij geschikt is voor smalle paarden. Zou mijn pony met zijn bouw een wug passen?

Afbeelding

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 19:11

Eens met Lies en Polar; vind dit model niet ideaal voor m: nu al te weinig ruimte op de hele boeg. Wat een gezoek en gedoe toch hè? Een deken zoeken

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 19:12

Nouvel schreef:
Donnatella schreef:
https://www.kentucky-horsewear.com/us-e ... kin-black/
Zou dit lukken als bescherming op de hals onder een deken in plaats van die van Bucas? Je kan deze niet vastmaken, maar het materiaal ziet er wel heel fijn uit.

Vind je die van Bucas niet fijn?
Hier werkt ‘ie prima en hij zit vast.
Het enige is dat ‘ie er een enkele keer met rollen wel eens uitflapt .

Ik heb een Rambo original en kan die van Bucas dus ook niet vastmaken. De hoop was dat deze zonder vastmaken te maken beter zou kunnen blijven zitten, maar ik vrees ervoor als ik het zo lees. Met een onderdeken is wel een goede tip!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 19:28

lies schreef:
Ik denk dat de deken te hoog sluit op de borst. Denk dat een maat kleiner nog strakker zal zitten.

Als voorzitter van de Premier Equine fanclub :+ wil ik toch de Buster nog een keer aanraden. Snap dat het bestellen (en eventueel retourneren) minder makkelijk gaat dan een bestelling bij Hypostore of Agradi, maar ik denk dat dat echt een geschikte deken is voor jouw paard.

Ben jij als voorzitter bekend met galopstore? :')

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 19:44

Ja! Zie facebook, alleen maar negatieve reviews.

Er zijn volgens mij 3 opties; PE zelf, wel duur met retourneren. Decathlon, duurt wat langer, maar prima geregeld. En Paardenspullenshop, maar weing keuze. Ik heb bij Decathlon besteld.
En 1 maat kleiner bestellen dan zijn echte maat!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 20:48

MarjanB schreef:
lies schreef:

Ben jij als voorzitter bekend met galopstore? :')

Als niet voorzitter, maar 2 stalgenoten met ervaring... heel hard bij weg galopperen. :')

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 22:31

MarjanB schreef:
_O- had deze op aanraden van oud oud eigenaar van hem besteld, die heeft alleen fjorden. Probeer hem nog 1 maat kleiner en als dat niet past idd de bravo met v sluiting of de PE.

Ik haat dekens!

Al zit de WB bij hem prima maar m’n Welsh sloopt die..

Welke had je van WB, want die hebben ook nog wel opties met 1200 en 1680 denier met extra sterk geweven tot balistisch. Zit daar niks tussen?