[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BertBaley

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 19:02

Hier nu een Bucas Smartex medium met de dikke bucas hals.
Pony staat heel de dag buiten en snachts in buitenstal, jacht model geschoren.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 19:52

Mijn pony is geschorem en staat onder een 200 metdaarover een regendeken. Paard onder 2x 200.

okdoei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 19:58

Ik wil voor mijn paard graag een nieuwe deken kopen, wat zijn aanraders? Ik heb er nu een van Harry's horse met een losse hals aan van die ringetjes, nou valt mij die deken heel erg tegen, vulling zakt helemaal naar een kant, en het systeem met de hals aan de ringetjes vind ik ook niet heel handig.heb het idee dat het vrij veel naar binnen regent/waait.

Paard staat overdag buiten en smacht op stal en is geschoren

Wat zijn aanraders??

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:02

okdoei schreef:
Ik wil voor mijn paard graag een nieuwe deken kopen, wat zijn aanraders? Ik heb er nu een van Harry's horse met een losse hals aan van die ringetjes, nou valt mij die deken heel erg tegen, vulling zakt helemaal naar een kant, en het systeem met de hals aan de ringetjes vind ik ook niet heel handig.heb het idee dat het vrij veel naar binnen regent/waait.

Wat zijn aanraders??

Hoeveel geld wil je kwijt? Als je wat meer te besteden hebt vind ik dominick een aanrader of amigo en bij wat minder een epplejackie..

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:09

Prince schreef:
Jelleee schreef:
Ik heb ook een verbreder op mijn Bucas, maar vind het niet zo handig. Het flapje met klittenband past nu niet netjes meer dicht aan de voorkant.

O dat is weer niet handig :(.
Heb jij ook die strap extender?

Bij mij past het flapje precies dicht, ook met de strap extender. Ik had dezelfde situatie als jou en dit helpt wel.
Laatst bijgewerkt door VWestra op 13-11-16 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:48

VWestra schreef:
Jelleee schreef:
Ik heb ook een verbreder op mijn Bucas, maar vind het niet zo handig. Het flapje met klittenband past nu niet netjes meer dicht aan de voorkant.

Bij mij past het flapte precies dicht, ook met de strap extender. Ik had dezelfde situatie als jou en dit helpt wel.

Mooi! Ik ga er eentje bestellen. Nu zit hij net wat te strak. Maar vind de deken zelf erg fijn. En te groot is ook niet goed dan trekt het zo van voren.

okdoei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:52

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 21:09

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 21:19

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 21:27

Ik heb die uit de eerste link ook gehad en ondanks dat het een hele sterke deken was kreeg mijne er ontzettende schuurplekken van. Pasvorm is erg afgehankelijk van het type paard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 21:27

Mijn dekens hebben dag 1 overleefd, jeej :D Haha.
Ze hebben er aan de deken te zien wel niet mee gelegen of gerold, dus dat wordt nog afwachten ;)

Verder stonden ze er wel mee in de (mot)regen, druppels lagen mooi op de deken maar is natuurlijk afwachten wat het met echt harde regen gaat doen (al twijfel ik of ze dan gezellig buiten gaan staan :+ ). Bij 1 pony was de onderkant van de hals wel vochtig maar hij had aan zijn hoofd te zien lekker in de regen gestaan en denk dat het gewoon langs zijn hoofd/kaak het halsdeel is ingelopen ofzo. Was ook niet doornat, gewoon vochtig.

Ze hebben nu allebei 200 gr opliggen (ongeschoren) en dat is volgens mij wel ok. Ze voelen niet super warm, maar ook niet koud, en het gaat weer iets warmer worden dus dan komt dat wel goed.

Dus voorlopig nog positief, ben benieuwd naar de komende tijd :)

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:11

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 23:47

Ik denk dat ik morgen de 200 grams liner en 0 grams regendeken er weer op doe. Ze heeft nu een 300 grams deken op. Vanaf dinsdag kan het tussen de 8 en 12 graden worden. Ik geloof dat het vrijdag weer wat kouder gaat worden. Ik ben bang dat ze het anders te warm heeft.

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 01:19

okdoei schreef:

Wat zijn aanraders??

Kijk eens naar deze deken:

https://www.agradi.nl/amigo-hero-6-turn ... 15-165.htm

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 13:36

waarschijnlijk zal het ergens hier in het topic wel staan maar ik ben het nog niet tegen gekomen en met de zoek functie kom ik ook niet echt verder.

maar heeft iemand ervaring met deze dekens?
zijn ze goed waterdicht?pasvorm daar gelaten want dat scheelt enorm per pony.
http://www.paardendekensenzo.nl/winterd ... -hals.html
ik overweeg er 1 aan te schaffen voor mn kruisinkje maar omdat dit zn eerste deken wordt wil ik eerst even afwachten hoe erg hij een deken waard is :o

ik wil er perse 1 met afneembare hals dus na google kwam ik op deze uit.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 13:56

Brrrrrr. Zelfs mijn stoere ruin staat nu onder 100 grams. Vorst is helemaal prima maar dan wel graag droog >;)

Merrie ook onder 100 grams, heb de Rhino er maar weer op gelegd. Die is net ietsjes warmer, steviger en winddichter dan de Nika. Ik ben erg blij dat ik voor haar kan afwisselen, echt een topsysteem zo met 2 verschillende ongevoerde dekens en liners in verschillende diktes :)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 15:03

Hier geschoren onder 450 gram met hals. Wel hele dag buiten en de nachten nu vanaf 23:00 op stal.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 15:18

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 15:53

Wat zouden jullie nu op doen op een pony die half geschoren is? (borst, buik en hals helemaal) pony staat 24/7 buiten met schuilstal. (staat hij vaak niet in als het regent..) Hij staat nu onder een 100 gram staldeken met een 0 grams regendekentje erover. Heb ook nog een 300 grams outdoor. Die pas op doen als het echt paar graden onder 0 is?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 16:37

lelberse schreef:
Wat zouden jullie nu op doen op een pony die half geschoren is? (borst, buik en hals helemaal) pony staat 24/7 buiten met schuilstal. (staat hij vaak niet in als het regent..) Hij staat nu onder een 100 gram staldeken met een 0 grams regendekentje erover. Heb ook nog een 300 grams outdoor. Die pas op doen als het echt paar graden onder 0 is?

Hoe staat hij nu onder de staldeken met regendeken? Voelt het warm aan onder de deken?

Dikkere deken zou ik er op leggen wanneer je pony laat blijken dat hij het koud heeft. Bij welke temperatuur dat is weet hij het beste. Let op wat je dier aangeeft :)

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 17:56

Ook ik heb hier even een vraag mbt dekens. Mijn tweejarige lijkt rainrot te hebben, iets wat telkens terugkomt al sinds februari. Elke keer als t een paar dagen flink regent beginnen er plekken te ontstaan op zijn hals. Hij staat nu sinds een paar weken met veel regen onder een ongevoerde regendeken, maar wel een zonder hals.

Iemand ervaring met rainrot en evt halsdekens? Mocht dat hem helpen, wil ik best investeren in een nieuwe regendeken met hals.

Op dit moment draagt hij een amigo Hero in maat 6.0. Ik overweeg om een licht gevoerde deken te kopen voor hem. Zou de bucas turnout light wat voor hem zijn? Ik heb voor volgend jaar een rambo duo 6.3 liggen.. Zijn moeder heeft dezelfde deken in 6.0, maar om die deken dan dubbel te hebben is ook een beetje onnodig en duur.

Wellicht nog andere tips qua dekens die niet al te prijzig zijn (zoals rambo)? Hij is wel nog redelijk smal..

Edit: hij staat dag en nacht buiten met schuilstal en een vriendje en krijgt onbeperkt hooi.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 19:11

Het lijkt mij zéér zinvol om hem een waterdichte deken met hals te geven als hij daar die plekken krijgt.

Als de Amigo hero goed ligt is het misschien een optie om die in 50 of 100 grams te zoeken?

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 19:15

Koper schreef:
Het lijkt mij zéér zinvol om hem een waterdichte deken met hals te geven als hij daar die plekken krijgt.

Als de Amigo hero goed ligt is het misschien een optie om die in 50 of 100 grams te zoeken?

De amigo Hero is er niet mét hals in 50 of 100 gram, de bravo wel. Ik ben bang dat de rambo nog te wijd is, anders had ik de dekens ook om kunnen wisselen.

Valt de bravo vergelijkbaar met de Hero of valt de bravo ook wat wijder?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 19:22

Ah dat is waar, Hero is zonder die ringetjes.

demy1911

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 20:22

Even een vraagje, ik wil een winterdeken gaan kopen voor mijn pony. Ze heeft er nu al eentje op, maar wil er eentje kopen van meer gram. Ze staat 24/7 buiten met een schuilstal. Ik vroeg me af of het je een deken met of zonder hals moet kopen? Wat lijkt jullie het beste? En maakt het een heel groot verschil?