Steefje schreef:Hoi allen, beetje duffe vraag misschien, maar ik twijfel of we Kiko een deken op gaan doen. We hebben hem sinds begin dit jaar, dus dit wordt onze eerste volledige winter samen. Toen we hem kochten had hij een dunne deken op, maar toen was het weer erg zacht en gaf de vorige eigenaresse aan dat we de deken ook af konden laten. Dit hebben we gedaan en dat ging prima.
Nu begint het weer wat kouder te worden en heeft hij inmiddels een vachtje. Ik twijfel of hij een 0-grams deken nodig heeft als het erg regenachtig/stormachtig is. Hij gaat dagelijks een aantal uren op wei, hier is geen beschutting.
Wat zouden jullie doen in dit geval? Ik ben op zoek naar wat meningen en/of tips van anderen, misschien dat ik dan de keuze wat makkelijker kan maken.
Voor mijn paard (sinds de zomer van mij) ben ik begonnen met een regendeken en veel gaan voelen en kijken of ie t comfortabel had. En zo uitgebouwd zeg maar. Nu geschoren en best wat gram erop gedaan, dat heeft ie duidelijk nodig. Dus kijk vooral naar je paard.