[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nonna1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 23:11

Steefje schreef:
Hoi allen, beetje duffe vraag misschien, maar ik twijfel of we Kiko een deken op gaan doen. We hebben hem sinds begin dit jaar, dus dit wordt onze eerste volledige winter samen. Toen we hem kochten had hij een dunne deken op, maar toen was het weer erg zacht en gaf de vorige eigenaresse aan dat we de deken ook af konden laten. Dit hebben we gedaan en dat ging prima.
Nu begint het weer wat kouder te worden en heeft hij inmiddels een vachtje. Ik twijfel of hij een 0-grams deken nodig heeft als het erg regenachtig/stormachtig is. Hij gaat dagelijks een aantal uren op wei, hier is geen beschutting.
Wat zouden jullie doen in dit geval? Ik ben op zoek naar wat meningen en/of tips van anderen, misschien dat ik dan de keuze wat makkelijker kan maken.

Voor mijn paard (sinds de zomer van mij) ben ik begonnen met een regendeken en veel gaan voelen en kijken of ie t comfortabel had. En zo uitgebouwd zeg maar. Nu geschoren en best wat gram erop gedaan, dat heeft ie duidelijk nodig. Dus kijk vooral naar je paard.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 11:37

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 11:50

Celebi

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 11:55

Zo jammer dat die deken er niet een maat kleiner is. Dan had ik die zeker willen proberen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 11:56

Ze hebben nu 30% korting bij hypostore ook op alle dekens. Had er net 1 besteld met 25% :+ maar goed mocht er nog iemand wat nodig hebben, het scheelt enorm!

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 12:37

Iemand toevallig al deze drie gepast en die mij kan vertellen of er veel verschil inzit? (qua pasvorm):

1. Amigo Bravo 12 Plus 100g (V-Sluiting)
2. Rhino Plus Turnout Lite 100g (V-Sluiting)
3. Rambo Original Turnout Lite met beenuitsparingen 100g

De eerste twee zijn niet in mijn maat op voorraad bij Hypo, maar we bij Doc dus dacht wellicht kan ik die nog bestellen om te proberen.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 20:16

Hoi! Vraagje. Pony haat in de winter om de deken om te doen. Nu wil ik graag jullie meting mbt mijn dekens. Pony heeft zag ik nu een soort afdruk in de hals waardoor ik vermoed dat de deken daar drukt en hij daarom de deken niet fijn vind.
Hij draagt nu horseware amigo.
Bij bucas gaf hij nog meer aan dat hij het niet prettig vond

* de witte haren heeft hij al sinds ik heb hem heb *
Afbeelding

Afbeelding

emilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 20:47

Toevallig plaatste ik ook iets over zo'n deukje, ik vind dat niks, lijkt me dat jouw pony dat ook vindt. Die witte haren zeggen ook al iets...

Ik paste de weatherbeeta.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 20:55

Onderop ligt de bravo xl
Bovenop de kroo big neck.
Beide 145/195.

Met passen lijkt de kroo strakker op de schoft te zitten. Zelfs al zonder de hals omlaag te brengen.

Iemand die snapt waarom?

sluitingen liggen ongeveer gelijk.
Maar zou het V model van horseware het verschil maken daarin?

Afbeelding

Afbeelding

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 21:18

Bagheera_206 schreef:
Iemand ervaring met de reflectie uitrijdeken van Weatherbeeta? Vandaag bij Agradi besteld met 30% korting, maar nog geen bevestigingsmail ontvangen. :=

Heb de uitrijdeken al met wandelen gebruikt, maar vanavond voor het eerst gereden met het zadel. Het past. Mijn rode fietslampje kan dan perfect op de staartflap.

Afbeelding

Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 21:20

emilie schreef:
Toevallig plaatste ik ook iets over zo'n deukje, ik vind dat niks, lijkt me dat jouw pony dat ook vindt. Die witte haren zeggen ook al iets...

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Die lijkt mooi te zitten of niet?

Wat betreft de pony met de witte haren, die deken is ook te groot denk ik?

emilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 21:42

Ja, ik denk dat ik hem hou. Lijkt goed, doe maar 200 is ook echt ideaal. Na een paar dagen dragen weten we natuurlijk ook pas echt hoe het zit :+

emilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 21:45

DuoPenotti schreef:
Onderop ligt de bravo xl
Bovenop de kroo big neck.
Beide 145/195.

Met passen lijkt de kroo strakker op de schoft te zitten. Zelfs al zonder de hals omlaag te brengen.

Iemand die snapt waarom?

sluitingen liggen ongeveer gelijk.
Maar zou het V model van horseware het verschil maken daarin?

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ik heb hier ook een dkr bigneck liggen maar het past voor geen meter op het paard wat een amigo bravo xl draagt. Snap er niks van. Zakt helemaal onder de schouders... Wellicht de V sluiting inderdaad.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 23:03

MarjanB schreef:
emilie schreef:

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Die lijkt mooi te zitten of niet?

Wat betreft de pony met de witte haren, die deken is ook te groot denk ik?

Deken zit mooi maar een Deken een maat kleiner heb ik ook liggen. Die doet precies het zelfde maar ligt op de billen ivm bij de staartaanzet. Met liners daaronder word alles nat

Dit is de deken een maat kleiner
Afbeelding

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 00:52

Lijkt mij dat de deken dan gewoon niet de juiste pasvorm is voor hem als er een deuk ontstaat op de hals. Het is iig niet erg comfortabel lijkt me.

Ik ben echt super enthousiast over mijn Premier Equine Buster deken en zou iedereen deze deken willen aanraden. Het ligt sinds dinsdag op en kan wel zeggen dat het alle testen wel heeft doorstaan met de storm van gister. Ze heeft er ook al een aantal keer mee gerold en het ligt als een huis.

Het heeft letterlijk alles wat ik zocht in een deken. Ruimte op de juiste plekken, en aansluitend waar dat zo hoort. Een fijne grote staartflap waardoor haar billen beschermd zijn. En aan alle reacties in het PE topic past het op bijna elk paard. Bijna niemand daar zegt dat het niks is voor zijn/haar paard. Dus dikke aanrader!

Ik heb nog weinig foto's gemaakt, maar ter illustratie een paar van de passessie;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En in beweging

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 00:59

Nog een vraagje wbt wassen. Wassen jullie je vliegendekens ook wel eens? Wil die verkopen maar zitten vieze vlekken op. Beter laten wassen of thuis? Heb ook nog een halve regen/vliegen deken dus die moet waterdicht blijven. Dus die zal ik denk moeten weg brengen.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 01:16

Ik was ze gewoon thuis (maar heb geen waterdichte). Ook op max 30 graden, die dingen zijn vrij krimpgevoelig, lijkt me.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 08:55

lies schreef:
Ik ben echt super enthousiast over mijn Premier Equine Buster deken en zou iedereen deze deken willen aanraden.
Ik heb dit ook heel erg, maar wil niet over komen alsof ik er aandelen in heb. :')
Vooral bij de laatste paar paarden denk ik dat PE echt een uitkomst zou zijn.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 09:04

Pe moet ook gewoon passen. Hier past dat niet :) . Zo zou ik iedereen lemieux kudos aan willen raden echt fijnste deken ooit. Maar die past ook niet bij ieder paard.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 09:13

Dat is natuurlijk het allerbelangrijkste, maar het gaat dan ook om het passen.
Voor hetzelfde geld past het niet en dan kun je de deken retourneren.

emilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 09:46

Hebben jullie nooit gedoe met retourneren van dekens? Ik ben altijd bang dat ze (ondanks iets er onder met passen), ze te vies zijn, en dat er gedoe van komt. Het gaat om zo veel geld steeds.

Voor een compleet plaatje zou ik iets van PE nog moeten passen en evt die look-a-like optimo van Kramer, maar ik vind het gedoe met al dat kopen en retourneren.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 09:58

Ik heb laatst een Amigo zonder onderdeken gepast op mijn beide paarden. Heeft ook in een hooibak gelegen omdat ik paarden ging wisselen. Ik ging er wat lomp mee om, omdat ik dacht dat 1 van de paarden de deken sowieso zou passen. Maar helaas, voor beiden te kort. Dus ik vond het wel even spannend of ik mn geld terug zou krijgen. Nu scheelt het dat mijn paarden beiden zwart zijn. Met een wit paard was het denk ik niet zo goed gegaan haha! Maar kreeg netjes mn geld terug.

Steefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 10:32

Bedankt @Celebi & @Nonna1984 +:)+

Paardengek81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 12:46

Hallo, ik kom even binnenvallen: ik heb momenteel een Horseware Amigo highneck 0grams op mijn paard liggen. Ben er heel tevreden over, alleen dat bilkoord vind ik niks. Het is een merrie en haar achterbenen worden echt zo vies, doordat ze op dat koord plast... alle dekens van dit merk hebben zo'n bilkoord helaas. Weten jullie vergelijkbare merken qua ligging? Het is wel een wat lang paard, verder geen bijzonderheden. Ben benieuwd naar jullie tips!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 12:48

Je kunt er toch gewoon bilriemen aan vastmaken?