Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MarjanB schreef:Wb comfitec plus dynamic zit echt goed op dat soort paarden. Op mijn vorige kwpn merrie die flink breed was ook
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
emilie schreef:Misschien ben ik wel te pietluttig, maar als zo'n deukje nog lang zichtbaar is, lijkt me dat gewoon verre van ideaal en fijn voor het paard. Het geeft dan toch te veel druk m.i. Misschien kan ik er een bontje in laten maken, al denk ik dat dat de druk nog niet echt weg haalt.
Halve hals klinkt ideaal, helaas hebben we dat ooit geprobeerd, met als gevolg een flinke drukplek en abces in de hals. Echt klem gezeten in de deken. Dit is al jaren geleden, maar geeft weinig vertrouwen.
Ik vond deze Shires op het randje met het hoofd naar beneden. Zo maar eens proberen hem netjes op te vouwen en te retourneren, vrees ik. Misschien toch eens weatherbeeta proberen. Ik zag dat die een tussenmaat hebben (200).
Ze heeft overigens niet persé een hoge schoft, wel een brede en wat lang doorlopend.
emilie schreef:Iemand een idee wat voor deken meer geschikt is dan zoiets? Heb problemen met de hals, daar ontstaat een deukje... Heb ik nu ook met de amigo bravo xl.
[ Afbeelding ]
IwanLuver schreef:MarjanB schreef:Wb comfitec plus dynamic zit echt goed op dat soort paarden. Op mijn vorige kwpn merrie die flink breed was ook
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Hoe is de waterdichtheid en sterkte van deze deken? Vergelijkbaar met Horseware Rhino/Amigo?
Celebi schreef:Mijn foto hierboven bewijst het tegendeel.
Maar er zijn maar een paar dekens met deze halsbevestiging dus daar wel echt goed op letten.
Pallatin schreef:De schoftbeschermer van bucas past niet op de horseware dekens. Ik had hetzelfde probleem met mijn paard: hoge schoft en deuk. Ik ben overgestapt op de horseware wug dekens. Ik heb het eerst nog geprobeerd op te lossen door een stukje schapenvacht op de schoft te maken maar daardoor trok de hele boel te strak op de borst
c_alsemgeest schreef:Mee eens, de mijne had inderdaad ook zo'n deuk toen ik hem kreeg. Combi deken, maar ook bespiering.
Nu is het helemaal weg.
Was wel even puzzelen welke deken goed zat bij zijn hals/schouders.
De manen vertekend een beetje maar deze deken sluit mooi aan zonder echt open te vallen en zit toch overal mooi los ook bij beweging (let niet op zijn hoofd... hij dacht dat de camera eetbaar was)
[ Afbeelding ]