Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Koper schreef:Helaas niet duhelo, ik durfde het niet aan vanwege het gewicht. Mijn ruin heeft een schofthoogte van 1,34 meter en ik ben bang dat hij kapseist onder zo'n zware deken.
Wat is het een heerlijk weerLekker koud en droog, doe voor mij de hele winter maar zo. Merrie onder 200 grams, ruin MV ( = magische vacht. Oftewel hij staat bloot).
Oryani schreef:Hoi, ik kom even binnen vallen met mijn vraag.
Voor mijn grote merrie zoek ik een geschikte deken.
Ze heeft een hoge, smalle schoft en geen al te brede borst.
Van HH kreeg ze schuurplekken op de schouders.
De Amigo snijdt in haar hals, trekt op de schoft, ik ben bang dat ze hier wonden gaat van krijgen.
Welke deken zou wel een aanrader zijn?
Het Weatherbeeta freestyle systeem klinkt op papier interessant, zou het dit voor mijn type paard ook zijn?
GDG schreef:@[naam]: bij [***] lijkt hij inderdaad wel heel erg lang (/hoog), vraag me af of hij nog genoeg beenvrijheid overhoudt als je de singels eenmaal vasthebt. Maar door de loopsplit zal dat wel goed gaan denk ik. En te kort bij de billen is inderdaad niet fijn, dat heb ik met mijn oude winterdeken en dat lijkt me echt niet comfortabel.
Koper schreef:Oryani schreef:Hoi, ik kom even binnen vallen met mijn vraag.
Voor mijn grote merrie zoek ik een geschikte deken.
Ze heeft een hoge, smalle schoft en geen al te brede borst.
Van HH kreeg ze schuurplekken op de schouders.
De Amigo snijdt in haar hals, trekt op de schoft, ik ben bang dat ze hier wonden gaat van krijgen.
Welke deken zou wel een aanrader zijn?
Het Weatherbeeta freestyle systeem klinkt op papier interessant, zou het dit voor mijn type paard ook zijn?
Weatherbeeta's liggen vaak op haflingers supergoed. Ik heb er één voor mijn IJslander, in gewoon zijn normale maat (175 cm). Inderdaad de Freestyle.
Duhelo: maar de stof is dan toch nog steeds zwaar?
Koper schreef:xPearl dat weten wij niet. Wij weten niet welk patroon je gaat scheren, we weten niet of je paard 's nachts op stal staat, we weten niet hoe beschut je paard buiten kan staan. Ook is "dikke vacht" niet heel duidelijk. Een dikke vacht is bij een tinker een andere lengte dan bij een arabier.
Koper schreef:Dan is het denk ik het overwegen waard om een deken met hals te kopen voor wanneer het heel koud is. 400 grams lijkt mij persoonlijk geen slecht idee, je kunt natuurlijk even aankijken hoe hij het onder 300 grams gaat doen maar als je hem daar morgen al onder zet dan heb je niks dikkers meer als het kouder wordt. Je zou bij voorbeeld ook een waterdichte winterdeken kunnen kopen. Stel je koopt een 200 grams winterdeken dan kun je met de staldekens volop varieren in dikte.