ik blijf er gek van worden zeg, overdags buiten ijskoude wind, 200 grams op gegaan... kom ik vanavond nog even op stal (binnenstal), voel ik en heeft ze het echt ontzettend warm... dus toch maar weer dunne deken op gedaan, kiezen of delen, ik kan niet door de weeks op het moment dat ze naar buiten gaat wisselen voor een dikkere... en wat zou vervelender te zijn, te warm (en zweterig worden onder de deken) of wat frisjes...
Gewoon een 0 grams dekentje. Het is nu in de zon best te doen, en zolang de deken de wind tegenhoud is het echt wel te doen voor ze dan galoppeer je maar een stukje
Paard staat onder 0 gram, zonnetje schijnt veel vandaag, maar een koud windje. Paard voelde wel goed onder het dek. Paardlief was wel behoorlijk zuur en druk in dr kop, vaak een teken dat ze het toch te koud heeft. Maar heb toch de 0 gram maar opgelaten, want ze voelde niet koud en wil eigenlijk wel gaan afbouwen. Vanavond even kijken hoe ze is en voelt. Laat het warmere weer maar komen hoor!
mirgino
Geplaatst: 16-04-12 17:08
mijn paard staat ook met de 0 gr deken op de wei staat een strakke frisse wind
Homerun
Geplaatst: 16-04-12 17:09
Vannacht kan het hier weer tot min 4 graden gaan zakken. Heb gisteravond laat de 200 grams weer erop gelegd. Staan hier wel al vanaf half 6 's morgens tot het donker op de wei zonder al te veel beschutting langs de wei.
Nou hier nog steeds de ongevoerde regendeken met daaronder een 150gr staldeken en dat laat ik voorlopig zo,die andere drie van de eigenaar hebben bloot gestaan maar er staat er nu 1 van te hoesten en de andere is ook niet lekker geweest,blij dat ik gewoon na die warme weken de deken weer opgedaan heb,beestjes staan overdag buiten en savonds/snachts in een buitenstal met open luik waar de Oostenwind opstaat! En het gaat vannacht nog vriezen en vanmorgen moest ik ook nog nog voor en achterruit van de auto krabben en lag er een laagje op het schuurtje.
__YSB__
Geplaatst: 16-04-12 21:11
Vanavond nog maar weer eens de 200 grams stal deken erop gelegd. Het is zo ontzettend koud....
nog steeds de 100 grams op, overdag soms wel even zonder als er minder wind staat en de zon schijnt maar het is gewoon veels te koud om ze zonder deken te zetten
Bravura
Geplaatst: 16-04-12 21:25
Pally schreef:
Ik heb vanochtend de 200 weer op gedaan, hij werd toch weer wat gevoelig op de rug. Vanochtend heeft hier zelfs nog ff gesneeuwd
Gesneeuwd? In welk land woon jij? Hier sinds gister toch de 100 grams. Kon vandaag niet gaan en morgen zou het overdag maar 6 graden zijn. Vannacht zelfs -3.
hier de geschoren 200grams op. staan dag en nacht buiten. Als de zon schijnt 100grams of deken af en anders blijft de 200gr lekker op. De andere staan zonder dekens.
Nouvel
Geplaatst: 17-04-12 15:46
he bah, gisteravond dunne deken opgelaten omdat ze er echt goed warm onder voelde, krijgen we dit weer vandaag...
nicky_rilana
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik
VEEL wind, auto gaf 7 graden aan, paard koud onder de 0 gram, dus die heeft 50 opgekregen. Niet veel dikker, maar wel een heel verschil. En de bilkoorten eraan, want ze stond met blote billen Was er voordat het los ging met regen, dat doet het nu.
Paard staat nog steeds onder een 0 grams regendeken met halve hals, pony staat al een aantal weekjes naakt, nadat hij wat plekjes op zijn rug had die ik niet vertrouwde
nicky_rilana
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik