Bedankt voor de tips en ervaringen! Hebben jullie ook nog tips voor bepaalde sites of gewoon de geijkte (EJ, divoza, agradi)?
Qua nek spreekt trouwens een halve nek me wel aan: een hele lijkt me echt teveel van het goede voor mijn paard, maar zonder lijkt het me weer sneller inregenen. Plus dat het me lijkt dat een halve nek ook wat druk van de schoft haalt (die druk vindt mijn paard erg onprettig volgens mij).
Koper schreef:Eigenlijk zou 50 grams er bij nog wel ideaal zijn maar die heb ik niet. En aangezien ik deze winter al heb geïnvesteerd in 2 dekens, 2 liners en materiaal voor nog een derde onderdeken gaat er dit jaar ook niet zo'n deken komen. Volgend jaar zal de huidige 100 grams ongetwijfeld al dunner gesleten zijn en die wordt dan een soort dikke 50 grams, en krijgt mijn paard een nieuwe 100 grams. Met ook dikkere buitenstof dan de deken die hij nu heeft, zodat ze uiteindelijk denk ik wel een gram of 50 schelen.
Fleece vind ik niet fijn, daar blijft veel te veel troep in plakken. Moet er niet aan denken dat hij zo'n deken op moet wanneer hij verhaart. De dekens hebben hier allemaal een gladde voering. Polyester ofzo, denk ik.
Hij lijkt er geen enkele moeite mee te hebben als ik de dekens er weer af haal wanneer het droog is. Paard staat nu ook bloot.
Hm, dat is wel een goeie om in gedachten te houden.
smurffie schreef:Ligt een beetje aan het merk. Ik heb een 50 grams amigo met fleece die is heel fijn. Of een 50 gram bucas heb ik ook liggen (meerdere paarden).
100 grams heb ik eigenlijk nooit.. maar verschil is niet heel groot gok ik.
Hm, dan klinkt 50 grams toch wel het beste/afdoende. Heb jij nog 'last' van het plakgehalte van het fleece, dus dat de haren er enorm in blijven vastzitten?
woepsie90 schreef:Ik zou voor een fleece gevoerde regendeken gaan, die vind ik zelf altijd lekker aanvoelen. Als het probleem dan nog blijft kan je altijd voor een 100 grams gaan.
Bij QHP hebben ze deze dekens en kan je ook nog losse nekken erbij kopen. Zelfde geldt voor NIKA, die hebben afneembare halzen.
Bedankt voor de tips. Heb nu een paar merken om naar te kijken (rambo, rhino, bucas (alhoewel ik daar al wat negatieve dingen over las daarnet), qhp en nika).