Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 20:49

Bravura schreef:
Raken die exeemdekens niet doorweekt onder een gewoon dek met regen? Die hals raakt toch doorweekt? Lijkt me niet fijn....

Hier gaat morgen de 100 gram op, wordt weer kouder.

Ja maar je hebt gewoon geen keus nu er al zoveel muggen zijn ...

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 20:58

simodi schreef:
Bravura schreef:
Raken die exeemdekens niet doorweekt onder een gewoon dek met regen? Die hals raakt toch doorweekt? Lijkt me niet fijn....

Hier gaat morgen de 100 gram op, wordt weer kouder.

Ja maar je hebt gewoon geen keus nu er al zoveel muggen zijn ...

En ze drogen vrij snel, zeker als je ze regelmatig uitklopt en wast :j
Je moet iets inderdaad. Al haal ik 'm er als het even kan af in de stromende regen. Dan vliegen de mugjes toch niet. Nadeel is dan weer dat ze na een regenbui maar al te graag op pad gaan.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:36

Ik vraag me af of ongeschoren en dus verharende paarden niet megaveel last hebben van kriebels onder een deken? Mijn paard verhaart zich suf momenteel en het lijkt me dat al die loszittende haartjes toch gaan kriebelen onder een deken. Hebben jullie paarden daar geen last van dan?

Die van mij staat dus al een poosje in zijn blootje buiten. Maar als ze straks weer dag en nacht naar buiten gaan en de temperaturen stijgen niet radicaal, dan zit ik er toch wel over te denken om er weer een deken op te gooien.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:39

Ik heb er nu een deken op liggen met een gladde voering, dus daar blijven geen haartjes in zitten.
Verder haal ik sowieso wel elke dag de deken eraf en haal ik een borstel over mijn paard, om de losse haren weg te halen.
Die van mij is trouwens al bijna door de rui in, zit weer mooi glad in haar jasje! :D

liedjuh2

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:45

Tor die verhaart niet zo erg..... Daarbij poets ik hem iedere dag uitgebreid..... Sta ruim een half uur op de poetstplaats om hem helemaal te vertroetelen. Ik heb sowieso iedere dag daar de tijd voor en hij vind het gewoon zo lekker die aandacht. Dus ik heb ook niet echt last van veel losse haren onder de dekens. Maar vind het wel lastig. In de middag staat hij redelijk warm onder zijn 200 gram. Maar als ik om half 7 s'morgens op stal kom, dan voelt hij zelfs nog frisjes onder zijn 200. Dus is zo dubbel wat ik er nou op moet leggen...... Laat het nu maar zo in de hoop op snel betere tijden. Maar als hij om half 7 al fris aanvoelt, hoe moet hij dan wel niet om een uur of 4 aanvoelen denk ik dan.....

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:46

Ik moet wel iets meer doen dan een borstel over mijn paard heen halen... Al sta ik een uur te roskammen, dan komt er nogsteeds haar vanaf := Je blijft dus het losse-haren probleem houden.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:47

Zorgt wel voor wat meer jeuk. Zonder deken geeft het ook jeuk, maar kunnne ze het er nog af rollen. Met deken kan dat natuurlijk niet. Ik laat mijn merrie iig 1x per dag zonder deken rollen, en maakt ze dankbaar gebruik van. Daarna even goed borstelen en alle losse haren te verwijderen. Later zitten er binnen no time weer losse haren onder uiteraard, maar ik poets wel extra vaak zo in de rui-periode. Ze is bijna klaar _/-\o_
Deken is van gladde voering, dus daar blijft geen haar op zitten gelukkig.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 07:34

Mijne heeft helaas meer vacht gekweekt toen de hals eraf ging en een onderdeken er onderuit. toen was het boven nul maar meneer is nogal een koukleum.
Hij staat nu nog onder iets van 300 gram es is niet warm. :D

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 07:35

En zijn eczeemdeken droogt inderdaad heel snel maar hij staat toch niet in de regen. als mijn ouders zien dat het regent halen ze hem binnen.
hij staan namelijk achter hun huis. :j

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 09:36

nog steeds 200 gram, gaat al aardig door de rui heen

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 10:47

hier staat mijn kale paard onder 350 grams.

ze hoeste een beetje en voelde te koud aan onder de 200 grams.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 10:56

Wou net zeggen, die eczeem dekens drogen heel snel, en wij hebben er 2, dus mocht er 1tje helemaal nat of onder de haren zitten, kloppen we hem uit, drogen hem en dan verwisselen we. Wassen doen we niet zo vaak, meestal pas wanneer hij echt vies is of het seizoen voorbij is.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 11:08

Mijn beide aapjes staan onder een zomerdekentje en als het regent een regendeken eroverheen. Niarda is helemaal geschoren roza is jachtpatroon geschoren.

xxxxLilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 14:23

mijn paardjes scheer ik niet dus die hebben geen dek om, sowieso vind ik een dek onnodig als het zonnetje schijnt.

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 14:21

Hier s'nachts onder fleecegevoerde regendeken en zoals vandaag overdag zonder, het is droog en het zonnetje schijnt.
Hoop dat hij snel helemaal af kan, maar 24/7 buiten en s'nachts koelt t nog flink af!!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 20:31

Dan zijn die van jullie snel door de haren heen, als ik dat zo lees. Ik vind het ook vervelend voor het paard met deken en dan flink in de rui. Als ik er aan denk krijg ik zelf de kriebels. :D Ik laat hem dus ook iedere dag even zonder dek rollen en haal er dan de roskam overheen.
Had hem net de 100 gram opgelegd voor de komende paar mindere dagen maar hij kreeg het al snel warm. Terwijl hij onder de ongevoerde koud aan voelt. Heb dus toch nog maar weer de ongevoerde op gedaan. Morgen misschien naar de 100 gram en anders maar niet. Zweten is ook niet fijn, krijgt hij nog meer kriebels! :D Zal blij zijn als het 12 graden is en droog blijft, dan kan dat ding af. Heb er spijt van dat ik na dat mooie weer toch weer een dek heb opgelegd, maar ja -5 was 's nachts wel een grote overgang.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 20:47

ik heb gisteren m'n dunne dominick toch maar opgelaten, ze staat iedere keer klam onder de 200 grams en vandaag heeft hier de hele dag de zon geschenen...
blijft lastig!

die van mij is inderdaad praktisch door de rui heen...

karinxeowyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 19:20

als het zonnetje lekker schijnt, doe ik helemaal geen deken om, ik hoop binnekort dat mn pony's 24/7 buiten kunnen staan! zonder deken!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 19:52

paardje staat nu onder een zweetdeken en 0grams regendeken.
overdag meestal met alleen de regendeken.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 19:54

Ik wissel telkens heen en weer tussen gewone regendeken en regendeken met fleec, die laatste heb ik nu vandaag toch weer opgedaan ... ;)

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:13

Mn shet staat nog onder honderdgram
Vind het ook tijd voor dekenloos

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:16

De mijne is bijna al zn vacht al kwijt. Meneer staat nu onder 200 grams, overdag met 0 grams regendekentje :j Als ik thuis ben en de zon is er, mogen ze natuurlijk zonder.

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:22

Zag dat de temperaturen vanaf woensdag of zo wel aardig gaan oplopen, dan zijn we in elk geval van de nachtvorst af. Mijne nu 24/7 onder regendeken, met mooi weer overdag af.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:28

Ben sinds donderdag weer dekenloos, maar morgen gaat de regendeken er weer weer op, met binnenzetten was ze best koel/koud...helaas. Komt nog wat slecht weer aan deze week, dus maar weer op

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:29

bij ons gaat het morge ochtend nog vriezen :brr: en dinsdag ochtend -2 :brr: daarna wel iets warmer, overdag 16 graden