Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
IcePrincess schreef:Icelandshet schreef:Extra ringetjes voor 'normale' bilkoorden aan de deken maken gaat vanwege de waterdichtheid ook niet.
Kan prima hoor. Had ik ook gedaan bij mijn rhino, ringetje aan de binnenkant op het deel waar de achterste buiksingel vast zit gestikt, die naden zijn sowieso al niet getaped, alleen de (horizontale) naden van de buitenstof zijn getaped, de rest is gewoon door en door aan elkaar gestikt, dus een paar extra gaatjes van het stikel van dat ringetje maakt echt niets uit. En aan de achterkant hoeven natuurlijk geen extra ringetjes.
Ik naai ook al jaren zelf ringen voor liners in dekens die ze niet zelf hebben, zonder lekkages, zolang je langs de randen en bij bestaande naden stikt maak je je deken niet minder waterdicht dan hij al is.
En wil je toch echt helemaal zeker zijn dat het waterdicht is kun je nog een laagje stormshure lijm over de stiksels doen, werkt ook perfect!
snorkel1986 schreef:Stal_Fiore schreef:
Mijn pony doet dat ook.
Ik heb van hoofdstelbontjes een hoesje gemaakt wat om de sluiting gaat. Nooit meer een probleem.
Afbeelding ]
Hoe zitten die om de sluiting of door de sluiting? Ivm opzij schuiven dat deden de baby sokken creatie van vorig jaar
Pallatin schreef:Heb je misschien een foto van hoe je dat ringetje hebt gemaakt? Mijn paard heeft t voor elkaar gekregen om het lusje met t oogje waar t bilkoord van z’n rhino deken aan vast zit te slopen en zit te dubben hoe ik nu een oogje kan maken
Miriam91 schreef:Pallatin schreef:Waarom dan niet gewoon weer een Wug in 0 gram? Rhino heeft toch nog gewoon wug in 0 gram
Kijk ik zo met m'n neus? Ik kan alleen een lite 100 grams vinden
IcePrincess schreef:Pallatin schreef:Heb je misschien een foto van hoe je dat ringetje hebt gemaakt? Mijn paard heeft t voor elkaar gekregen om het lusje met t oogje waar t bilkoord van z’n rhino deken aan vast zit te slopen en zit te dubben hoe ik nu een oogje kan maken
Pony waar die deken voor was is overleden dus die heb ik niet meer.
Maar in principe is het gewoon een D-ring aan een stukje webband op de deken gestikt, met een kruis voor stevigheid, hetzelfde als ze van origine zijn. Ik knip van kapotte deken ook altijd alle hardware en band wat nog herbruikbaar is voor dit soort reparaties.
Voor liners heb ik nog wel een foto, eigenlijk precies hetzelfde maar dan met een brede vierkante ring:
[ Afbeelding ]