[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 16:38

Bij mij hebben ze hem wel eens verkeerd op gedaan, dus op de borst ipv schoft en daarna heeft ze buiten gestaan inclusief flink rennen en rollen. Dat was onder de recuptex dus ook maar 1 sluiting voor en dat is het enige punt dat aansluit, daaronder hangt het los op de borst. Bleef goed zitten dus denk dat er dan geen verschil is tussen die voorkant of de jouwe?

Hoewel het probleem kan zijn dat deze net wat te veel voorgevormd is? Mijne is dat wat minder, maar die kan je dus niet vastmaken en is echt alleen een flap.
Dan kom je op een singelbontje

Celebi

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 16:42

Geen idee! Die zit natuurlijk wel gewoon vanaf de schouder naar beneden helemaal dicht. Het valt wel te overwegen denk ik, bedankt!

Naar aanleiding van een post hierboven bedacht ik me ook dat ik nog een heel oud verwassen vzh singelbontje heb liggen die nog bij zijn Franse tuig van vroeger hoort. Wellicht kan ik daar eerst wat mee proberen. Scheelt weer geld, hij is al duur genoeg de laatste tijd. :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 16:44

Precies, eerst kijken wat je kan maken van wat je hebt. :') Hier op dit moment ook, die rekeningen blijven komen en zijn voorlopig nog niet klaar ook :+

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 19:07

Wat betreft dekens naaien, ik heb een zwaardere naaimachine gekocht die dikkere stoffen aan kan, niet eens industrieel, vrij normale van Janome, maar wel een met een wat krachtigere motor en voetje wat hoger van de plaat af kan.
Verder is de juiste naald, juiste garen en draadspanning belangrijk.
En dingen die ik er echt niet onder krijg doe ik gewoon met de hand, is het iets waar veel kracht op komt stik het met dikker polyester garen en een zadelsteek. Moet er wel bij zeggen dat ik voor mijn werk dagelijks allerlei tuig maak en aanpas dus ook goed gereedschap heb liggen om het makkelijker te maken maar dekens red ik in principe meestal wel gewoon op die simpele huis tuin en keuken machine.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 23:44

IcePrincess schreef:
Icelandshet schreef:
Extra ringetjes voor 'normale' bilkoorden aan de deken maken gaat vanwege de waterdichtheid ook niet.

Kan prima hoor. Had ik ook gedaan bij mijn rhino, ringetje aan de binnenkant op het deel waar de achterste buiksingel vast zit gestikt, die naden zijn sowieso al niet getaped, alleen de (horizontale) naden van de buitenstof zijn getaped, de rest is gewoon door en door aan elkaar gestikt, dus een paar extra gaatjes van het stikel van dat ringetje maakt echt niets uit. En aan de achterkant hoeven natuurlijk geen extra ringetjes.

Ik naai ook al jaren zelf ringen voor liners in dekens die ze niet zelf hebben, zonder lekkages, zolang je langs de randen en bij bestaande naden stikt maak je je deken niet minder waterdicht dan hij al is.

En wil je toch echt helemaal zeker zijn dat het waterdicht is kun je nog een laagje stormshure lijm over de stiksels doen, werkt ook perfect!

Heb je misschien een foto van hoe je dat ringetje hebt gemaakt? Mijn paard heeft t voor elkaar gekregen om het lusje met t oogje waar t bilkoord van z’n rhino deken aan vast zit te slopen en zit te dubben hoe ik nu een oogje kan maken

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 00:42

snorkel1986 schreef:
Stal_Fiore schreef:

Mijn pony doet dat ook.
Ik heb van hoofdstelbontjes een hoesje gemaakt wat om de sluiting gaat. Nooit meer een probleem.

Afbeelding ]

Hoe zitten die om de sluiting of door de sluiting? Ivm opzij schuiven dat deden de baby sokken creatie van vorig jaar

Ik heb daar niet echt een foto van, maar hij gaat door de ring van de gesp, achterlangs, naar de ring van de andere gesp. En dan met het klittenbandje voor dicht.

Elke keer met afhalen, maar ik hem bij 1 ringetje los. Is even een gedoe, maar beter dan vastzitten aan t net.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 01:00

Zaleens bestuderen of dat eventueel bij mij zal passen qua ruimte bij de amigo die ik heb

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 15:43

Weet iemand of je ergens de buiksingels van de Rambo original los kunt bestellen? Ik denk dat ik net een maatje kleiner nodig heb als ze nog wat gaat afvallen :+

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 18:23

Vraagje over Horseware liners. In mijn idee is mijn liner (zelfde maat als buitendeken) net iets te groot. Hij steekt achter net 1-2 cm uit en ook zitten de haken om de liner aan de buitendeken mee vast te maken, niet op de juiste plaats. Op de borst is de liner meer dan ruim genoeg, ik zit dus te denken om de liner een maatje kleiner te kopen. Iemand hier ervaring daar mee? Ben vooral bang dat de haken dan helemaal op een rare plaats gaan zitten waardoor het niet meer vast kan. Gaat overigens over een Bravo XL met XL liners.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 19:14

Ik heb gewone liners ook vaak een maat kleiner omdat ze in dezelfde maat soms net aan de ruime kant zijn

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 20:26

Ok, gaat dat ook goed met de liner loops aan de voorkant?

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 20:35

Volgensmij hebben veel meer mensen hun liners een maat kleiner :j

Ik in ieder geval wel. Hoe het dan zit met vastmaken weet ik niet, ik heb net vandaag de maat grotere regendeken opgedaan en door jouw berichtje beseft dat ik de liner niet heb vastgemaakt :+ Ik hoop dat die er morgen nog onder zit.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 22:14

Een maat kleiner kun je prima aan de voorkant en achterkant vast maken

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 22:16

Het hangt van de voorsluiting af. Bij rechte sluitingen kun je het beste een maat kleiner hebben, bij de v sluiting dezelfde maat

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 22:30

Passen alle merken liner onder een EJ regendeken?
Mijn rhino wug 0 grams gaat het begeven dus ik twijfel of ik een nieuwe rhino koop (maar volgens mij is die niet meer in 0 of 50 grams verkrijgbaar) of dat ik een dunne liner onder m'n goedkope EJ regendeken doe.

Ik heb verder een rhino 150 grams en 250 grams en nog een EJ 250 grams met dikke hals dus zoek precies iets tussen de regendeken en 150 grams rhino in.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 22:40

Waarom dan niet gewoon weer een Wug in 0 gram? Rhino heeft toch nog gewoon wug in 0 gram

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 22:46

Ik heb de xl dekens en liners gewoon in dezelfde maat.
En dat past gewoon goed.

Ook afgelopen week met sneeuw en regen geen natte liner

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 22:56

Pallatin schreef:
Waarom dan niet gewoon weer een Wug in 0 gram? Rhino heeft toch nog gewoon wug in 0 gram

Kijk ik zo met m'n neus? Ik kan alleen een lite 100 grams vinden }:0

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 22:57

Pallatin schreef:
Heb je misschien een foto van hoe je dat ringetje hebt gemaakt? Mijn paard heeft t voor elkaar gekregen om het lusje met t oogje waar t bilkoord van z’n rhino deken aan vast zit te slopen en zit te dubben hoe ik nu een oogje kan maken

Pony waar die deken voor was is overleden dus die heb ik niet meer.
Maar in principe is het gewoon een D-ring aan een stukje webband op de deken gestikt, met een kruis voor stevigheid, hetzelfde als ze van origine zijn. Ik knip van kapotte deken ook altijd alle hardware en band wat nog herbruikbaar is voor dit soort reparaties.

Voor liners heb ik nog wel een foto, eigenlijk precies hetzelfde maar dan met een brede vierkante ring:

Afbeelding

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 23:04

Laatst bijgewerkt door Capriootje op 24-11-24 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 23:05

Een 215. Maar dit is geen wug, ik zoek een rhino met zo'n half halsje

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 23:07

Oh sorry, had niet goed gelezen inderdaad. Amigo of Rambo hebben ze wel in wug model maar Rhino lijkt er inderdaad uit in 0 gram

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 00:12

Miriam91 schreef:
Pallatin schreef:

Kijk ik zo met m'n neus? Ik kan alleen een lite 100 grams vinden }:0

Sorry je hebt gelijk! Ik heb zelf een rhino wug lite vorig jaar gekocht volgens mij maar kan m in die versie alleen nog vinden zonder halve hals…Blijkbaar heb ik een van de laatste
Afbeelding
[/img]

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 00:18

IcePrincess schreef:
Pallatin schreef:

Pony waar die deken voor was is overleden dus die heb ik niet meer.
Maar in principe is het gewoon een D-ring aan een stukje webband op de deken gestikt, met een kruis voor stevigheid, hetzelfde als ze van origine zijn. Ik knip van kapotte deken ook altijd alle hardware en band wat nog herbruikbaar is voor dit soort reparaties.

Voor liners heb ik nog wel een foto, eigenlijk precies hetzelfde maar dan met een brede vierkante ring:

[ Afbeelding ]

Thanks ice princess….zal kijken of ik dat met de hand voor elkaar krijg: ik heb zelf geen naaimachine en kan niet met zo’n stinkende paarden deken bij m’n moeder aankomen :')
Welke deken van Weatherbeeta is dat? Bevalt zo’n schoftkussen?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 07:39

Sintara schreef:
Het hangt van de voorsluiting af. Bij rechte sluitingen kun je het beste een maat kleiner hebben, bij de v sluiting dezelfde maat

Ik had bij mijn vorige paard Rambo’s met V sluiting en alle liners een maat kleiner, dezelfde maat ging bij hem schuiven.