[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 21:13

Koper schreef:
felicity schreef:
Ik zweer bij bucas dekens.
Maar kon een nieuwe hh deken thor 200 grams kopen voor een leuke prijs.
Dat ik die dus gekocht heb. Nou wat heb ik daar een spijt van. Deken regent gigantisch in.
Heel zijn schouders en borst nat. Past dus duidelijk niet.
Ik moet dus echt een andere deken. Maar bucas heeft geen 200 grams deken.
Ik heb nu de 50 grams en de 300 grams irish turnout dekens. Ik vind die stap wel heel erg groot. Welke deken van bucas past daar tussen?

Bucas heeft toch ook 150 grams dekens?

Heb ik gevonden. Bucas freedom maar wat ik er van begrijp is de kwaliteit iets minder als van de irish en is er geen mogelijkheid om er een hals of onderdekens aan te bevestigen.
Maar zou de pasvorm wel hetzelfde zijn?

Nog even gedacht om een onderdeken erbij te kopen en die onder de irish turnout te doen. Maar de irish turnout die hij heeft is een maat 190 en die past net aan nog. Met een onderdeken gaat dat ook geen succes worden.

Wat nu? De freedom kopen of toch de irisch turnout in een maat groter met onderdekens?

Hoe valt rino is dat te vergelijken met bucas kwa pasvorm?

Nies_

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 21:18

Die select turnout dekens zijn er zeker alleen in 0 gram?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 21:35

@ Tobbes

Die van mij is zo geschoren:

Afbeelding

Ze staat nu onder 150 gram zonder hals.
24/7 buiten met schuilmogelijkheden.
Ze is er lekker warm onder.
En het scheelt echt met zweten met werken!
Kan er altijd nog meer afdoen. Maar ben wel tevreden vooralsnog
Laatst bijgewerkt door Nessa op 10-11-16 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 21:36

Vind de select dekens er mooi uit zien.
Zijn er alleen in 0 grams en dan uit te breiden met een 150 en 300 grams liner.
Vind alleen de liners zo duur vanaf 115 euro voor 150 grams liner.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 21:40

Azmay schreef:
Ik ben op zoek, maar als ik het nodig heb staat zoiets zelden te koop tweedehands :+

Er is ook een facebookgroep waar Horseware en Bucas op verkocht wordt.
Even zoeken op fb naar: Horseware and Bucas for sale or buy

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 22:06

Geen idee felicity, ik heb geen ervaring met Bucas verder.

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 22:07

Onder de irish kan de select quilt onderdeken van 150 Gr. Dan heb je een 200 grams je hebt ze zo wel met een glade binnenkant en met de stay en dry. Met de laaste is het gelijk een zweetdeken.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 22:14

Koper schreef:
Geen idee felicity, ik heb geen ervaring met Bucas verder.

Ik denk dat ik morgen maar de 150 grams haal.
Zou vast beter zijn als de 200 grams hh die in regent.

Iemand nog intresse in een 200 grams hh deken nog geen week oud?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 22:17

Die ene. Die inregent, bedoel je? <<)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 22:29

Tobbes schreef:
Hoe krijg jij die dekens lek? Mijn 3 jaar oude hh dekens zijn bij mij nog steeds lek vrij.

de mijne heb ik net tweedehands gekocht. zou waterdicht gewassen zijn maar dat is blijkbaar niet gelukt.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 22:32

Westhof schreef:
Mijn nieuwe deken past :D
[ Afbeelding ]

Ben heeeel benieuwd hoe de deken je gaat gevallen met oog op inregenen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 22:43

Net een nieuwe onderdeken besteld. Ik dacht dat mijn pony's maat 145 hebben maar de bucas blijkt maat 137 te zijn. De onderdeken 145 steekt uit. Helaas ligt hij al een week op dus kan niet ruilen. Nu een 135 besteld

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 23:38

Nies_ schreef:

Van bucas heb je de smartex turnout medium, die is gevoerd met 150gr stay dry fleece.
Met bevestiging voor afneembare hals.

Daarnaast heb je qua onderdekens de celtic 150 en 300 gr

Myrtheke1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 00:42

Hoihoi,

M'n pony moet door werkzaamheden ik de stal, nog even buiten uitwaaien. Nu regent het de laatste tijd zoveel. Heb echt medelijden met hem.
Ik zat te denken aan een regendeken? Is dit een goed idee om dag in dag uit op te laten liggen? Indien Jha, gewoon 0gram nemen dan?? Of toch best gewoon effe doorbijten en zonder deken laten staan?

Groetjesssss

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 00:45

Als er geen schuilmogelijlheid is zou ik er eerder voor kiezen om tijdelijk even ergens anders je pony onder te brengen. Mocht je dekens op willen leggen is het even aankijken wat fijn is. Ik leg altijd minimaal 50 gram op in de winter omdat je de functie van de vacht weghaalt. Maar er zijn paarden die daar niet genoeg aan hebben.

Myrtheke1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 00:53

smurffie schreef:
Als er geen schuilmogelijlheid is zou ik er eerder voor kiezen om tijdelijk even ergens anders je pony onder te brengen. Mocht je dekens op willen leggen is het even aankijken wat fijn is. Ik leg altijd minimaal 50 gram op in de winter omdat je de functie van de vacht weghaalt. Maar er zijn paarden die daar niet genoeg aan hebben.

Der is wel een schuthok in de weide. Maar hij is niet altijd welkom door de 2andere loebassen

Myrtheke1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 01:13

Dus op zich is een regendeken, 0gram niet echt geschikt om nu op te leggen tegen het nat worden. Aangezien ze dan koud gaan hebben?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 02:24

0 grams zou ik voor dag en nacht ook te koud vinden. Als je alleen een 0 grams regendeken hebt kun je daar ook een staldeken onder doen :)

Toch nog regen... dus de Nika is getest. Uitslag: pony droog, liner droog, voering van de deken droog. Bij de hals was het wel een halve centimeter ingeregend, de voorsluitingen waren denk ik nog niet helemaal goed afgesteld.

Nu testen hoe snel hij droogt :D Had 'm bij het verwisselen per ongeluk in een plasje gelegd. Pony nu weer onder de Rhino met 200 liner.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 07:08

Mag ik hier ook even binnenvallen?
Ons paard heeft een deken op met halve hals, die hals krult steeds naar binnen.
Iemand enig idee hoe we dat kunnen voorkomen?
Voel me wel wat knullig, haha, maar heb alleen ervaring met "gewone" dekens :+

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 09:03

Vicky_88 schreef:
Nies_ schreef:

Van bucas heb je de smartex turnout medium, die is gevoerd met 150gr stay dry fleece.
Met bevestiging voor afneembare hals.

Daarnaast heb je qua onderdekens de celtic 150 en 300 gr

Vind een smartex medium niet echt een logisch aanvulling op twee irish dekens :+ De celtic zijn staldekens, hebben wel bevestiging voor een hals, maar niet voor een bovendeken en zijn er in 0, 150 en 300 gram met stay-dry voering. De onderdekens zijn de select quilt, in 150 of 300 gram met stay-dry of silk feel voering en natuurlijk nog de mutli stable, maar die is er helaas uit volgens mij. Vind die een stuk fijner dan de select, gelukkig heb ik hem in verschillende maten liggen.

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 09:20

Myrtheke1995 schreef:
Dus op zich is een regendeken, 0gram niet echt geschikt om nu op te leggen tegen het nat worden. Aangezien ze dan koud gaan hebben?

Hier heb ik er wel twee staan met een flinke wintervacht met enkel een regendeken op regenachtige dagen. Zij hebben het niet koud, voelen er lekker onder. Was eigenlijk niet van plan wat op te leggen, maar eentje stond zo te rillen drie weken terug dat ik heb besloten dat ze met regen wel een deken op krijgen. Ze staan overigens 24/7 buiten met schuilstal en onbeperkt ruwvoer.

Myrtheke1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 09:44

Koper schreef:
0 grams zou ik voor dag en nacht ook te koud vinden. Als je alleen een 0 grams regendeken hebt kun je daar ook een staldeken onder doen :)

Toch nog regen... dus de Nika is getest. Uitslag: pony droog, liner droog, voering van de deken droog. Bij de hals was het wel een halve centimeter ingeregend, de voorsluitingen waren denk ik nog niet helemaal goed afgesteld.

Nu testen hoe snel hij droogt :D Had 'm bij het verwisselen per ongeluk in een plasje gelegd. Pony nu weer onder de Rhino met 200 liner.

Ooh dank je voor de tip! Heb nog wel een staldeken liggen. Dan denk ik dat dit wel een goede oplossing is.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 09:46

Fabster schreef:
Die ene. Die inregent, bedoel je? <<)

Ja de 200 grams hh thor deken.
Model past mijn paard duidelijk niet.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 09:48

Koper schreef:

Kan Nika met liner worden gebruikt?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 10:54

Azmay schreef:
Kan Nika met liner worden gebruikt?

Tuuuurlijk kan dat. Liner op pony, Nika op pony, clipjes van de liner vast aan de ringetjes van de Nika.

Ben wel van plan om bij de hals nog even van die ringetjes er aan te zetten voor de klittebandjes.

De Nika is kurkdroog. Topdeken *\o/*

Myrtheke als de staldeken niet onder de regendeken uitsteekt heb je denk ik wat bruikbaars. Eventueel zou je met een karabijnhaakje of iets dergelijks de ringetjes aan de achterkant aan elkaar vast kunnen maken zodat de dekens niet gaan schuiven ten opzichte van elkaar. Dus het linkerringetje van de staldeken vastknutselen aan het linkerringetje van de regendeken. En rechts ook.