Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NeverGiveUp

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 23:51

Mijn paard staat al weken bloot, hij is helemaal gestopt met verharen toen het weer wat kouder werd, wel grappig.
Maar ook met deze regen staat hij nogsteeds bloot, hij is helaas wel helemaal zwart :(

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 07:57

Ik hoop die van mij nu toch ook bloot te laten, dat gedoe met die oliebol dekens.

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 08:16

Het verharen is bij die van mij ook gestopt toen het ineens weer een stuk kouder werd! Hij staat momenteel onder een 0 grams regendeken.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 08:19

Vandaag wordt het wel beter weer volgens mij, maar wel regen voorspelt. Mmm, weet niet of ik de 0 op ga doen of de 50 op laat. Zo even naar stal om te checken.

Mijn paard zit opeens helemaal strak in haar pak, behalve op de buik nog niet. Ze is bijna door de verharing heen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 08:22

Hier zou het 13/14 graden worden met zon en in de middag kans op regen en onweer.
13 graden en een bui, daar heeft ze een prachtige vacht voor, lekker met de blote billen.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 08:45

Elin_ schreef:
Mijne staat onder 450? Ong. Maar is ook net (zaterdag) geschoren. Niks te warm,niks te koud! Waar in het land gaat het onweren??

ze zijden het net op de radio, dus ik denk over het helelang wel een beetje, maar ik woon in schijndel en daar gaat het ook onweren

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:07

Er zitten hier nu wel een paar buien aan te komen. Maar goed, het is niet koud. :)
Zou blij zijn als we eerdaags weer wat hogere temperaturen krijgen, dan gaat de deken er definitief af....en dan zitten we alweer bijna in het vliegen- en muggenseizoen. Zag paard afgelopen dagen al geïrriteerd met zijn achterbenen naar zijn buik meppen, dus denk dat er al wat van die irritantjes rond vliegen. -O- Zal maar direct zijn vliegendeken in de was doen, dan ligt die klaar voor zodra hij gaat schuren.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:10

Haha, vind dat altijd grappig klinken "bloot" bij paarden. Weet ook niet waarom, misschien omdat ze vanzichzelf toch nog een jas aanhebben.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:10

Bravura schreef:
Er zitten hier nu wel een paar buien aan te komen. Maar goed, het is niet koud. :)
Zou blij zijn als we eerdaags weer wat hogere temperaturen krijgen, dan gaat de deken er definitief af....en dan zitten we alweer bijna in het vliegen- en muggenseizoen. Zag paard afgelopen dagen al geïrriteerd met zijn achterbenen naar zijn buik meppen, dus denk dat er al wat van die irritantjes rond vliegen. -O- Zal maar direct zijn vliegendeken in de was doen, dan ligt die klaar voor zodra hij gaat schuren.

Ja inderdaad..
Onze Haflinger is erg eczeem gevoelig, maar het is echt lastig qua eczeem dekens, op laten of afdoen?
Hoop zo dat het mooier weer word, in ieder geval warmer. Dan gaat de deken van mijn pony er af, en dan niet meer op, ben er nu helemaal klaar mee..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:15

Ik heb de 200 grams erop liggen en als het zonnig is probeer ik iemand te regelen dat overdags zo nodig kan wisselen naar dunner als ik zelf op m'n werk zit...

Mijn merrie is in dec nog geschoren geweest (alleen het lijf) en nu al een heel eind door de rui heen, je kunt de randen van wel/niet geschoren niet meer zien...

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:19

Wiet is ongeschoren, staat onder een 50 gram. Ik durf nog niet bloot, net goot het even flink en wil niet weer de kou op haar spieren. Afgelopen maandag met dat mooie weer een buitenrit gemaakt - stappen = beweging - maar was ze flink koud geworden zonder dek... ondanks dat ze in beweging was. Echt een mietje blijkbaar??

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:07

Ess_Ramona schreef:
Bravura schreef:

Ja inderdaad..
Onze Haflinger is erg eczeem gevoelig, maar het is echt lastig qua eczeem dekens, op laten of afdoen?
Hoop zo dat het mooier weer word, in ieder geval warmer. Dan gaat de deken van mijn pony er af, en dan niet meer op, ben er nu helemaal klaar mee..

Mijn paard ook en die is al weer begonnen met schuren helaas. :j Hij heeft dus de eczeemdeken nu onder zijn winterdeken.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:21

Staldekentje op en daaronder heeft de chef zijn eczeemdeken.
Niks te warm onder de dekens.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 07:35

Zo volgende week gaan de dekens naar de wasserette en dan is het klaar met dat deken gezeik.
Voor je het weet staan ze tot mei onder deken en is het zo weer winter. :D

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 09:59

nog steends onder de all in one ( 300gr) niet te warm en verhaart nog als een gek haha -- was vanochtend net 4 graden brrr

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:41

ik heb de 100 even gewissels voor mijn dunne 200 grams ,
kan die even drogen en morgen weer op :) (of vanavond als hij het te warm heeft)

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 16:07

de 200 is eraf, paard staat weer heerlijk bloot buiten. was 14 graden in het zonnetje op stal en aangezien ze voor dit koude/vieze weer ook al naakt stond kan dit vast wel.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 16:35

Bij ons staan ze al een tijd zonder. Pony van zusje, die het sneller koud heeft wel de regendeken (0gr) op met dit weer. Eczeemdeken nog niet, maar ik houd het goed in de gaten. Bij het minste schuurplekje wordt ze gewassen en gaat de deken er op!

Probeer altijd zo lang mogelijk te wachten, verharen onder de eczeemdeken vind ik niks. Stiekem hoop ik dat ze dit jaar niet gaat schuren (gebruik een kruidenmix en 'n olie door het voer, wie weet helpt het) maar dat zal wel een onzinnige hoop zijn. Eenmaal eczeem, altijd eczeem, niet?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 17:29

Ik vind het alleen lastig. Mevrouw is een gigantische haarbal nu, aardige dikke vacht gehad terwijl ze onder de dekens stond.
Maar dat ter zijde, ze staat nu onder 100 grams, en ik heb nu genoeg van de dekens, dus zit ik te denken om hem af te doen.
Overdag ong. 13 / 14 graden, 's snachts tussen de 0 en 5 graden. Wat raden jullie aan? Op laten of gewoon af doen?

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 17:31

ik zou oplaten

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 17:34

Mijn paard staat bloot onder 200 gram, ik wil dat ze zomervacht gaat krijgen want er groeit in maanden echt geen haartje aan onder die 500 grams. In de stal is het snachts altijd boven de 6 graden en overdag is het zo ook prima te doen. Veel paarden staan nu geschoren en al bloot buiten, dat vind ik toch nog veel te koud!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 17:40

blijft lastig, vanmorgen ook nog geen 4 graden hier...
gisteren eind van de dag 200 grams weer opgelegd...
vanmiddag in het zonnetje weer warm, maar helaas op mijn werk dus geen gelegenheid om te wisselen, straks kijken of misschien een stalgenootje het heeft gedaan...

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 18:06

Paard staat met 0 gram, met de zon er door en amper wind was het veelte warm onder haar dek. Maar er zijn ook flinke buien langs gekomen, dus toch wel wat opgehouden.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 18:12

paarden gaan toch pas 9 uur naar buiten, dan is de ergste kou alweer over

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 19:16

Raken die exeemdekens niet doorweekt onder een gewoon dek met regen? Die hals raakt toch doorweekt? Lijkt me niet fijn....

Hier gaat morgen de 100 gram op, wordt weer kouder.