[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rainer
Berichten: 638
Geregistreerd: 13-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 20:25

Rosje8 schreef:
Ik heb ook de SE210 en ik zat met hetzelfde probleem omdat ik de voorbenen niet met het grote apparaat gedaan kreeg. Ik heb de benen met de harenrichting mee geschoren en dat was niet korter dan met de heiniger 31/23. Tegen de haren in is het inderdaad echt kaal. Dus wie weet ben je daar al mee geholpen.. je moet dus alleen even goed opletten dat je niet de verkeerde kant op scheert, maar ik vond het heel goed te doen.

Bedankt! Dan ga ik dat maar eens proberen. Pakt het dan wel alle haren op gelijke lengte, als je met de haarrichting mee scheert?

Rosje8
Berichten: 296
Geregistreerd: 30-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 23:24

Rainer schreef:
Rosje8 schreef:
Ik heb ook de SE210 en ik zat met hetzelfde probleem omdat ik de voorbenen niet met het grote apparaat gedaan kreeg. Ik heb de benen met de harenrichting mee geschoren en dat was niet korter dan met de heiniger 31/23. Tegen de haren in is het inderdaad echt kaal. Dus wie weet ben je daar al mee geholpen.. je moet dus alleen even goed opletten dat je niet de verkeerde kant op scheert, maar ik vond het heel goed te doen.

Bedankt! Dan ga ik dat maar eens proberen. Pakt het dan wel alle haren op gelijke lengte, als je met de haarrichting mee scheert?


Bij mij wel! Is bij mij uit nood zo ontstaan, maar het resultaat is prima

Horseloverl
Berichten: 2233
Geregistreerd: 27-03-13

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 00:18

Heeft iemand ervaring met een soort scheerirritatie? Mn paard vorige week zaterdag geschoren. Ze heeft erge jeuk en allemaal bultjes op dr kont. Net gewassen met derma wash van cavalor. Ik heb geen idee wat het is.

horsiegek

Berichten: 2360
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 16:23

Horseloverl schreef:
Heeft iemand ervaring met een soort scheerirritatie? Mn paard vorige week zaterdag geschoren. Ze heeft erge jeuk en allemaal bultjes op dr kont. Net gewassen met derma wash van cavalor. Ik heb geen idee wat het is.


Een paard van een klant van mij reageerde allergisch, echt met urticaria plekken. We denken zelf dat het een reactie op de scheerolie is. Gelukkig trok dit altijd na een paar uur weer weg en had het paard er niet zichtbaar jeuk van.

Weet je zeker dat het echt van het scheren is? Niet toevallig ook een ander deken op gedaan na scheren? Misschien reageert ze op het wasmiddel?

kaatje77

Berichten: 10443
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 17:00

Kan irritatie op olie zijn, maar ook wasmiddel van de deken. Omdat dit langer duurt vermoed ik inderdaad dat de deken de oorzaak is.....

Rosje8
Berichten: 296
Geregistreerd: 30-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 18:32

Rainer schreef:
Rainer schreef:
Ik zoek een niet al te dure tondeuse die ook op 3 mm scheert. Heb altijd de sectoline 210 gebruikt, opzich prima maar 2 mm is voor mijn paard gewoon te kort, dan is hij roze :+ . In principe alleen voor hoofd en benen. Ik zie door de bomen het bos niet meer en alle tondeuses lijken korter te scheren. Wat raden jullie aan?


Ik heb inmiddels zelf verder lopen zoeken en ben nog niet veel verder gekomen. Maar vroeg me opeens af of mensen de sectolin wel met opzetkammen hebben gebruikt en of dat goed/mooi scheert?

Ik had ook een andere vraag, op mijn heiniger scheerapparaat zitten de 31/23 messen. Als ik google zie ik dat deze een scheerlengte hebben van 2-4 mm, hoe kan je dit instellen?


Hoi, ik ben zelf ook nog even verder aan het zoeken geweest.
Mijn tondeuse heeft het namelijk erg zwaar met de benen.
Maar ik heb ook nog een moser max 45 liggen (wel met snoer), daar zit een scheerkopje van 3mm op. Ik heb het nog niet getest, maar 2 jaar terug wel een deel van borst en hals gedaan en dat ging top!

https://www.zooplus.nl/shop/honden/verz ... gL8BPD_BwE

Je kunt een aparte scheerkop van 3mm bestellen erbij. Er zijn ook mensen die er hun hele paard mee scheren zelfs (kijk maar is via de zoekfunctie).

Daarnaast kwam ik een bericht tegen dat iemand voor de heiniger saphir 3mm messen erop heeft gezet dus misschien is los zoeken op messen voor een tondeuse ipv de tondeuse zelf

Horseloverl
Berichten: 2233
Geregistreerd: 27-03-13

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 18:37

Thanks voor de tips! Nu ook de deken maar in de wasmachine met derma wash. Hopen dat het helpt. Is echt zielig

kaatje77

Berichten: 10443
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 18:47

Horseloverl schreef:
Thanks voor de tips! Nu ook de deken maar in de wasmachine met derma wash. Hopen dat het helpt. Is echt zielig

Ik hoop dat het aan het wasmiddel heeft gelegen.

Heb 2 klanten die paarden met hetzelfde probleem hebben, maar niet zo lang last hebben, meestal met 3 dagen weer weg.

Ik gebruik bij die paarden ook andis 7 in 1 dip : https://www.macrovet.nl/andis-blade-car ... gJMIfD_BwE en merk dat het dan beter gaat.

kaatje77

Berichten: 10443
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 18:49

Ik heb de messen van de moser max 8,5 = 3mm op mijn heiniger saphir met clip on systeem en werkt perfect zodat er met scheren geen verschil te zien is :D

Perryx
Berichten: 2505
Geregistreerd: 11-02-13

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 20:55

Iemamd ervaring met deze website en scheerapparaat op accu?

Afbeelding

Capriootje

Berichten: 6779
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 21:09

Ik heb die machine net gekocht. Nu 2 paarden mee geschoren en werkt goed. Wat wil je verder weten?

Perryx
Berichten: 2505
Geregistreerd: 11-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 21:21

Capriootje schreef:
Ik heb die machine net gekocht. Nu 2 paarden mee geschoren en werkt goed. Wat wil je verder weten?



Hij is toch uitverkocht of had jij nog geluk haha? Ik wil hem wel bestellen maar helaas uitverkocht.
Hoe lang gaat 1 accu mee ? Scheert hij fijn ? Niet te zwaar in de hand ?

irisskib
Berichten: 477
Geregistreerd: 13-01-10
Woonplaats: Makkum / Buinen

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 22:27

Ik wil morgen mijn Tinker haar sokken gaan scheren ivm mok plekken en dat ik deze wil behandelen maar ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met confindence eq. Mijn paard vind het scheerapparaat spannend. Zou het hiervan beter worden?

Jester_

Berichten: 12287
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 22:47

Mijn mening is dat zulke dingen onvoldoende werken. Met wat rust en geduld kom je verder. Mocht dat niet genoeg zijn kan je beter een praam opzetten voor eventjes

irisskib
Berichten: 477
Geregistreerd: 13-01-10
Woonplaats: Makkum / Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 22:49

Jester_ schreef:
Mijn mening is dat zulke dingen onvoldoende werken. Met wat rust en geduld kom je verder. Mocht dat niet genoeg zijn kan je beter een praam opzetten voor eventjes

Dat is inderdaad ook het plan voor morgen als het niet werkt. Ben al paar weken bezig met aaien met het scheerapparaat en zal hier ook zeker mee verder gaan want ik wil haar hier graag de tijd voor gunnen maar helaas gaat dit medische wel even voor

A_nouk

Berichten: 11639
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 23:25

Perryx schreef:
Iemamd ervaring met deze website en scheerapparaat op accu?

[ [url=m/ZPu3Hx.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb hem ook. Vorig jaar al gekocht. 1 paard een keer mee gedaan en werkte prima :j

Rosje8
Berichten: 296
Geregistreerd: 30-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 17:51

kaatje77 schreef:
Ik heb de messen van de moser max 8,5 = 3mm op mijn heiniger saphir met clip on systeem en werkt perfect zodat er met scheren geen verschil te zien is :D

Thanks voor het delen!
Hoe sterk is de heiniger saphir?

Heb jij er bv benen mee geschoren te vergelijken met een fries?

Nouvel

Berichten: 28579
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 19:27

Dat lukt wel met de saphir, met heel stug haar had ‘ie hier even wat moeite maar verder lukte het prima.

kaatje77

Berichten: 10443
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 13:45

Rosje8 schreef:
kaatje77 schreef:
Ik heb de messen van de moser max 8,5 = 3mm op mijn heiniger saphir met clip on systeem en werkt perfect zodat er met scheren geen verschil te zien is :D

Thanks voor het delen!
Hoe sterk is de heiniger saphir?

Heb jij er bv benen mee geschoren te vergelijken met een fries?

Dat gaat perfect. Zelf tinkers en andere koudbloeden, loopt als een tierelier door de benen. Zelf nat of zand geen probleem. Maar daar maak ikzelf ook geen probleem van :+

Rosje8
Berichten: 296
Geregistreerd: 30-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 14:52

Thanks kaatje77!

Heb jij er ook 3mm messen op of nog de originele?

Leo

Berichten: 50200
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 14:56

Hier is de pony van het weekend geschoren en ik ben erg blij met het resultaat. Hij is veel blijer en levendiger, zit goed in zijn vel en kan weer werken zonder binnen no-time buiten adem te zijn.
Hij zweet nog wel, maar het erge matte is er af. Alleen zijn borst en onderzijde hals is geschoren.
Afbeelding

Kortom, erg blij mee. Het was überhaupt voor mij de eerste keer dat ik een pony heb laten scheren.

kaatje77

Berichten: 10443
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 16:49

Rosje8 schreef:
Thanks kaatje77!

Heb jij er ook 3mm messen op of nog de originele?

Ik heb de 3mm clip on van moser

Louise_vd5r

Berichten: 215
Geregistreerd: 10-12-16
Woonplaats: Antwerpen

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 01:18

Ik heb ook even een vraagje!
Weet iemand in België (Antwerpen) fijne adressen om kopje van de Moser Max te laten slijpen?

Laurievc

Berichten: 4431
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 09:11

Louise_vd5r schreef:
Ik heb ook even een vraagje!
Weet iemand in België (Antwerpen) fijne adressen om kopje van de Moser Max te laten slijpen?

Anedro in Merksem zou goed zijn. Van Hoeveserivce (Beerse) was ik van mijn grote messen heel tevreden van en weet dat zij ook kleintjes aannemen. Ik breng ze nu naar EJ (Breda) en ben daar ook heel tevreden van.

_Nynke
Berichten: 1747
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 15:15

Hoi! Ik kom hier eventjes binnenvallen met een vraag. Ik heb mijn paard een aantal weken geleden geschoren met de Moser Max 45 en dit ging prima. Nu zie ik alleen regelmatig een bepaald patroontje in de vacht wat erger is als ze het warm heeft. Als je er met de nagels overheen gaat voel je niks van bultjes ofzo, het zit dus ook niet op de huid maar echt in de vacht. Ik vind het heel bijzonder, iemand hier enig idee? :Y)

Nogmaals, de huid is gewoon egaal en heeft geen bultjes. Het is ook niet dat ik nou zo raar geschoren heb, want je ziet dit niet altijd.


Afbeelding

Hier zie je het bijvoorbeeld niet:

Afbeelding